fbpx

Brandul personal

Un alt subiect fierbinte acum este crearea unui brand personal.

Vrei sa ai mai multe sanse la angajare? Trebuie sa ai un brand personal. Vrei sa ai mai multi prieteni? Diferentiaza-te de ceilalti, fii unic, branduieste-te. Vrei sa agati mai mult? Fa-ti un brand personal, devino faimos.

Totusi, ce e ala brand personal? In opinia mea brandul personal reprezinta totalitatea caracteristicilor care ne diferentiaza de ceilalti, care ne definesc. Da, un blog te ajuta sa iti conturezi brandul personal, sa te diferentiezi de ceilalti, sa fii mai usor de retinut. La fel de mult te ajuta daca ai conturi in retelele sociale, daca esti activ pe net, daca ai un portofoliu cu realizarile tale. Sunt suficiente astea pentru a avea un brand personal bun? Nu, trebuie sa muncesti.

Un brand personal nu se construieste intr-o zi, ci in luni, poate chiar ani de munca. Pot trece ani de zile de scris pe un blog despre pasiunea ta, pana cand lumea te va cunoaste ca tipul care scrie pe blog despre….pune ce vrei tu aici. Pot trece multe tweeturi si postari pe Facebook pana cand lumea te va recomanda: urmareste-l pe X, e interesant.

Brandul personal necesita munca, multa munca. Nu e un raspuns placut, dar e adevarul. Cateva posturi legate de crearea si dezvoltarea unui brand personal:

Voi aveti un brand personal? Cand lumea se refera la voi, va asociaza cu ceva? Sunteti tipa care e pasionata de fotografie, tipul care le are cu gadgeturile, tipa care da sfaturi despre resurse umane, tipul care traieste din blogging sau tipul care e consultant pe promovare online?

Sunteti diferit, sau doar un alt punct in multime? Ce va diferentiaza de ceilalti?

Mi-a placut si prezentarea Bogdanei, personal branding prin social media.

P.S: da, stiu, toti suntem unici. Nu la asta ma refer.

Recomandă

8 Comentarii

  1. Un brand personal se dezvoltă indiferent dacă tu conştientizezi asta sau nu.

    Definiţia ta asupra brand-ului personal este un precisă şi directă, aş putea spune standard.

    Brand-ul personal îl poţi defini şi altfel: Brand-ul personal este suma reacţiilor pe care tu le generezi. Dacă ele sunt pozitive, brand-ul tău personal are un caracter puternic, pozitiv, influent; dacă este negativ, denotă o aliniere problematică a caracteristicilor transmise de persoana în cauză.

  2. Eu sper sa ajung sa fiu recunoscuta ca prima sursa de unde pot afla un loc fain de vizitat in Romania (si mai putin cunoscut), pentru ca am vizitat (fara sa exagerez) 95% din tara, cunosc care drumuri sunt nationale la propriu sau care ar merita sa fie retrogradate la judetene si ce e de vazut in aproape toate orasele patriei;)

  3. Anda, pentru asta ai nevoie de un domeniu propriu .ro și de o identitate distinctă. Nu poți ajunge la rezultatele propuse cu un blog pe blospot, oricât de bine ar fi scris. Trebuie să deții tu controlul asupra conținutului și al temei de pe blog, nu alții.

  4. Asa este. Daca vrei sa ai un brand personal ai de muncit. Si asa cum spune si Gabriel, daca muncesti, se dezvolta indiferent daca tu te gandesti la a avea sau nu un brand personal.
    Mi-ar placea ca peste ani sa fiu cunoscuta drept “mamica iubitoare de lectura” :)))

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *