fbpx

Când vom scăpa de reclamele de pe stâlpi?

Eu sincer nu le înțeleg. Nici ca om de marketing, nici ca simplu consumator. Cred că prezența lor poate fi luată ca un indicator al civilizației, al schimbării de mentalitate, semn că mai avem mult de evoluat. Nu zic că afară nu vezi deloc reclame pe stâlpi, mai apar uneori, mai ales în cartierele periferice, dar în majoritatea orașelor din România orice stâlp devine un panou de reclame, inclusiv în zona centrală.

Și dacă ar fi doar stâlpii ar fi bine, dar idioții care le lipesc nu se limitează doar la asta, lipesc aceleași reclame și pe clădiri, la intrarea în scările de bloc, pe garduri, oriunde este un petec liber ce poate fi folosit ca spațiu publicitar.

Nu îmi amintesc nici măcar o singură dată când am văzut o reclamă de genul ăsta și m-am oprit gândindu-mă că trebuie neapărat să cumpăr ce încerca să vândă anunțul. Reclamele de pe stâlpi de obicei fac referire la diverse cursuri postliceale, medicamente minune, servicii prestate de micii meseriași sau, dacă suntem în campanie electorală, pe stâlpi și garduri mai apar și fețele diverșilor candidați. Îmi vine greu să cred că ele chiar funcționează, că sunt oameni care se opresc și le citesc cu interes. Eu de exemplu am obiceiul să rup toate reclamele lipite la intrarea în scara blocului, pur și simplu pentru că sunt ilegale, pentru că deranjează vizual.

Ce e de reținut este că nu am văzut nici o companie serioasă, nici un brand cunoscut care să se promoveze astfel, cu reclame pe stâlpi. Da, sunt branduri care folosesc guerilla marketing pentru a transmite mesaje cu caracter viral în spațiul public, dar e o diferență între o campanie care atrage atenția printr-un mesaj inedit și o firmă care își lipește mesajul pe toate gardurile, fără nici un pic de originalitate și fără aprobări.

Cred că toată mizeria asta cu reclamele lipite ilegal pe stâlpi s-ar rezolva foarte simplu. Cu amenzi, amenzi foarte mari. Afara se practică deja sistemul ăsta, la noi de ce nu s-ar putea?

Firmele care se promovează astfel își trec datele de contact pe foile lipite pe stâlpi, ar fi nevoie doar de niște echipe de gardieni publici care să facă fotografii  cu reclamele ilegale pentru a exista dovezi, urmând ca primăria să emită amenzile și să le trimită direct firmelor, sau să le adauge direct la plata impozitelor. Majoritatea primăriilor au deja regulamente privind organizarea, autorizarea si amplasarea mijloacelor de publicitate în cadrul orașelor, trebuie doar ca cineva să le pună în aplicare.

Noi am scăpa de mizeria vizuală care ne deranjează peste tot, iar primăriile ar aduna bani frumoși la buget, bani care ar putea fi folosiți pentru înfrumusețarea orașului.

Singura întrebare care rămâne este de ce nu funcționează sistemul, de ce nu se ocupă primăriile de cei care lipesc afișe ilegal în spațiile publice? Voi ce spuneți?

 

Recomandă

13 Comentarii

  1. neah- nu ai putea amenda pe cineva decat daca i-ai prinde in fapt…altfel as putea falimenta orice firma doar lipind afise publicitare pe stalpi 🙂

  2. Exact, Ergo. Lipesc pe stalpi reclame cu referire la concurenta si raman singur pe piata. Deci nu e chiar asa simplu.
    In afara mai mult se bazeaza pe gradul de civilizatie al populatiei. Dar pe langa asta.. si in afara se lipesc afise pe stalpi.

    “Eu de exemplu am obiceiul să rup toate reclamele lipite la intrarea în scara blocului, pur și simplu pentru că sunt ilegale, pentru că deranjează vizual.” – ca om de marketing, nu reactionezi chiar cum trebuie. Adica din punctul tau de vedere, reclama pot sa-si faca doar marile branduri si doar pe panouri publicitare speciale. Ca om de marketing ar trebui sa stii ca primii pasi in promovarea unei afaceri locale cu buget restrans consta in impartirea fluturasilor si alte cai conexe(stalpi).

