În ultimele zile Facebook s-a trezit boicotată de multe companii mari care au întrerupt reclamele pe platformă, amenințând că nu vor mai aloca deloc bugete, dacă Zuck nu face curățenie în ograda proprie – dezinformarea, incitarea la violență și ură, promovarea de fake news.
Și când te gândești că totul a plecat de la Trump, ale cărui mesaje au fost cenzurate de Twitter, dar Zuckerberg a zis că e ok, oamenii pot posta ce vor ei pe Facebook, dacă sunt președinți ai Statelor Unite. Sunt sigur că Zuck nu mai doarme așa de bine noaptea, după ce acțiunile au scăzut cu aproape 10%.
Nu vă grăbiți cu concluziile alarmiste, Facebook nu pleacă nicăieri, nu se închide, dar adevărul e că platforma asta trebuie să își asume și obligațiile care vin odată cu profitul ăla mare. Nu poate să spună că este doar o rețea socială, când este clar că Facebook influențează țările la nivel politic, economic, și social, poate răsturna guverne, poate genera revoluții sau amplifica crize. Inclusiv propagarea știrilor false despre Coronavirus tot aici s-a întâmplat.
Sunt multe branduri mari ce boicotează Facebook acum, de la Starbucks, Unilever, Microsoft, Coca-Cola, Pepsi, Ford, Levis, Patagonia, Viber, Puma, Adidas, SAP… Unii au intrat în joc deoarece chiar susțin protestul și cred că Facebook trebuie să se schimbe, alții deoarece au sesizat oportunitatea, obții mai multă reclamă gratuită în perioada asta anunțând că întrerupi reclamele pe Facebook decât dacă rulezi reclame pe Facebook.
Totuși, Facebook are 8 milioane de advertiseri la nivel internațional, pot să o ducă bine mersi și fără câteva companii mari ce opresc reclamele o perioadă.
Advertiserii mici nu au prea multe alternative eficiente de promovare online, duopolul Google-Facebook s-a asigurat de asta, și cred că majoritatea nu vor opri reclamele, depind de Facebook pentru a atrage clienți.
Totuși, sper să vedem niște schimbări în bine. Mai puține știri false cu mii de share-uri, mai puțini nebuni ce folosesc Facebook pe post de megafon pentru a promova tot felul de conspirații, mai puține reclame la tot felul de țepe.
Voi ce credeți?
Daca nu boicoteaza si reclamele pe Instagram e cam inutil, ca tot al Facebook-ului este si Insta, si incaseaza bine de acolo.
E și Instagram, doar că reclamele sunt setate prin Facebook Ads de obicei, de unde și discuțiile se învârt în jurul Facebook. https://edition.cnn.com/2020/06/28/business/facebook-ad-boycott-list/index.html
Nu moare fb de foame fără ăștia mari, dar nici nu poate trai doar cu ăștia mici. Rămâne de văzut dacă l-au strâns destul de o-o pe zuk.
Îmi commenta și Bogdan pe Facebook, le dă Facebook niște discounturi pe volum și revin cei mari înapoi, după ce îi mai boicotează un pic.
[…] timp au venit cifrele, e fix cum scriam încă din vară, nu au fost afectați deloc, din contră. Veniturile au crescut cu 22% în al treilea trimestru, […]