Calitatea drumurilor românești și cum împiedică ele dezvoltarea economică

Am stat mult și m-am uitat la harta de mai jos, care arată calitatea drumurilor din România la finalul lunii iunie. Poate nu vă dați seama, dar harta asta indică în mare parte de ce lucrurile merg prost în anumite regiuni, și de ce companiile mari care vor să producă chestii și să le scoată din țară ne evită.

harta-drumuri-romania

De aici (rezoluție maximă), via Krumel.

În primul rând, lăsând la o parte faptul că avem doar câteva bucățele de autostradă, de râd până și bulgarii de noi, uitați-vă la cât de puține drumuri excelente avem (albastru), care să facă legătura între regiuni. Moldova e vai de mama ei, dacă ai treabă în afara lui E85 ai pus-o. Transilvania stă bine, de unde și motivul pentru care au atras investitori, oamenii vor să vină, să producă aici ieftin, dar să poată ieși în 2-3 ore din țară, nu să piardă o zi întreagă cu tirurile pe drum, pentru 500-600 de kilometri.

În al doilea rând, avem mult prea multe drumuri peticite, vai de mama lor. Guvernanți raportează doar drumurile asfaltate și neasfaltate, dar uită să zică că multe din drumurile asfaltate sunt de evitat, dacă nu vrei să îți pierzi mașina prin gropile de pe ele. Râd prietenii străini de mine dacă le spun că fac 8-9 ore până la mare, deși stau la 500 de kilometri de ea. Nu mai bine fac 13 ore până la greci, chiar dacă mai merg încă 400 de kilometri?

Mereu am zis că e nevoie de 3 lucruri ca lucrurile să se miște în țara asta: un sistem de sănătate decent, un sistem de educație conectat la realitățile economice și la secolul 21 și drumuri bune, pe care să ne putem mișca. Dacă le-am avea pe astea ar veni și investitorii, s-ar mișca și economia, ar circula și banii între regiuni altfel, iar populația ar fi mai fericită, mai educată, mai sănătoasă. Csf, n-ai csf…

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile