Ok, ai scris articolul, ai pus linkul pe Twitter și Facebook la momentul de maximă vizibilitate, acum aștepți vizitatorii să intre pe blog. Stai și te întrebi: oare au văzut linkul? Oare au făcut click? Oare titlul li se va pare suficient de interesant?
Bit.ly, unul din cele mai importante servicii de scurtat linkuri, a făcut recent o analiză a celor mai populare 1000 de linkuri scurtate folosind serviciul lor pentru a afla media duratei de viață a unui link online. Pentru asta au calculat numărul total de clicuri pe un link raportat la durata în care au fost efectuate clicurile, încercând determine după cât timp numărul de clicuri scade brusc. Rezultatele sunt mai jos:
- Pe Twitter un link are o durată medie de viață de 2,8 ore;
- Pe Facebook 3,2 ore;
- Linkurile trimise prin email sau servicii de mesagerie instant au o durată de viață de 3,4 ore;
- Surprinzător, un link pus pe Youtube are o durată medie de viață de 7.4 ore;
Concluzia rapidă este că aveți mai multe șanse să vă faceți remarcați pe Youtube sau pe Facebook decât pe Twitter, unde informațiile se „învechesc” mult mai repede, datorită mediului în care apar mereu linkuri noi. În plus acum poate că înțelegeți și de ce newsletterele sunt importante pentru creșterea traficului pe site.
Cât trăiește un link pe Facebook și Twitter — Marius Sescu http://t.co/JbtD2Xb via @mariussescu
Trist daca se crede asta cu YouTube. Un link acolo are o viata mult mai mare din foarte multe motive. De asemenea, la noi in Romania se practica si spam-ul de link-uri pe orice retea de socializare deci putem spune ca un link va rezista mai multe ore :))))
Nu cred că e vorba de spam cu linkuri aici, ci de linkuri postate de către utilizatori care sunt apoi redistribuite și ajung să fie în topul celor mai vizitate.
Una e cand redistribuie o alta persoana, alta e cand ACEEASI persoana isi redistribuie link-ul vreo 2-3 zile la rand si uneori de 2-3 ori la 10 minute. Vezi 90% din bloggerii de „succes” (a se citi numar de vizite) din Romania.
Asta e altă discuție, există o teorie conform căruia pui linkul la ore diferite deoarece există mai multe obiceiuri de consum ale informației în rețelele sociale.
un avantaj al youtube este ca pe paginile alea pot ajunge utilizatorii din motoarele de cautare sau de pe un video related.. .dar pe twitter, daca ai ghinion si nimeni din follower-ii tai nu sta atunci pe twitter si imediat dupa tine alti followed ai fiecarui follower de-al tau posteaza statusuri, tweet-ul tau nu mai apare… asta-i pb cu timeline-urile astea…
Voiam sa iti cer parerea legat ne newslettere.
Daca ai 2996 de destinatari si in urma unui newsletter ajungi la urmatoarele date:
33,81 % din utilizatori au deschis pana acum
12,38 % au dat click pe un link (371 abonati)
0,20 % dezabonati (6 abonati)
0,03 % au raportat spam (1 abonati)
Se poate spune ca stai bine sau nu?
Depinde și de ziua/ora când trimiți newsletterele. Oricum, peste 30% rată de deschidere e foarte ok. A, si un articol pe tema asta de la Aweber – http://www.aweber.com/blog/case-studies/newsletter-stats-august-05.htm
Poate ca conteaza si numarul de prieteni din facebook si cate linkuri pun si ei .