    • Cred că faci o confuzie între reclamă și spam. Pentru a distribui fluturași pe stradă ai nevoie de aprobare de la primărie, trebuie să plătești niște taxe. Sper că știai asta, dacă nu ai aflat acum. Nu există nici o lege care îți conferă dreptul de a lipi reclame pe stâlpi sau la intrarea în scara blocului, spațiu privat, chiar dacă ai plăti ceva unei instituții. E ilegal. Eu spuneam de faptul că brandurile mari nu folosesc astfel de mijloace tocmai pentru că nu vor să fie asociate cu astfel de mijloace ineficiente și ilegale, pentru că și-ar face mai mult rău. Îmi pare rău dacă ai impresia că e ok să te promovezi astfel, dar ce să faci, mai avem nevoie și de oameni ca tine, care cred că scopul scuză mijloacele și orice mesaj aruncat în fața consumatorului contribuie la creșterea vânzărilor. Succese maxime.

  3. Brandurile mari nu folosesc astfel de mijloace fiindca nu sunt eficiente! Cum am zis mai devreme, pentru promovarea unei afaceri locale astfel de mijloace sunt printre primele cai de promovare.

    Nu cred ca scopul scuza mijloacele ci doar nu iti sustin aceasta revolta asupra reclamelor lipite pe stalpi, tu ca om de marketing trebuind sa intelegi si sa vezi si beneficiile acestei metode de promovare care se practica in toata lumea. Sa nu mai zic ca solutia ta de rezolvare a acestei “probleme” e total deplasata si negandita.

    Fiecare afacere are metoda sa de promovare si fiecare metoda de promovare vizeaza un anumit public. Daca un nene este instalator si vrea sa-si promoveze oarecum afacerea, pe langa acele anunturi in ziar, mai are nevoie si de alte cai de promovare si cu siguranta nu va apela la o agentie de advertising pentru a-i pune datele de contact pe un panu publicitar in centru. Pe langa ziar, el se va baza pe recomandari si eventual pe lipirea acelor mici hartiute pe usile de pe scara blocului. Nu spun ca este o metoda legala si sunt constient ca pe multi ii deranjeaza, dar este o metoda care pe mine nu ma deranjeaza si chiar am apelat la un instalator datorita unui astfel de afis.

    Legat de ultima parte din comentariul tau, imi pare rau ca m-ai inteles gresit. Nu lipesc afise cu reclame despre “web design” pe stalpii din oras ci folosim metode de promovare specifice nisei.

    Aa..stiai ca americanii au reclame lipite pe banci?..legale..si foarte eficiente.

    • Ciudat, eu nu am văzut nici o cercetare care să confirme asta. Simplul fapt că un loc este gol nu înseamnă că poți să lipești reclame pe el, deși am remarcat că multi care s-au apucat de advertising fără a avea studii de specialitate cred asta, la fel și cu trimiterea de emailuri la baze de date cumpărate de pe internet, efect garantat zero. În condițiile în care eu nu sunt de acord cu acele mesaje, prietenii mei la fel, nici o persoană pe care o cunosc nu a contactat o firmă după un astfel de anunț rămân la părerea mea, e o metodă ineficientă care dăunează companiei mai mult decât să o ajute. Dar na, e gratis, până când nu se vor aplica amenzi cei care fac asta nu se vor învăța minte.

      De ce aș apela la serviciile sau produsele cuiva pe care nu îl cunosc? Faptul că văd o reclamă pe un stâlp mă face să mă îndoiesc mai tare de calitatea serviciilor oferite, din moment ce apelează la astfel de metode.

  4. Iar simt nevoia sa te contrazic. Liste de email, spamm-uri..poate nu au o foarte mare eficienta, dar cu siguranta nu au efect zero. Mi se pare ca mai mult vorbesti din ce ai citit si nu din experienta. Daca dai mail la 1 milion de oameni din Anglia ca tu montezi termopane in Romania, da, efectul va fi zero. Insa daca tu vinzi un produs electronic ce poate fi distribuit oriunde in lume cu cel mai mic efort, deja vorbim de profit.

    Cu ceva timp in urma am incercat promovarea prin email marketing…email marketing poate e prea mult zis..un spamm mai subtil. Dispuneam de o baza de date de peste 600k de emailuri, oarecum targetate produsului ce-l comercializam. Tu zici efect garantat zero? Eu zic din experienta ca trimitand 12k mailuri pe zi aveam vanzari de 80 – 160 de dolari, zilnic. Deci vorbim de profit, nu de efect zero.

