fbpx

Ce cred consumatorii despre reclame – doar 3% au încredere în ele

Uneori când văd unele spoturi TV singura reacție pe care o am este: WTF? Adică sunt unele reclame care exagerează așa de mult calitățile sau funcțiile produselor promovate, încât cu greu îmi vine să cred că cineva chiar pune botul. Ok, poate că eu am experiență în marketing și sesizez unele lucruri pe care consumatorii obișnuiți nu o fac, dar sunt spoturi care nu au nici o legătură cu realitatea.

E ok să îți promovezi produsul, să îl pui într-o lumină pozitivă, dar de aici până la a minți în reclame e doar un pas. Și se pare că nu doar eu cred asta, o cercetare făcută în State pe 500 de respondenți s-a încheiat cu o concluzie interesantă: doar 3% dintre cei chestionați cred că afirmațiile din reclame sunt reale, în timp ce 57% cred că reclamele sunt exagerate. E și mai interesant cum 21% nu cumpără anumite produse tocmai din cauza reclamelor.

Cele mai eficiente reclame? Cele amuzante.

Știți ce e trist? Deși chestiile astea sunt știute de agențiile de publicitate, în continuare avem parte de reclame mincinoase, pline de produse care fac miracole. Dacă nici măcar consumatorii nu mai cred în ele, poate că ar fi timpul să revenim la reclamele cinstite.

adperception-640x3283

Voi câtă încredere aveți în reclame?

Recomandă

6 Comentarii

  1. Nici cea mai mica incredere. Mai ales cele de la TV.
    Desi, chiar si alea care se promoveaza excesiv…vrei nu vrei, le recunosti. Pana la urma si pentru asta sunt facute.
    O chestie interesanta saptamana trecuta: am vazut un articol cu un fast food pe un blog si…in 10 minute m-am dus si mi-am cumparat si eu…asa ca, inca functioneaza reclama, mai ales daca e targetata. 🙂

  2. Dintre toate cel mai mult ma deranjeaza testimonialele, mi se par exagerate, false si trase de par. Se bucura in schimb de un real succes in randul pensionarilor, vezi spotul la tigaia dry cooker.

  3. Nu cred ca un studiu aplicat pe 500 de persoane poate fi de incredere. Din cate stiu trebuie cel putin 800 pentru a avea o oarecare certitudine.
    Poate nu agentiile sunt de vina. Poate cei care comanda reclama sunt de vina.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *