Vineri am fost la prezentarea în avanpremieră pentru România a noului model Peugeot 208, la Centrul de Afaceri și Expoziții Bacău. Ținând cont că lansarea oficială va avea loc peste câteva zile și la prezentare urma să participe chiar primarul Romeo Stavarache mă așteptam la ceva interesant. Nu a fost să fie, au fost câteva momente artistice, dar nimic uimitor, lucruri obișnuite pentru cei ce merg frecvent la lansări de mașini. M-a uimit aglomerația de candidați la primărie pe metru pătrat, dar suntem în an electoral, deci cred că e normal ca doritorii de funcții să apară la orice manifestare ce implică publicul și mass-media, oricum după alegeri vor reveni la programul obișnuit.
Mașina e ok, față de modelele anterioare eu zic că e o evoluție, deși personal aș fi apreciat un volan mai mare. Îmi place Peuogeot ca design, dar nu m-aș vedea proprietarul unui 208, am sentimentul că e mai mult o mașină de damă, poate și datorită clasei din care face parte.
Referitor la lansările de mașini în România, mă întreb când vom vedea și la noi chestii spectaculoase, campanii care să te lase cu senzația de UAU, cum a fost de exemplu lansarea Mini Coupe la New York. Îmi place și ce a făcut Peugeot în Franța pentru a genera buzz înainte de lansarea modelului 208.
Înțeleg că e criză, bugetele de marketing sunt tăiate, distribuitorii reduc cheltuielile la maxim, dar nu ai cum să generezi vânzări dacă tu doar prezinți mașina în cuvinte frumoase și spui: Asta e, cumpărați-o!
[…] mai scris Marius Sescu, Florin și […]
Nu vreau sa fiu rautacios .. dar e o lansare in Bacau. Nu e oras mic, neimportant etc … dar e in Romania si nici macar nu e capitala. Probabil targetul de vizitatori nici nu se compara cu cel de prin alte capitale ale lumii. Deci, ca si marketing .. cat te asteptai sa bage in promovarea evenimentului si eveniment in sine?
Cosmin, era prima lansare oficială în România.
nu o sa inteleg niciodata masinile albe in prezentari, wtf?! majoritatea masinilor albe arata ca dracu iar pt modelul asta chiar mai nasol.
in fine, destul de ok masina pt femei si in franta; la noi parca nu prea se potriveste, mai ales unui barbat..
Cred ca iti pot raspunde la intrebarea retorica….
In anul de glorie 2007, vinzarile de masini noi in Romania cumulau un volum ce insemna 4% din totalul UE.
Astazi, in 2012, volumul national de masini noi….inseamna 0,4% din totalul european.
Adica noi reprezentam o piata care…nu exista sau este trecuta la altele..
Din motive de putere de cumparare (care nu este decit de 10 ori mai mica ca in vest )masinile noi costa in Romania cu 12-20% mai ieftin decit pe piata din Europa de vest.
Altfel spus pe lantul Producator-DISTRIBUITOR-CLIENT, prin preturile ucigase, s-a disipat 50% din marja comerciala.Cumulat, cu volumele uriase din Romania si cu marja injumatatita pe fiecare unitate rezulta un mare buget din care trebuiesc platite costurile operationale mari(costuri de stocaj+finantare stoc, transporturi, asigurari+…bugete de lansari si promovari).
In final…vom avea lansari la nivelul celor din UE cind vom fi harnici ca nemtii, economi ca austriecii si cind maimutele din clasa politica romaneasca vor cobori din copac.
Apropos…piata franceza si clientela feminina sunt reprezentative in EU(anul trecut ,48% din cumparatorii europeni de masini…erau niste doamne, iar piata franceza este a doua piata auto ca importanta in Europa).Pina atunci putem face polemica, ”stouri” si ”pase cu calcaiul”.Ca romanii..e destepti domle!
Nu cunosc date concrete, dar mă îndoiesc că mașinile noi sunt mai ieftine la noi decât în Europa de Vest. De exemplu, un amic a cumpărat un Logan din Franța pentru că îl ajungea mai ieftin decât la noi cu vreo 2 mii de euro, aveau nu știu ce ofertă. Altul și-a cumpărat Mercedes de 50k euro direct din Germania, pt că era cu vreo 7k-10k euro mai ieftin decât la dealerii români. Numai zic.