8 semne care îți arată că strategia ta de marketing e proastă

Poate că nu sunt eu cel mai în măsură să vă spun chestiile astea legate de greselile frecvente de marketing pe care multi le fac (poate si voi), dar cât timp ați ajuns pe blogul meu nu aveți nimic de pierdut dacă verificați lucrurile de mai jos și vă asigurați că voi nu le puneți în practică atunci când vă promovați brandul, compania, serviciile și încercați să atrageți clienți noi.

1. Citești rândurile astea și te întrebi ce naiba e aia strategie de marketing?

2. Site-ul companiei tale arată similar cu cel din imaginea de mai jos. Mai rău, încă nu ai site propriu sau ai un site găzduit pe undeva, pe o platformă gratuită.

site

3. Încă nu știi care e diferența între un cont personal și o pagină de Facebook, dar știi că ai și tu ceva pentru compania ta pe Facebook, de care se ocupă secretara. Mai rău, nu știi la ce ar putea fi util Facebook sau Youtube, astea sunt prostii.

4. Anul trecut ai băgat de 5 ori mai mulți bani în fluturași, pliante, broșuri decât în Google Adwords, campanii de promovare online și SEO pentru promovarea site-ului tău. Mai rău, nu știi ce e aia Google Adwords sau de ce ai avea nevoie de promovare online.

5. Încă distribui fluturași cu ofertele tale pe stradă și crezi că îți aduc clienți.

6. Ai clienți noi care vin la tine, dar nu știi de unde află ei despre compania ta. Și nici nu te-ai gândit să afli, să îi întrebi, să faci un top al metodelor de promovare care funcționează pentru tine, să faci o corelație între vânzări și strategia de promovare.

7. Trimiți newslettere cu oferte comerciale la toate adresele de email pe care le găsești, fie că sunt ale unor prieteni, parteneri de afaceri sau oameni pe care i-ai întâlnit o singură dată. Mai rău, newsletterele tale nu au opțiunea de dezabonare. Mai rău, cumperi baze de date cu emailuri de pe net pentru a trimite newslettere.

8. Nu ai o persoană cu studii de specialitate în marketing angajată la firmă și nici nu vrei să colaborezi cu una. Tu le știi pe toate cel mai bine.

Bonus, am găsit și prezentarea de mai jos, care prezintă cum poți fi un marketer slab, ca să nu zic altfel.

Voi ce ați mai adăuga pe listă?

Recomandă prietenilor!



12
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
radhoo
Vizitator

Eu cred ca tu ai scris aici care e strategia companiilor romanesti…

trackback

8 semne care îți arată că strategia ta de marketing e proastă – Marius Sescu http://t.co/LtuWyRPe

dojo
Vizitator

Discutabil. Barbatu-miu si-a deschis firma de verificari centrale termice in oras. Are si un site, care ‘rankeaza’ bine pentru cuvantul cheie. In acelasi timp ne-am facut si niste fluturasi de genul pus 3 propozitii intr-un mic patrat (intra 8 pe un A4) pe care le printam ‘in the house’. Le taie singur (ca tot e pozar, deci are si ghilotina). Minim investitie. Desti exista si clienti de pe site, majoritatea vin de pe hartiile alea pe care le-a pus in cutii postale prin oras. Cum e-On au intrat nasol peste cei care nu au verificarile facute, oamenii doresc sa se… Citește tot »

trackback

8 semne care îți arată că strategia ta de marketing e proastă: http://t.co/79seTiVd /via @mariussescu

Ela
Vizitator

Am gasit lucruri discutabile in prezentare, ideea nu e neaparat ce faci ci cum o faci. Am primit de exemplu spam-uri pe care le-am iubit. Daca-i trimis la o lista inchiriata dar e targetat bine un mesaj nesolicitat poate da rezultate mai bune decat tehnicile white hat.

monoranua
Member

Imi pare rau ca trebuie sa spun asta Marius dar strategia de marketing nu inseamna doar promovare. Ceea ce spui tu aici e foarte ingust, nisat si face referire mai degraba la strategia de promovare online. Si prezentarea spune cam acelasi lucru ca si tine. Parerea mea e ca nu faci altceva decat sa le spui oamenilor ca pot avea o promovare mai buna cand de fapt s-ar putea ca problemele lor sa fie in alta parte. Invata-i pe cititori ca strategia de marketing porneste de la produs, pozitionare, diferentiere, pret si distributie si apoi vorbeste-le despre promovare ca pana… Citește tot »

Cristian
Vizitator
Cristian

Se pare ca cele mai bune rezultate sunt generate de facebook si google adwords.
variantele de link-building prin forumuri functioneaza foarte greu, datorita administratorilor de forumuri / blog-uri care nu dau approve la comentarii foarte des, flyerele in mod clar nu sunt o metoda buna, oamenii nu mai reactioneaza la o bucata de hartie.