    Repet ce am zis mai sus: Fiecare afacere are metoda sa de promovare si fiecare metoda de promovare vizeaza un anumit public.

    De ce ai apela la serviciile cuiva pe care nu-l cunosti?
    1. Pentru ca nu toti au prieteni instalatori
    2. Pentru ca timpul nu iti permite sa astepti pana ce un alt instalator e disponibil
    3. Pentru ca ar putea fi mai ieftin
    4. Pentru ca esti nou in oras si chiar nu stii la cine sa apelezi.

    • Hmm, deci tu zici că a trimite 12 mii de emailuri nesolicitate pe zi e un spam subtil? E clar că nu avem ce vorbi, ai o viziune complet deformată asupra modului corect de a promova o afacere.

  5. Când un nene își va dori să facă ceva în privința asta. Cel mai simplu mod – mai ales că majoritatea afișează și o adresă poștală – mers la sediu, legitimat, arătat pozele cu afișele lipite aiurea, dat amendă. N-are cum să replice: “Nu e reclama mea, nu am pus-o eu acolo”. Însă amenzi, nu glumă. Și-i saturi pe idioți de lipit peste tot.

    Hahaha, acum văd că ai dat defapt și răspunsul; nu citisem până la capaăt. Deci, da. Așa cum zici tu :))

  6. Marius, sunt de acord cu tine ca e inestetic si ca cel mai probabil efectul este nesemnificativ. E urat de tot sa vezi reclame cu fotografii nepotrivite (imi amintesc de un afis pentru un produs de detoxifiere dintr-o statie de autobuz cu o imagine absolut scarboasa) si sa vina diverse persoane sa lipeasca hartii pe peretii proaspat renovati ai intrarii in bloc. Se curata foarte greu, fiecare face cum vrea, au forme care deranjeaza privirea. Daca as avea o statura impunatoare as avea curaj sa le atrag atentia daca ii surprind cand afiseaza. Din pacate totusi ei la atat se pricep. Au vazut ca fac altii fluturasi si afise si s-au gandit sa le faca si ei indiferent daca sunt instalatori, coafeze sau medici. Poate ca ar fi o solutie amenzi si nu trebuie sa fie neaparat mari. Nu cred ca ar insista daca li s-ar spune ca nu au voie. Sau macar o parte din ei.

    Daca vorbim, insa, despre companiile mari eu nu le gasesc chiar nevinovate. Nu imi amintesc sa fi cerut vreodata sa primesc in cutia postala prospect de la Kaufland, Billa sau Bricostore. Si totusi le primesc cu insistenta, imi incarca inutil cutia postala si poate chiar am ratat din acest motiv vreun aviz postal pentru ca e prea mic fata de spamul primit fara eroare de la retaileri. E corect ce fac ei?

    • Cu ofertele publicitare e mai complicat. Teoretic magazinele ți le trimit doar dacă te abonezi pt ele, dar cum cei care le distribuie vor să scape cât mai rapid de ele le pun în toate cutiile poștale. În schimb am văzut scări de bloc unde se menționa clar la intrare că materiale promoționale se pun într-o cutie specială și cei care le distribuiau se conformau.

      • Exista si la mine in scara spatiu special, dar cei care le distribuie insista sa le puna in fiecare cutie speciala, astfel ca la fiecare verificare a cutiei postale stau chiar si 5 minute sa selectez si sa arunc.

  7. Forăm puțuri – 0723blabla

    Cum îi identifici pe ăștia? Suni la ei? Stabilești o întâlnire? Păi cine ar refuza o lucrare, chiar dacă vine de pe un afiș al concurenței.

    Singura modalitate este să-i prinzi în fapt pe lipitorii de afișe și să-i întrebi pentru cine lucrează. E mult de cercetare, iar miza e mică pentru polițiștii comunitari.

    Firmele private care dețin spații de panotaj stradal trimit oameni noaptea cu o dacie papuc și un curățitor cu presiune să facă treaba murdară și să spele tot. În București am văzut asta. E o soluție costisitoare, dar dacă o faci cu determinare, cred că acest canal de comunicare poate deveni neprofitabil.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *