fbpx

Brandul “L’eau du Robinet”

De ce sunt oamenii dispusi sa plateasca mai mult pentru un brand decat pentru altul? Pentru ca unele branduri stiu sa se diferentieze de altele, sa isi prezinte oferta intr-o forma atractiva, chiar daca produsul e identic.

In materie de diferentiere prin marketing, cred ca Apple face o treaba foarte buna pe domeniul lor, reusind sa induca clientilor un sentiment aparte, ca si cum ar fi parte al unui club elitist.

In concluzie, data viitoare cand vreti sa va promovati brandul, intrebati-va care e diferenta intre voi si concurenta? Aveti intr-adevar un produs mai bun sau e doar marketing?

Aceeasi regula e valabila si cand mergeti la cumparaturi. Aveti grija sa nu platiti in plus doar pentru reclame. Tin minte ca acum cativa ani erau in magazine produse cosmetice facute in Germania pe care erau lipite etichete cu “Pretul nu contine reclama platita” sau ceva asemanator.

Apa de la robinet? Mmmm….delicioasa!

Apropo, am scris saptamana trecuta despre povestea apei imbuteliate.

Recomandă

5 Comentarii

  1. Aș putea spune că ține de subconștient și de faptul că atunci când cineva îți spune de la bun început că ai de-a face cu un brand calitativ sub toate aspectele, te raportezi distinct la el. Automat îi remarci doar calitățile, chiar și când e vorba de un banal pahar cu apă de la robinet. Există un “experiment” asemănător (reversul medaliei) cu o sticlă de vin al unui producător celebru care este etichetat de consumatori “fără gust”, “lipsit de savoare” ș.a.
    Cred totuși că există contexte în care pur și simplu oamenii sunt naivi. 🙂

  2. Să zicem elitist… Dar când toate calculatoarele pe care le cumperi dela Apple și cam toate device-urile au un S/N… bașca orice calculator este livrat cu sistemul de operare…. Asta înseamnă ceva. A, cui nu-i place… opțiuni sunt multe, dar nu prea ai de unde alege 🙂

  3. Foarte importanta puterea unui brand, nu trebuie ignorata! Suntem bombardati de reclame si nu suntem imuni la ele. Chiar daca stim ca e asa, ca nu e nici o diferenta de calitate, tot suntem dispusi sa platim pentru un brand care il respectam, care ne respecta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *