fbpx

De fiecare dată când aud explicația asta simt că îmi mai moare un neuron. Chiar dacă comerțul online e pe val la noi, majoritatea plăților se fac cash la livrare, în funcție de nișă plățile cu cardul sunt undeva între 5-10% din totalul vânzărilor unui magazin. Și explicația clienților de regulă e aceeași, ei cred că dacă plătesc la livrare produsele magazinul trimite comanda mai repede sau curierul are mai multă grijă de ea.

Au mai fost câteva campanii de încurajare a plăților cu cardul, eMag parcă a avut ceva reduceri dacă plăteai cu Visa, dar rezultatele sunt timide. Totuși, dacă lumea ar știi cum funcționează un magazin online sau un serviciu de curierat nu ar mai avea prejudecățile astea.

Da, parcă e mai confortabil să plătești produsul atunci când îl vezi la ușă, dar asta nu are nici o legătură cu grija curierului față de colet sau cu viteza de trimitere a produselor.

Magazinele mari mai ales au un flux bine pus la punct, și de regulă operatorii comenzilor nu au nici o treabă cu cei de la gestiune, care îți caută ție produsele în depozit, ei doar primesc lista comenzilor și le pregătesc pentru livrare. Nu sunt 2 liste separate, cei care plătesc cash le trimit dimineața, cei care plătesc online le trimit seara, comenzile se procesează în ordinea intrării lor și în funcție de stocuri, Dacă se lucrează cu stocul furnizorilor e altă poveste, dar și aici de regulă magazinele online au început să afișeze dacă au produsul în stocul propriu, e adus doar la comandă sau durează mai mult să vină de la furnizor.

După aceea vine partea cu transportul. Am fost în depozitul FanCourier, totul era automatizat, coletele intrau pe bandă și erau sortate automat, în funcție de destinație. Credeți că are cineva timp să stea să se uite, vezi că Sescu plătește la livrare, du-te și du-i coletul la prima oră?

În concluzie, dacă cumpărați de la magazine online de încredere nu aveți de ce să evitați plata online cu cardul, eu aș avea emoții doar dacă aș comanda un produs care e adus la cerere, că atunci timpul de livrare poate crește.

Voi cum plătiți cumpărăturile online, cu cardul sau cash?

61 Comentarii

  1. Prima comandă la un magazin o fac cu plată ramburs. Dacă totul merge bine, merg mereu pe card.

    Chiar dacă aș lua „țeapă”. Suntem în România, în 2017, unde ANPC-ul ține partea clienților la un nivel absurd, așa că nu am ce păți.

    • Cam așa și eu, comand cu plata ramburs doar dacă nu știu deloc magazinul, în rest oricum poți returna produsul în 14 zile și primești banii pe card.

  2. Da de ce sa primesc banii pe card cand vrea magazinul cand pot sa nu ii dau cand receptionez produsul, daca produsul nu e in regula si sa raman si cu banii?

    De ce sa depind de cineva si sa ma rog de ei sa-mi dea banii cand pot sa nu ii dau d ela inceput si sa detin eu controlul?

  3. Pe verificate și testate, la Elefant coletele ajung mult mai repede (uneori chiar și a doua zi) dacă plata se face la livrare. De fiecare dată când am plătit online, au ajuns mai greu iar explicația lor a fost că nu tot timpul confirmarea plății se face instant.

    La cea mai recentă comandă plătită online am așteptat 3 zile să le apară lor că s-a făcut plata. Cel puțin, așa au motivat ei întârzierea coletului 🙂

    • Nu are cum, plata se înregistrează automat, altfel procesatorul nu și-ar mai lua comisionul. Eu la eMag am comandat inclusiv de Black Friday și am primit coletul a doua zi pe la 11.

    • eu am patit asta si la emag, am comandat un produs care era in showroom si am mers sa il ridic. am platit pe site si nu am mai verificat, m-am dus degeaba pana la showroom pt ca nu era procesata tranzactia. nu am putut sa ridic produsul in acea zi, a durat vreo 3-4 ore sa se proceseze.

    • Cosmin Prodan asta e altceva, probabil nu ajunsese confirmarea comenzii în depozitul din Iași, deși știu că au sisteme integrate și se face instant de obicei. Totuși, nu cred că are legătura cu plata, ci cu transmiterea comenzilor.

    • „Conform verificarilor noastre, confirmarea de plata pentru comanda dvs. a fost trimisa de catre platforma PayU astazi 25.07, rumand ca livrarea coletului sa se faca la data estimativa de 27.07”
      Comandă plătită pe 23 iulie.

    • Confirm ca si la Ikea e valabil ce a zis Ines Dumitriu. Dureaza 1-3 zile pana isi dau seama ca s-a facut plata. O data a fost nevoie sa-i sun si sa le atrag atentia ca e facuta plata. Nu stiu cum se misca la comenzile cu ramburs pentru ca nu am comandat niciodata la ei cu ramburs.

    • Marius Sescu nu cred ca sunt pregatite de alta firma comenzile si n-are importanta in acest caz. La mine era ceva status din care am tras concluzia ca asteapta plata, dupa vreo 3 zile am sunat la Ikea. Le-am cerut sa verifice. Au revenit in cursul zilei si si-au cerut scuze ca nu au observat plata, iar seara aveam deja AWB.

    • Adrian Vass Da, nu are importanță, eram eu curios. Se pare că sunt tot ei. În mod normal ar trebui să vină confirmarea plății prin procesator și pe email, plus confirmarea comenzii.

    • Marius Sescu nu e altceva, pur si simplu dureaza mai mult sa proceseze plata cu cardul pe site. Mi-au confirmat de acolo ca daca faceam comanda cu plata la livrare si plateam acolo (cash/card) nu se intampla asta, luam produsul pe loc. Puteam doar sa anulez prima comanda si sa fac in showroom alta comanda, dar era o suma maricica si nu voiam sa stau cu banii blocati.

    • De altfel si pe marketplace am avut comenzi platite cu cardul care apareau inregistrate, dar nu le puteam expedia pentru ca nu erau si confirmate. La plata ramburs nu se intampla asta.

    • Cosmin Prodan am înțeles, super nasoală faza. Puteai anula eventual și făceai chargeback la bancă, dar tot dura câteva zile să îți bage banii înapoi.

  4. In ultimii 2 ani am comandat de la eMag si am platit cu cardul produse de cateva zeci de mii de lei. eMag continua sa isi faca treaba, dar curierii o freaca tare de tot. Am comandat 2 colete, unul a venit in cateva zile – ok iar al doilea n-a mai venit niciodata. Platit cu cardul. Sunat la eMag ei nu stiu nimic, sunat la curier ei nu stiu nimic, eu banii i-am dat de mult. A fost ultima oara cand platesc dinainte. Magazinele isi fac treaba, dar curierii nu prea. Daca o sa le dea POS-uri mobile n-am nicio problema cu a plati cu cardul la livrare.

    • Da, la curieri sunt probleme, salariile prea mici, fluctuația de personal prea mare. La FanCourier știu că au început deja să aibă POS-uri mobile, probabil și ceilalți au/vor avea în curând, dar totuși, magazinele ar trebui să dea motive suplimentare oamenilor să plătească online, dacă plătești prin POS-ul mobil banii intră la curier, abia după aceea sunt transferați la magazin.

    • Marius Sescu asta cu comanda de la magazine cunoscute ca e mai bine, poate te gandesti mai bine cum sa o reformulezi. Cu cei “mai mici” care functioneaza si livreaza optim ce faci? Comanzi de unde vezi ca are firma trecuta pe site, asta e mai bine. Ca sa-i poti verifica inainte si stii cui sa-i faci reclamatie dupa la anpc daca este cazul.

    • Silvana Roxana vezi că am discutat despre asta în comentariile de pe blog, la cei mai mici comanzi prima dată ramburs, să vezi că sunt serioși, după aceea scoatem cardul la înaintare. Și când am zis magazin cunoscut nu mă refer neapărat la rulaj, ci la seriozitate, știe lumea că e ok. de exemplu Cel.ro sunt cunoscuți, dar îi evită mulți clienți după ce au dat rateu la comenzi, garanții.

  5. Si eu prefer sa platesc cu cardul, in ultima vreme am cam renuntat la cash, nu stiu de ce dar parca e mai bine cu cardul, mai ales ca se intampla des si la magazinele de la bloc sa accepte plata cu cardul.

  6. Si in cazul serviciilor telecom, unde nu este nimic de livrat fizic, clientii prefera intr-o majoritate covarsitoare sa plateasca la banca desi au link de plata direct pe factura.

  7. Probabil multi dau aceasta explicatie dar mai exista si alte explicatii pe a caror tema ar trebui un articol pe masura, de exemplu “In cazul retururilor banii se returneaza foarte greu”. Si vorbesc din proprie experienta. Pana acum si eu plateam cu cardul cumparaturile online dar nu am s-o mai fac niciodata (cel putin daca nu am varianta plata la livrare) si stii de ce? Emag m-a invatat asta (ca tot l-ai dat exemplu pe emag). Am facut o comanda si evident pentru ca nu au respectat termenul de livrare am renuntat la ea. La indrumarile lor, am urmat procedura si am facut cerere de retur/anulare comanda pe formularul lor online. Stii cand am primit banii inapoi? Dupa aproape o luna si jumatate si asta dupa ce am facut plangere la ANPC. Si mi-am “jurat atunci in barba”…. plata cu cardul is dead for me. Da…. este vorba de incredere…. incredere pe care deocamdata magazile online romanesti (cu mici exceptii) nu ne-o ofera. Consecintele sunt pe masura. O zi buna tuturor.

  8. CASH ONLY, MAI ALES DE CAND EMAG TRIMITE CACATURI RESIGILATE  PE POST DE PRODUSE NOI, APOI NU POSTEAZA REVIEWURILE NEGATIVE PE CARE LE PRIMESC PE TEMA ASTA… BANU JOS SI OCHII LA USA !

      • De pe emag ! nu cumpar  de pe marketplace decat daca au propriul site si atunci iau de la ei de pe site ca sa nu mai plateasca comision catre emag si in unele cazuri chiar difera preturile, dunt mai mici la ei pe site.

  9. Clientii nu au incredere foarte mare in plata cu cardul, cel mai distractiv motiv pe care mi l-a dat o clienta:”Nu platesc doamna cu cardul, mi-e frica de hackerii astia care iti fura banii de pe card”

  10. Aparte asta,eu prefer sa merg direct in Showroom..De exemplu,comand foarte des pe eMag,daca le iau direct din Showroom a doua zi am produsele,dacă aștept curierul, durează și 3/4 zile(asta daca nu îmi țin produsele in depozit și apoi îmi anulează comanda)!
    Și da,cred că e mai sigur să plătesc la livrare(ramburs) deoarece așa pot să îmi desfac pachetul și să anulez eu comanda in caz că nu e ok,fara toată birocrația de rigoare..fa retur, așteaptă,etccc

  11. Ceea ce ar trebui sa constientizeze cei care detin magazine online ar fi ca incurajand platile online vor avea posibilitatea de a reduce rata de retururi si implicit cresterea vanzarilor. De ce? Pai pentru ca cei care achita anticipat sunt mult mai interesati sa intre in posesia produselor fata de cei care achita la livare. Cientul care achita la livrare este ceva mai dezinteresat, se poate razgandi, gaseste mai ieftin in alta parte, ramane fara bani, etc.

    (0)
  12. Și eu sunt adeptul plății cu cardul peste tot (offline și online) dar nu pot să nu remarc câteva aspecte care se repetă cu precizie de ceasornic elvețian: toate facturile plătite cu cardul la utilități se finalizează în prealabil cu mesajul PLATĂ ÎN CURS DE PROCESARE. Și toată treaba până la confirmarea plății durează 2 – 3 zile lucrătoare.

    Nu mă deranjează acest aspect dar e clar că pe undeva pe lanțul trofic al plăților cu cardul există o pauză publicitară: banii sunt luați instant din contul asociat cardului și din două una, ori procesatorul de plăți raportează furnizorului de servicii (apa, electricitate, gaz, telecomunicații) o dată la 24/48 de ore, ori furnizorul de servicii notifică clienții de efectuarea plății cu întârziere (culmea că notificarea de emitere factură ajunge întotdeauna la timp).

    (0)
  13. Cu riscul să-ți mai moară un neuron, spun și eu este adevărat că ajunge mai repede pachetul dacă plătești ramburs. Mă refer la emag.

    Prima comandă la emag am plătit cu cardul, nu aveam chef să merg la bancă să scot banii, (aproximativ 5400 lei) și să plătesc cash. Era un televizor. A venit după 16 zile și după multe insistențe și telefoane la serviciul clienți.

    Am mai cumpărat un televizor și o bară de sunet, prin martie. Cu plata ramburs, au fost în mai puțin de 24 de ore la poarta casei cu pachetul. Locuiesc în Codlea, Brașov.

    Pe 7 mai pe la 9 seara comand ceva cu plata ramburs. Sâmbătă 9 mai la ora 8 erau la poartă.

    Văzând că s-au mișcat așa repede, mai fac o comandă pe 11 mai și fac prostia să plătesc online cu cardul. Încă mai aștept pachetul. Doar pe 18 mai a fost făcut AWB-ul. Azi 20 mai pachetul încă rezultă în depozitul samedy din București.

    Între timp, un prieten comandă vineri 15 mai un televizor. I-am spus să plătească ramburs dacă vrea să ajungă rapid. Luni 18 mai a avut televizorul acasă. Același curier sameday care trebuie să-mi aducă și mie pachetul.

    Ar trebui să intri pe pagina FB emag să vezi câți clienți se plâng că nu le ajung pachetele după ce au plătit cu cardul, poate îți schimbi părerea și îți mai salvezi din neuroni.

    Numai bine.

    • E faină asta, în contextul în care toți comercianții încurajează plata cu cardul, mai ales acum. La fel de mulți clienți probabil se plâng că nu sunt ok produsele, dar reprezintă 0.5% din total.

  14. Bună, am nimerit pe acest articol ca să văd dacă cineva a scris despre diferența pe care o face emag între cine plătește cu cardul și cei care aleg plata ramburs.

    Am rămas un pic surprins de articol, probabil a fost scris din perspectiva unui mic magazin online, care se comportă bine cu clienții.

    Din păcate, de pe emag cumpără majoritatea celor care fac cumpărături online în România. Odată ce se lovesc de aceste probleme cu livrarea, evită să mai plătească online cu cardul și aleg plata ramburs.

    Eu, de exemplu, văzând că pachetul nu mai ajunge am cerut să îmi anuleze comanda și să-mi returneze banii.

    Răspunsul a fost că trebuie să refuz livrarea când mă va suna curierul și doar apoi o să-mi returneze banii. Ce fac dacă curierul vine peste o lună?

    Dacă alegeam plata ramburs nu aveam nicio problemă. Nu trimiți, cumpăr din altă parte.

    Sunt de acord când spui că nu sunt probleme cu magazinele bine puse la punct. Dar din păcate acestea sunt extrem de rare în România. Dedeman, de exemplu, e foarte ok. Acolo am plătit doar cu cardul și nu au fost probleme.

    Ca să mai dau un exemplu, luni 11 mai am comandat ceva pe amazon.it. Pe Amazon nu există plata ramburs.

    Pachetul trebuia să ajungă peste o săptămână, adică pe 18 mai. A ajuns vineri pe 15 mai, trimis cu UPS. Livrare stndard. Nu plătesc niciodată pentru livrare rapidă.

    Cumpăr de pe Amazon din 2011. Nici măcar o problemă. Niciodată. Ba chiar de foarte multe ori am fost plăcut surprins să primesc pachetele mai devreme decât era prevăzut.

    Eu asta numesc un magazin bine pus la punct, nu emag.

    Numai bine și spor la treabă.

    • Eu am anulat comenzi direct din cont, plătite și ramburs, și cu cardul. Nu te contrazic, dar văd că ai întâmpinat numai probleme. Dacă vorbim de comenzi plasate în marketplace da, nici eu nu aș plăti cu cardul.

Lasă un comentariu