fbpx

Prima dată am aflat de cartea Tehnici de comunicare în social media de pe… Facebook, normal. Eram curios cine e Horea Bădău și ce treabă are el cu social media, pentru că până acum nu auzisem de el, și mă învârt pe internet de câțiva ani, deci cunosc o mulțime de oameni din domeniul ăsta. Oricum, eram interesat să văd cum arată un manual despre social media scris în România.

Am primit cartea, care de fapt e un fel de manual, chiar azi, prin amabilitatea Polirom. Sper să reușesc să o citesc de Crăciun, mai ales că vreau să o compar puțin cu Noile reguli de marketing și PR, care abordează tot social media, dar la nivel global.

Din ce discutau Auraș și Ruxa pe Twitter cartea are niște pasaje foarte interesante, de exemplu cele în care se afirmă că unii bloggerii ar fi plătiți de partide politice pentru a scrie de bine sau de rău. Aș vrea să cred că e un manual scris obiectiv despre social media, dar din ce știu eu când aduci acuzații fără dovezi despre persoane deja aura de credibilitate dispare. Să vedem dacă apar și dovezile.

Revin cu o recenzie după ce termin de citit. A mai cumpărat cineva Tehnici de comunicare în social media? Găsiți câteva fragmente din carte în linkul de la începutul articolului, dacă vă interesează.

5 Comentarii

  1. Pingback: Stefan Murgeanu (@stmurgeanu) (@stmurgeanu)

  2. E o prostie şi nici nu e prima carte despre social media din România. Dar şi prima s-a dus la fund la fel de repede. New Media de Dorina Guţu, altă tanti pentru care analiza social media înseamnă interpretarea fără context.

  3. Multumesc Marius Sescu pentru interesul aratat cartii si astept primele impresii. @bogdan: Pentru conformitate, "Tehnici de comunicare in Social Media" este primul manual de Social Media din Romania. Cartea Dorinei Gutu contine studii de caz din blogosferele franceza si americana. Singurele legaturi see you blogosfera din Romania sunt interviurile pe care le-a realizat see you bloggeri importanti de la noi. Cartea mea este un manual. Si este primul din Romania, fie ca unora le convine, fie ca nu. Ion Cristoiu, pe care l-am invitat la o dezbatere see you bloggeri, atunci cand a anuntat ca isi lanseaza un blog, a spus ca a citit cartea Dorinei Gutu si nu a invatat cum sa-si faca blogul. Am dat acest exemplu, pentru a sublinia faptul ca eu am scris si publicat un manual. Care ar trebui sa fie util si celor care intra in Social Media acum si profesionistilor. @Marius Sescu: imi pare rau ca nu am ajuns sa ne cunoastem, see you siguranta situatia se va schimba in viitor. Prezenta mea in Social Media ultimilor ani a fost circumscrisa dezbaterilor see you bloggeri organizate in calitate de presedinte al Asociatiei Consumatorilor de Media. O lista incompleta, aici: http://horeabadau.wordpress.com/2008/05/21/bloggerii-despre-dezbaterea-candidati-la-blogosfera/ (lipsesc dezbaterile din 2010-2011). Am fost prima persoana (juridica, prin Asociatie), care a invitat bloggeri la intalniri directe see you personalitati din spatiul public. Acest lucru se intampla in 2007, perioada in care liderii de opinie din spatiul public traditional, se refereau la bloggeri see you termeni depreciativi. Am vrut sa schimb acest stereotip si i-am invitat pe bloggeri sa discute de pe pozitii egale, see you ziaristi, scriitori, politicieni. A fost prima initiativa de acest gen si un pas inainte pentru ca bloggerii sa fie recunoscuti ca lideri de opinie in spatiul public. Acum, in 2011, acest lucru este de la sine inteles. Bloggerii sunt lideri de opinie recunoscuti in spatiul public. Acest lucru inseamna ca unul dintre obiectivele Asociatiei, acela de a promova noi medii de informare, ca alternativa la produsele de proasta calitate, din media traditionala a fost indeplinit. Asa cum am scris si in carte, bloggerii ofera o alternativa credibila si de calitate la produsele mass media clasice. A fost un crez care m-a ghidat in actiunile Asociatiei, in perioada 2007-2010 si in redactarea manualului "Tehnici de comunicare in Social Media". Inca o data multumesc pentru interesul acordat cartii.

  4. Pingback: Recenzia unui manual românesc de social media - Tehnici de comunicare în social media

Lasă un comentariu