Cred că ăsta e un obicei mai ales la afacerile care nu realizează nimic important. Își dau seama că nu au nimic de spus pe moment, că publicul nu este interesat de activitatea lor, dar totuși, fac comunicate de presă și le trimit peste tot, în speranța că poate poate vor genera o știre, vor atrage atenția cuiva.
Primesc și eu comunicate de presă de genul ăsta. Sunt măgulit, dar oare cei care le trimit de ce nu se documentează înainte de a apăsa Send, pentru a vedea dacă destinatarul este interesat de subiectul comunicatului?
Îmi dau seama că orice afacere are nevoie de publicitate, de promovare. Realizez că un comunicat de presă pare soluția ideală pentru a anunța lumea că afacerea aia există. Totuși, nimeni nu va acorda atenție unui comunicat de presă care nu spune nimic interesant pentru public. PR-ul înseamnă mai mult decât trimiterea de comunicate de presă, dar dacă lucrezi cu o agenție ancorată în trecut s-ar putea ca asta să fie singura recomandare pe care o primești.
Relațiile publice reprezintă suma conversațiilor dintre o companie și audiențele ei, fie că e vorba de acționari, angajați, mass-media, clienți sau publicul larg. Pentru a avea succes în PR trebuie ca o companie să facă lucruri demne de menționat, și nu mă refer aici doar la profit, care este interesant, dar doar pentru acționari. O inovație într-un domeniu, un produs nou care aduce ceva în plus, o acțiune care ajută comunitatea locală, asocierea cu un eveniment important, lucrurile de genul ăsta atrag atenția publicului și a presei.
Aruncați o privire pe site-urile de profil, unde se postează comunicate la foc continuu. Sunt pline de comunicate de presă pline de știri inutile, care nu vor fi citite de nimeni.Firme de care nu a auzit nimeni ce se laudă că au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri, consultanți în diverse domenii ce anunță lansarea unor cursuri pe bani, comunicate de presă ce iau forma unor articole din revistele de femei, pline de sfaturi utile. Oare chiar atrag atenția cuiva astea?
Mi-am amintit acum că am mai scris pe tema asta în trecut: Cum să NU trimiți comunicate de presă, Cand e bine sa trimiti un comunicat de presa. Totuși, cred că recomandările astea sunt la fel de actuale acum ca și atunci. Trimiteți comunicate de presă când aveți ceva important de spus.
Mă înșel?