Cât mai costă o reclamă pe Youtube

Răspunsul pe scurt la întrebarea cât mai costă o reclamă pe Youtube este Depinde. În funcție de tipul de reclamă, publicul țintă vizat sau canalelele și videoclipurile unde vrei să apară reclama ta, poate să fie foarte ieftin sau foarte scump să te promovezi pe platformă, deși merită luată în calcul, ținând cont de faptul că e al doilea motor de căutare după Google, la nivel mondial.

Sunt mai multe tipuri de reclamă pe Youtube, ai reclamele video pe care nu le poți sări la începutul videoclipurilor, reclamele video pe care le poți sări în timpul videoclipurilor, reclamele care îți apar în dreapta sau în rezultatele căutărilor. Totuși, pot să vă zic și cât costă cea mai ieftină reclamă pe Youtube – 1 ban.

Apropo de ce spunea Vali, că se câștigă foarte puțin din vlogging pe Youtube, adevărul e că există foarte mult conținut video slab pe Youtube. Dacă vrei să faci reclame super targetate pe anumite canale, videoclipuri sau la căutări după anumite cuvinte cheie vei plăti mult pe clic sau vizualizare, am avut și campanii cu 2-3-4 lei pe pe clic sau 1 leu pentru 1 vizualizare. Dar repet, campanii foarte nișate, unde clientul final vrea rezultate, vânzări, nu volum, impact.

În schimb dacă ai un videoclip și vrei multe vizualizări de exemplu, fără să îți pese pe ce canale sau videoclipuri apar reclamele pentru clipul promovat, poți obține chiar și vizualizări cu mai puțin de 1 ban, din reclame video afișate în timpul clipurilor video. Nu discutăm acum despre eficiența lor, ci strict despre cost. Am avut client care a vrut asta, să vadă cât de jos poate coborî. Vara, când reclamele sunt mai puține și concurența e mică, a scos 12.000 de vizionări cu 100 de lei.

De aici putem merge cu discuția în multe direcții, dăm vina pe clienți pentru că vor reclame ieftine, pe agenții pentru că le spun clienților că reclamele ieftine sunt eficiente, dar adevărul este că duopolul Facebook-Google a afectat puternic majoritatea publisherilor și creatorilor de conținut.

Advertiserii s-au obișnuit cu CPM și CPC mic, care încep cu 0 virgulă ceva, și acum dacă primesc oferte de prețuri cu 2-3 euro la mia de afișări strâmbă din nas, ei se uită doar la cifre, nu la calitatea conținutului creat sau la rezultatele finale ale campaniei.

Clienții la fel, s-au obișnuit cu 14 milioane reach la 11 milioane de utilizatori de internet în România, și acum dacă văd cifre mici în campanie se sperie, nu contează că pot obține rezultate mai bune cu reclame targetate mai eficient.

Momentan nu văd soluții, schimbarea ar trebui să înceapă de la brandurile ce alocă bugete mari pentru online.

Recomandă prietenilor!
  • 32
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile