fbpx

De ce fac companiile de tehnologie concedieri în perioada asta

Pe afară bate un vânt rece, și nu e doar toamna de vină. Economiștii încă nu s-au pus de acord dacă intrăm sau nu de recesiune, dar majoritatea companiilor de tehnologie ce au avut creșteri mari în perioada pandemiei s-au uitat prin conturi, au remarcat scăderea încasărilor și au decis că e mai bine să facă concedieri acum, ca să nu fie nesimțiții ce fac concedieri fix de Crăciun. În plus, asta îi ajută și la rapoartele financiare de final de an, vor reduce pierderile. Asta e varianta pe scurt, dacă vedeți știrile despre concedieri și vă întrebați de ce.

Meta a tăiat 11.000 de joburi, Amazon 10.000, Zendesk 350, Twitter 3700, Microsoft 1000, Peloton 500, Patreon 150, Snap 1280. Și asta e doar luna asta, că unele companii mai tăiaseră din joburi și în vară, deși mai puțin.

Ce nu au observat mulți este că majoritatea companiilor de tehnologie au dus-o foarte bine în pandemie. Grosul veniturilor venea din reclame sau vânzarea de servicii legate de internet, și ghici ce, în pandemie toți advertiserii au crescut mult bugetele de reclame, au intrat pe online multe firme noi ce voiau să vândă și ele, iar consumatorii au tot cumpărat, că se tipăreau bani peste tot, și dacă tot stăteai acasă ce puteai să faci. Cu alte cuvinte, au crescut mult veniturile din zona de tehnologie, s-au făcut și multe angajări, totul era pe roz.

Între timp ajutoarele de la stat au dispărut, inflația mușcă puternic din veniturile oricum scăzute ale oamenilor, ratele cresc, iar vânzările la produsele ce nu sunt neapărat necesare scad. Advertiserii reduc bugetele de marketing, bugetele de online, și companiile de tehnologie trebuie să reducă costurile, ca să aibă niște rezultate decente pe final de an. Nu poți da oamenii afară chiar de Crăciun, ar fi de porc, dar perioada asta în care toată lumea se plânge că e greu, că vine recesiunea, e numai bună, dai vina pe economie, mai acorzi niște salarii compensatorii și aia e.

Sună foarte cinic, dar asta se întâmplă, companiile se uită la costuri și reduc de unde se poate, iar personalul e o resursă costisitoare. Asta poate funcționa și ca un reminder, oricât de buni ați fi la locul vostru de muncă nu uitați că e doar un job, firma nu e familia voastră. Vă faceți treaba cum trebuie, vă luați banii, și când se termină programul mergeți și vă vedeți de iubită, copii, prieteni și hobby-uri, că există viață și după muncă.

Partea bună e că angajații competenți își găsesc de muncă chiar și pe criză, unele companii scad, dar altele cresc. Unde e o problemă apare și o oportunitate.

Recomandă

2 Comentarii

  1. A venit recesiunea, inflatia musca din salar, inca nu apreciem dimensiunea dezastrului dar speram ca se va sfarsi, comportamentul este specific capitalismului, nu zic ca este rau, trebuie doar sa fim atenti si sa profitam de oportunitati care doar in crize apar !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *