Aveți grijă cui donați bani zilele astea. #eroudeacasa

Partea bună la această pandemie este că au apărut multe ONG-uri și mulți oameni de bine, ce se implică și vor să îi ajute pe cei din jur, ajutorul în zilele astea fiind necesar mai ales în spitale, din cauza felului în care a fost tratat sistemul medical în ultimii 30 de ani, adică în bătaie de jos. Și oamenii de rând vor să ajute, se donează bani prin SMS, pe platforme online, mă bucură asta. Totuși, aveți mare grijă către ce site-uri, fundații sau campanii donați banii, nu toți sunt cinstiți.

Chiar ieri văzusem un share pe Facebook legat de www.chiareu.ro și campania #eroudeacasa, o platformă online prin care poți dona către mai multe cauze, cea mai mediatizată fiind Institutul Cantacuzino – pentru a cumpăra kituri de testare şi aparatură de  diagosticare în masă a COVID-19. Frumos, nu?

După aceea am văzut o postare pe Instagram la o influenceriță, care sigur nu promovează campanii decât pe bani, spunea ceva despre donează și poți câștiga un apartament de lux,  și atunci mi-a picat fisa: asta nu e campanie umanitară, e tombolă online deghizată în campanie.

Azi dimineață citeam la Andra, a analizat deja care e faza, Pe scurt donezi, dar DOAR o parte din banii tăi ajung la cauza pe care vrei să o sprijini. Restul sunt cheltuieli de marketing, bani pentru influenceri, premii. Nu e precizat nimic transparent despre procente, poate că ajunge 50% din cât donezi la Institut, poate că ajunge 10%. Cine știe?

 

Am căutat să văd cine e în spatele platformei www.chiareu. În regulament e menționată ASOCIAȚIA ChiarEu (fostă Asociația ˝Împreună Schimbăm Destine˝), cu sediul în București, str. Mr. Petre Crețu nr. 34, parter, sector 1, CIF 39117279/30.03.2018, nr. înregistrare Registru Special Asociații și Fundații: 23/23.02.2018. Nu am auzit nimic despre ei până acum.

Domeniul ww.chiareu.ro e înregistrat pe Marchesa Consult SA, care între timp și-a schimbat numele în MARCHESA INVEST SA, cu același C.U.I, 17760671. Firma activează din 2004, iar în 2018 a avut cifră de afaceri de 21.000 lei, cu zero angajați. Probabil ei au construit platforma, iar acum vor să o finanțeze cumva.

Faza e în felul următor, asta nu e campanie umanitară, e tombolă cu premii deghizată în campanie, și inclusiv în regulament organizatorii spun că nu oferă niciun fel de garanție cu privire la premiile anunțate. Cu alte cuvinte, voi donați, că vedem noi ce facem noi cu banii. Vouă a ce vă sună chestia asta?

Două lucruri de reținut din povestea de mai sus:

  1. Nu donați bani către campanii, fundații, oameni pe care nu îi cunoașteți. Dacă chiar vreți să donați, întrebați în jur, vedeți dacă știe cineva din cercul vostru de prieteni cine e în spate.
  2. Dacă ești influencer și ceri bani pentru a promova campanii umanitare ești mizerabil. Nu mă înțelegeți greșit, toți trebuie să facem bani, să trăim, dar logica mea e simplă, dacă tu nu faci bani din campanie și e pentru o cauză bună, o sprijin și eu pro bono, dar dacă tu vrei să promovezi ceva prin care faci bani trebuie să plătești.
  3. Dacă ești influencer și promovezi o campanie umanitară care de fapt e o tombolă, mințind comunitatea, fără a spune clar despre ce e vorba, ești și mai mizerabil.

O săptămână bună să aveți, și mare grijă când vreți să faceți un bine, sunt mulți oameni ce vor să profite de bunătatea voastră.

Vedeți și cum e cu donațiile.

Recomandă prietenilor!
  • 28
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile