fbpx

Ce trebuie sa stie un marketer despre social media

Pentru ca am remarcat cresterea numarului de anunturi de angajare in social media m-am gandit si la ce cunostinte ar trebui sa aiba un marketer pentru a se ocupa cum trebuie de promovarea in mediul online a unui brand. In fond inainte de a angaja o persoana pentru un post de genul asta trebuie sa stii ce sa o intrebi, nu?

social media marketer

Am ajuns la lista de mai jos a cunostintelor necesare. Nu e obligatorie, dar cred ca un marketer care are cunostintele de mai jos va reusi mult mai repede si mai bine sa reprezinte un brand in mediul online si sa construiasca o audienta pentru brandul respectiv:

Cunostinte de psihologie

Trebuie sa iti dai seama de ce oamenii sunt mai predispusi sa retransmita celor din jur anumite informatii. Esti suparat ca nici un tweet de-al tau nu primeste RT, ca nimeni nu comenteaza pe pagina ta de Facebook, ca posturile de pe blogul companiei nu sunt citite? Probabil are de-a face cu faptul ca tu comunici informatii pe care nimeni nu le considera interesante. In momentul in care vei posta informatii utile, in momentul in care vei oferi informatii care merita sa fie impartasite si altora, abia atunci vei incepe sa construiesti o comunitate in jurul brandului tau. Apropo, nu uita ca nimanui NU ii place sa primeasca un email trimis la gramada.

Cunostinte despre utilizarea retelelor sociale

Probabil ca pare simplu sa iti faci un cont pe Twitter sau o pagina pe Facebook, insa adevarul este ca multi dintre cei care comunica online pentru branduri nu stiu nici ei exact ce trebuie sa faca. De exemplu putini stiu ca pentru o companie se creaza o pagina pe Facebook, nu un cont de utilizator obisnuit. Putini stiu ca daca posteaza pe Twitter in limbajul corporatist, de lemn, nu vor fi bagati in seama de nimeni.
Un marketer trebuie sa stie care este motivul pentru care utilizatorii folosesc o anumita retea, cum se comunica in aceea retea, care sunt regulile. De asemenea el trebuie sa stie ca nu trebuie sa ai cont in orice retea sociala existenta pentru a avea o prezenta online puternica. Important e sa folosesti acele retele care sunt potrivite pentru brandul tau si pentru clienti, sa fii acolo unde se afla clientii tau. Nu uita ca exista programe care iti pot face viata mai usoara.

Cunostinte despre blogging

Mi se pare ciudat sa scrii pe un blog de companie cand tu nu ai postat niciodata pe un blog. Articolele postate pe blog nu sunt la fel ca cele din ziare sau ca materialele pentru comunicatele de presa, iar asta e una din principalele greseli facuta pe blogurile care reprezinta companii sau branduri. Zeci de posturi care se invart in jurul brandului, cat de grozav este el, dar prea putine posturi sunt scrise pentru a fi utile clientului cu adevarat. Sa nu uitam de stilul abordat pe blog, care ar trebui sa fie prietenos, lejer, simplu, degajat, nu sobru si plictisitor.

Cunostinte de gramatica

Crearea de continut pentru retelele sociale si bloguri presupune ca marketerul trebuie sa cunoasca gramatica limbii romane. Cand vad un post pe un blog corporate cu greseli de gramatica evidente deja impresia mea este de amatorism, chiar daca postul este interesant. Ok, toti gresim, dar cand vezi aceleasi greseli in mod frecvent ce parere iti formezi despre brand? Nu una pozitiva, sunt sigur!

Cunostinte despre vanzari

Promovarea prin social media nu e facuta doar de placere. Scopul final este sa motivezi clientii in alegerea brandului tau, atunci cand merg la magazin sau cand au de ales intre mai multe produse ori servicii. Degeaba ai un brand bine reprezentat pe retelele sociale, degeaba scrii posturi utile pe blogul companiei, daca la final nu mi-ai oferit argumente pentru a alege produsele tale in locul concurentei.

Cunostinte de programare

Nu trebuie sa cunosti php la perfectie, dar ajuta mult sa stii care sunt setarile pentru crearea unui blog in cPanel, ce e ala DNS, cum se inregistreaza un domeniu, cum se instaleaza WordPress-ul, mici bucati de cod utile pentru a edita un post in WordPress fara ajutorul editorului vizual, ce e aia tema pentru blog etc.

Programe de editare grafica

Pentru promovarea pe internet cu siguranta vei realiza bannere, afise, vei edita imagini. Conteaza mult sa stii cum se foloseste Corel Draw, Adobe Photoshop, cel putin la nivel minim. In plus s-ar putea sa fii nevoit sa modifici aspectul temei de pe blog. Nu poti apela mereu la ajutorul unui designer.

Cunostintele de mai sus nu sunt absolut necesare pentru “the social media guy”, dar eu cred ca ajuta mult in crearea prezentei unui brand pe online.

Voi ce alte cunostinte credeti ca sunt necesare pentru reprezentarea cu succe in mediul online a unui brand?

Sursa foto

Recomandă

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *