fbpx

Nokia și adevărul din spatele reclamelor

Imaginea Nokia a fost afectată zilele trecute după ce The Verge a demonstrat că spotul de promovare pentru Lumia 920 este trucat, multe din secvențele ce promovau funcția PureView fiind de fapt realizate cu camere profesionale. Din fericire, compania a reacționat rapid și a recunoscut faptul că a greșit, dar totuși, inducerea în eroare, minciuna lor lor ridică semne de întrebare.

Cine știe câte alte clipuri de prezentare ale modelelor Nokia au fost îmbunătățite, câte alte informații au fost editate doar pentru a da bine la public? Pentru o companie ca Nokia, care încearcă să devină din nou un jucător important în domeniul smartphone-urilor, cel mai important lucru acum este să câștige încrederea clienților, iar încrederea se poate pierde rapid, dacă clienții se simt înșelați.

Publicitatea înselătoare nu e ceva nou, multe branduri o practică. În unele reclame chiar este semnalat faptul că reclama nu corespunde realității (imagini cu titlu reprezentativ, statistici obținute în urma unor teste făcute de X consumatori…) în altele se merge pe principiul hai să nu spunem nimic, dacă nimeni nu observă noi sigur nu vom spune.

Ne-am obișnuit să tratăm reclamele cu scepticism, să nu credem tot ce vedem și auzim din gura brandurilor. Detergentul ăla bun nu scoate niciodată petele ca în reclamă, hamburgerul imens din panourile stradale în realitate e doar o chiflă pleoștită, smartphone-ul performant cu durata de viață a bateriei de 3-4 zile ține doar 1 zi, iar exemplele pot continua. Am ajuns să ne bazăm tot mai mult pe recomandările prietenilor, pe recenziile imparțiale decât pe ce vine din gura companiei tocmai datorită minciunilor spuse de branduri.

Cum se poate face un marketing bun? Plecând de la fapte, prezentând realist produsele și serviciile pe care le oferim. Nici un client nu își va pierde încrederea în brand dacă brandul oferă exact ceea ce a spus în reclame că oferă.

În final e vorba de încredere, iar dacă un brand vrea să reușească trebuie să își pună o întrebare simplă: Clienții au încredere în ceea ce eu spun sau nu?

Recomandă

Un comentariu

  1. […] O astfel de greșeală a fost realizată chiar de compania Nokia, dar nu este unica firmă care realizează o astfel de eroare! Aceasta  a avut probleme după ce The Verge a demonstrat că spotul de promovare pentru Lumia 920 este trucat, multe din secvențele ce promovau funcția Pure View fiind de fapt realizate cu camere profesionale.  În această situație avem de a face cu un caz care presupune “păcălirea” publicului… problema este că cel păcălit și-a dat seama și a reacționat pe măsură. Cu toate că Nokia și-a cerut scuze, recunoscându-și greșeala, credibilitatea ei ca și companie a scăzut. (detalii aici) […]

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *