fbpx

Dacă tot ne mai amuzăm pe aici discutând despre rapoartele prezentate de agenții ca să fie frumos și bine, azi am râs un pic la rezultatele unui studiu publicat în State de ANA (Association of National Advertisers) și găsit la Bob.
Pe scurt, oamenii de marketing au fost întrebați două lucruri:

  1. Care sunt cei mai importanți KPI – indicatori de performanță din punctul lor de vedere?
  2. Ce indicatori de performanță folosesc în campanii?

Te-ai fi așteptat ca răspunsurile să coincidă, adică dacă oamenii ce împart bugetul consideră că ROAS (Return on Ad Spend) e cel mai important să îl și măsoare obsesiv, dar NU, cel mai utilizat KPI e în continuare CPM, costul la mia de afișări, iar pe locul 2 CPC, costul pe clic.

TOP FIVE MOST USED KPIs:

  • CPM (cost per thousand)
  • CPC (cost per click or interaction)
  • Unique Reach
  • ROI/ROAS (Outcome versus Marketing Investment) Based on Spending or Lift
    Site Visits

TOP FIVE MOST IMPORTANT KPIs:

  • ROI/ROAS (Outcome versus Marketing Investment) Based on Spending or Lift
  • Exposed ROAS (Spending and Lift, only using valid measured exposures as a base)
  • Brand Safety Metrics
  • Customer Lifetime Value
  • Conversion

CPM și CPC sunt pe locul 22, respectiv 27 în topul importanței, dar sunt cei mai folosiți indicatori. Te face să te gândești, parcă tot sistemul e dat peste cap, știm că nu măsurăm ce trebuie, dar continuăm așa, că dă bine în rapoarte.

Articolul e aici. Evident, ROAS nu poate fi folosit peste tot, dacă brandul tău e la început de drum e mai greu, dar ca idee, dacă bagi 1000 de euro în reclame ca să vinzi de 2000 de euro ai o problemă cu un ROAS de 2:1, practic cheltui 1 euro ca să câștigi 2, iar dacă adaosul nu e de 200% nu te văd cu ochi buni, un ROAS bun e în jurul valorii de 4:1, cheltui 1 euro ca să câștigi 4.

Între timp, zic să mai măsurăm un pic afișările și reach-ul. 🙂

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Lasă un comentariu