fbpx

Prin vară multe branduri mari anunțau că opresc reclamele de pe Facebook în semn de protest pentru dezinformările, incitările la violență și știrile false față de care compania nu face nimic. Toată lumea calcula câți bani va pierde Facebook, dar pe ei îi durea în pix, au și zis atunci că nu vor modifica platforma din cauza unor astfel de presiuni.

Ieri au venit cifrele, e fix cum scriam încă din vară, nu au fost afectați deloc, din contră. Veniturile au crescut cu 22% în al treilea trimestru, comparativ cu anul trecut, adică 21.47 miliarde de dolari, și profitul a crescut cu 29% anul ăsta, au ajuns la 7.85 miliarde de dolari.

Pe scurt, boicotul din vară a fost frecție la picior de lemn. Facebook are peste 8 milioane de advertiseri, și primele 100 de branduri generează doar 6% din venituri. Cu alte cuvinte, grosul banilor încasați provine de la companiile mici și mijlocii. De asta nu se sperie Facebook.

Un brand mare poate suspenda reclamele o perioadă, are logistica și bugetul care îi permite să reziste fără reclame pe Facebook sau Instagram. Un brand mic, o companie cu 2-3 angajați, nu își permite luxul ăsta, bugetul lor merge de obicei pe 2 platforme, Facebook și Google.

O să tremure Facebook de frică doar atunci când va apare un concurent ce va avea acoperire globală și va permite brandurilor mici să ajungă rapid și ieftin la clienții lor, prin reclame ușor de realizat (să nu ziceți Boost Post că ne certăm). Da, Ads Manager e o mizerie, dar o firmă mică nu are multe alternative pentru promovarea online.

Între timp, brandurile mari declară că sunt deranjați de Facebook, că suspendă reclame, dar Facebook râde și mai emite câteva (milioane) de facturi. Business as usual.

RECOMANDĂ
  • 32
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
4 comentarii. Tu ce părere ai?
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Andrei
Andrei
4 noiembrie 2020 14:44

Si zici ca e ok sa blocam reclamele jegoase? Sunt tot felul de tepe promovate, nu stiu cum de sunt aprobate.

trackback

[…] Undeva prin vară a fost un mare hype prin care mai multe firme mari anunțau că își retrag reclamele de pe Facebook. Însă veniturile lor au crescut cu 22% în al treilea trimestru comparativ cu anul trecut. So, toata povestea a fost apă de ploaie. (sursa: mariussescu.ro) […]

Ionut Popa
9 noiembrie 2020 10:33

Asta este rezultatul lipsei de concurenta serioasa. Se vede si in zona de search unde Google face ce vrea. Pe termen lung avem de pierdut tot noi, consumatorii, cred eu.

4
0
Lasă un comentariux
()
x