Am primit zilele trecute de la un client un exemplu de social media marketing report, cu întrebarea dacă putem să îi facem și noi ceva similar. Ce mi-a atras atenția este faptul că în continuare se pune accent pe vanity metrics, se cosmetizează cifrele, ca să fie bine și frumi. Top 5 postări cu engagement care au rupt Facebook în 2, top 10 poze care au strâns mii de inimioare pe Instagram, uite câți followeri noi am câștigat, ce reach mare am avut, din astea.
Clientul vrea vânzări, nu notorietate, deși nu strică nici a doua dacă vine la pachet, deci e clar că un astfel de raport nu are sens, decât dacă vrem să îl convingem că totul e bine.
Ce nu prea văd eu prin rapoartele astea de la unele agenții sunt cifrele care contează:
- de unde au venit oamenii care chiar cumpără pe site?
- la câte pagini s-au uitat ei?
- cât timp au petrecut în medie pe site?
- ce canal a generat cele mai multe conversii sau lead-uri?
- ce canal atrage trafic bun, care rămâne pe site mai mult de 2 secunde?
- ce strategie funcționează mai bine pentru a atrage profilul nostru de clienți -social media marketing, content marketing, email marketing, influenceri, search ads, un customer suport al naibii de bun, word of mouth?
- pe ce canale ar trebui să fim prezenți mai mult, pe care ar trebui să le ignorăm?
- ce fel de conținut ar trebui să creăm pe termen lung și unde?
- cum să ne poziționăm pentru a nu depinde doar de reclame și Google?
Doar așa, de încălzire.
[…] tot ne mai amuzăm pe aici discutând despre rapoartele prezentate de agenții ca să fie frumos și bine, azi am râs un pic la rezultatele unui studiu publicat în State de ANA (Association of National […]