fbpx

Amintiri de la PR Beta 2012

Articol scris de Cătălin, care a câștigat pe blog o invitație la PR Beta.

Deși au trecut mai bine de două săptămâni, vreau totuși să-ți multumesc pentru ocazia oferită de a participa la a doua ediție a conferinței regionale de PR și comunicare PR Beta de la Timișoara. În cele câteva ore petrecute acolo, am ascultat și am învățat de la oameni și specialiști în comunicare din diferite domenii.

Am parcurs o scurtă istorie a comunicării alături de Cristian Manafu, ajungând la concluzia că ceea ce cândva se desfașura într-un singur sens, de la comanie către mediul social, acum, odată cu progresul tehnologic, s-a transformat într-o „autostradă cu două sensuri”.

Instituțiile publice, reprezentate prin Adrian Orza (viceprimarul Timișoarei) și Flavius Bunoiu (directorul Casei de Cultură din Oradea), ne-au arătat că există deschidere spre social media și în cadrul acestora. Mai mult decât atât, Flavius ne-a prezentat „urmările” adoptării strategiilor de promovare pe noile canale media cu ajutorul statisticilor de la ultima ediție a Toamnei Orădene.

Am avut prezentări atât de variate încât s-a trecut de la metafore și comparații la slide-uri pline de date statistice și previziuni. Dragos Alexa a vorbit în termeni metaforici despre brand și branding, comparându-l pe cel din urmă cu un foc care atrage, dar și care poate mistui dacă e scapat de sub control. Alexandru Negrea (BCR) nea aratat ceva statistici despre social media și despre interacțiunea utilizatorilor cu brandurile în mediu acesta. Tot Alex ne-a sfatuit să limităm conținutul comercial al paginilor de facebook pe care le administrăm la 20%.

Alina Crâncău de la Farmec ne-a arătat care este contribuția unui ambasador de brand prin prezentarea beneficiilor avute, dar și cele ce se așteapta a se câștiga, prin asocierea lui Cristi China cu brandul Farmec în cadrul campaniei „Aducem România acasă”. Totuși, Cristina Popescu de la Romtelecom ne-a arătat că chiar și prin insight work se poate ajunge destul de departe, aceasta mărturisind că nivelul la care a ajuns compania în social media este unul cu totul neașteptat.

Dan Sântimbreanu de la Siemens ne-a povestit despre factorul declanșator din cadrul companiei care a dus la abordarea strategiilor de social media: asocierea brandului, în rândul majorității consumatorilor, cu mașinile de spălat și telefoanele. Astfel s-au demarat proiecte precum Siemen Race, Orasul 20.20, care au „reglat” viziunea ce se dorea corectată.

Ștefan Szakal și Caius Mersa ne-au povestit aventura lor pe Facebook pentru promovarea clubului D’arc din Timișoara. Au arătat evoluția paginii facebook a clubului în ultimul an, arătând, pe lângă câștiguri, și costurile promovării brandului D’arc în cadrul rețelei de socializare.

Andrei Roșca (agenția Spada) ne-a învățat pașii de urmat într-o promovare pe canale social media: analizează ce faci acum, analizează concurența, stabilește-ți obiective, alege canalele potrivite, trasează tactici și plan editorial, implementează și monitorizează.

Bogdana Butnar (Google) ne-a trasat obiective pentru propria supravietuire în viitorul 4.0: alfabetizare basic coding, învățare metrice și analitice și, mai presus de toate, viziune și deschidere spre nou.

Cireașa de pe tortul PR Beta 2012 au fost Sorin Psatta și Victor Kapra. Sorin ne-a ținut cu sufletul la gură antrenându-ne într-ale publiccității; ne-a explicat cat de important este să trimiți mesajul așa cum trebuie pentru a activa dorințele clineților, dorințe cu care el se naște. Victor ne-a învățat să transmite communicate de presă în mod profesionist, fără a ne trezi ignorați de agenții. Ne-a sfătuit să pregătim textul pentru copy/paste, să experimentăm social media, să conversăm dar și să stabilim proceduri de comportament în social media.

Conferința a avut și un suflu nou, în persoana lui Clarence Ceniza care a „promovat” ceva ce mie mi se pare cel puțin nepotrivit momentan în România: conceptul de economie colaborativa. Ne-a prezentat ideea de share… la nivel economic. Cum ar fi să împrumuți mașina unui nescunoscut care are nevoie de ea? Sau poate ești dispus să împarți mâncarea cu cineva postând pe un site meniul (respectiv și învitația) pentru cină.

Una peste alta, conferința aceasta mi-a îmbogățit cultura generala dar și pe cea legata de social media, în special. Țin să îți mulțumesc încă odata și sper, ca anul viitor, să ne vedem la a treia ediție.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *