fbpx

Serviciile de curierat în România

an Couri

In perioada asta mă ocup cu renovarea apartamentului, deci fac destul de multe cumpărături atât offline cât și online. Offline pentru că unele lucruri trebuie văzute în persoană înainte de a fi cumpărate, online pentru că e comod și mi se livrează produsele cumpărate la ușă. Cel puțin în teorie.

Ultimele achiziții online au fost niște electrocasnice de la eMag, pentru că la ei am găsit produsele căutate la cel mai bun preț, cu tot cu transport inclus. Am cheltuit ceva bani, 2000 de lei pentru aragaz, hotă și plită incorporabile, mergând pe principiul că nu le schimb în fiecare zi și vreau lucruri care să țină în timp. La partea cu comanda nu au fost probleme, am pus cumpărăturile în coș, am plătit cu cardul și am primit confirmarea comenzii pe email.

Când vine vorba de livrare însă a fost o întreagă distracție. Am făcut comanda miercuri, vineri trebuia să primim electrocasnicele, care erau destul de voluminoase, având vreo 55 de kilograme în total.

Vineri dimineață pe la 8 primește soția un telefon de la FanCourier, că avem niște colete, să ne prezentăm la sediul lor pentru a le ridica. Soția zice că nu merge ea, să le livreze ei la domiciliu, așa cum ar trebui. Tipul mormăie ceva și spune că ok, va veni în jumătate de oră.

Peste 20 de minute sună iar telefonul, același tip de la Fan Courier, spune că vine dar întreabă dacă le putem căra noi din fața blocului până în casă. Soția îi spune că nu, e singură acasă cu copilul, deci trebuie să le aducă ei până în fața ușii, că vorba aia, e serviciu de curierat ușă la ușă, nu? Ok, tipul zice că vine în 15 minute.

În final pe la 9 au venit 2 tipi, au sunat la interfon și au adus pachetele până în fața ușii, de fapt le-au băgat chiar în casă. Din fericire stăm doar la etajul 1, ar fi fost distractiv să stăm la 7 sau 8, eventual într-un bloc fără lift. Oricum nu cred că tipii au fost prea mulțumiți, deja plata o făcusem online la eMag, deci nu au primit bacșiș.

Morala – nu e suficient să ai un serviciu de curierat bun, să investești în promovarea lui, dacă angajații nu au nici un chef să își facă treaba pentru care sunt plătiți și strică imaginea firmei. Chiar trebuie să ducem noi muncă de convingere la telefon ca să ne aducă pachetele acasă, așa cum e normal? Eu aș investi în niște traininguri pentru angajați, chiar dacă asta înseamnă să tai din bugetul alocat reclamelor TV.

Țineți minte, dacă aveți de primit vreun colet printr-o firmă de curierat și sunteți sunați ca să îl ridicați de la sediu sau din fața blocului nu acceptați, ei sunt obligați să livreze pachetele la ușă. Dacă le spuneți asta sigur nu vor comenta.

Ați avut și voi experiențe similare cu firmele de curierat?

Recomandă

7 Comentarii

  1. hai sa`ti explic cum sta treaba din partea cealalta a gardului
    intr-adevar coletele trebuie aduse pana in fata usii; in practica, de obicei este un singur sofer care livreaza produsele; iti dai seama ca ala nu poate cara singur produsele pana sus din 2 motive: ca nu poate fizic, si este prin protectia muncii pe undeva ca NU are voie sa ridice colete mai voluminoase de 10-15 kile parca;
    sotia ta a procedat corect in relatia cu curierul, si din acest motiv au venit 2 pana la urma
    sa vezi ca bucurie si ce mistouri sunt pe la receptie pe la curierat cand vin colete voluminoase si toti se roaga sa nu fie pe zona lor..

  2. Da, am avut experiente mai putin placute cu mai toate firmele de curierat. Am mai scris si eu pe blog. Aia de la Urgent Curier ma tin la telefon sa le desenez harta, ca n-au bani de-un GPS. Saracii! Astia de la Fan Curier tin profesionalismul in depozit. Trimit colet ramburs si cer expres sa primesc banii acasa. In schimb primesc SMS, hai sa-ti iei banii. A doua oara i-am batut obrazul individului care a completat actele. ”Ma scuzati, stiti…”. Sa-si bage scuzele undeva, ca la ce tarife au serviciile si atitudinea unor angajati lasa de dorit. Doar cu DHL-ul a fost aproape ok, dar taxele sunt pentru Europa Occidentala, nu pentru noi.

  3. Am avut si eu parte de o intamplare care m-a lasat fara cuvinte (la propriu) cu firma Cargus. Am facut o comanda la ora 9 dimineata pentru un plic A4, ulterior plicul „a facut pui”. Cand a venit tipul de la Cargus pe la ora 2 si a vazut ca de fapt am 4 plicuri de livrat (comanda in valoare de aproximativ 75 lei pentru 4 amarate de plicuri) imi zice senin ca el nu poate sa ia celelalte 3 plicuri pe motiv ca el are ordine de sus sa stea 3 minute la mine, ca totul este contra-timp (de parca cele 5 ore de asteptare nu ar fi fost nimic) si nu are cum sa completeze atatea hartii in doar 3 minute. M-a pus sa aleg: „iau un plic sau niciunul?” Am ramas efectiv fara cuvinte… Dupa ce a plecat tipul am sunat la Cargus sa cer explicatii pentru lipsa lor de profesionalism si (incredibil!) au zis ca asa sunt ordinele de sus. Dupa replica pe care le-am dat-o („Atunci cei de sus sunt DOBITOCI!”) am inchis. Primesc dupa 2 ore un telefon: „Buna ziua, de la Cargus va deranjam. Agentul este la usa dvs. sa ridice toate plicurile.” – in conditiile in care le-am zis clar ca nu mai vreau sa ma aud de serviciile lor. Concluzie: Prostia (de la conducere) se plateste!

  4. Tocmai am avut si eu o experienta neplacuta cu cei de la Urgent Curier : mi-au cerut spaga sa-mi lase in fata usii de la apartament cuptorul si plita comandate de la Altex!!
    Pentru ei la destinatie inseamna in fata scari si nu in fata apartamentului.
    Iar pentru ca nu am fost in rand cu restul lumii care probabil ii plateste pentru ceea ce de fapt ar trebui sa faca, am primit si apostrafari : ‘dar d-voastra credeti ca tot e pe gratis?’
    Sper sa nu aveti de-a face cu ei..

  5. Daca nu lasati spaga e normal sa se poarte asa.. salariile sunt mizere pentru efortul depus 😉 asa ca un 5 10 lei puteai sa le dai la baietii de o cafea ! 😉

  6. @Adrian,

    fals, ei se comporta agresiv din primul moment pentru a-ti forta mana si nu cum spui tu, adica la sfarsit pentru ca nu au primit nimic.La sfarsit se comporta cu mai mult tupeu tocmai pentru ca n-a functionat intimidarea si hartuirea initiala si

    NU, NU E NORMAL DELOC!

    foarte multi taximetristi,mesteri,instalatori fac la fel,chiar de la inceput  se manifesta cu tupeu agresiv (la fel face si  cersetorul agresiv) pentru a-ti lua ”bacsisul” cu forta, iar daca nu cedezi la despartire arunca ultima mizerie, adica sa-ti fie invatatura de minte daca nu te lasi furat :)…

    Cu logica salariului mic aproape toti romanii  putem canta acest refren toxic, nu dai spaga nu te operez,nu dai spaga nu trec copilul,nu dai spaga nu iei semnatura,nu dai spaga astepti 3 luni in loc de una etc, cum inca se intampla din pacate.

    Bacsisul corect, meritat, e cel primit pentru promptitudine,amabilitate,bun simt,curtoazie,corectitudine si nici intr-un caz nu cel obtinut cu sula in coaste, ca sa folosesc o expresie a  tov Iliescu.

     

    Am patit la fel cu niste angajati impertinenti de la e-mag, aviz amatorilor, care ziceau ca ei aduc coletul cu masina de spalat doar pana in fata blocului si daca nu-mi convine ei pleaca pt ca se grabesc!

    Pana la urma l-au adus unde trebuie si pt ca au lasat-o pierduta, adica cocoseala, dupa mai mult de 100 de m de carat pt ca deh, au fost incapatanati cu sensurile interzise, le-am dat un tips pt care au multumit frumos si decizia am luat-o nu pt ca au adus pachetul pana in fata usii cum trebuia ci pentru ca nu a fost 100% vina lor ca nu au putut parca usor langa bloc.

  7. AI MARE DREPTATE! Nu pricep de ce propun unii cursuri pentru curierii imbecili; aia au ajuns asa deoarece n-au invatat la scoala, deci cum ar putea invata ei ceva cand nu vor? Ei sunt compatibili doar cu DISPONIBILIZAREA. Este plina lumea de someri. La angajare ar trebui sa li se spuna in mod special, ca la PRIMA ABATERE DE ACEST GEN vor fi dati afara. Majoritatea celor ce apeleaza la magazinele online sunt oameni bolnavi care aleg sa plateasca produsele mai scump, cu conditia sa le fie aduse la usa deoarece nu pot cara din cauza sanatatii precare. Probabil ca „salariile mizere” sunt mai mari decat pensia mamei mele, care nu poate merge din cauza gonartrozei. Exista insa un lucru care se poate face : RECLAMATII. Nu reclamatie ci reclamatii, la plural. Pregatiti-va chiar si pentru 100 de reclamatii, deoarece am vazut o colega obtinand tot ceea ce vrea astfel. Completeaza multe formulare, protectia consumatorului, emag etc. Are rabdare si obtine, deci se poate! Numai bine!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *