Apropo de ce spuneam la începutul anului despre curățarea imaginii unei persoane în motoarele de căutare, am remarcat că trendul e pe creștere, tot mai mulți utilizatori de internet își caută numele pe Google și sunt surprinși atunci când rezultatele nu sunt cele pe care le așteptau. E normal, dacă nu ești activ pe internet sunt șanse mari ca o căutare după numele tău să ducă către site-uri asupra cărora nu deții controlul. Am putea să îi spunem branding personal, dar până la urmă e vorba de impresia pe care și-o fac ceilalți oameni atunci când caută informații despre tine pe internet.
Da, sunt firme care încasează bani buni pentru managementul reputației online, pentru a curăța imaginea unei persoane pe internet, dar pentru majoritatea soluția e relativ simplă, crearea unor conturi pe diverse site-uri care apar printre primele în căutările pe Google.
Mai jos este un infografic util de la brandyourself.com (apropo, serviciile lor sunt chiar utile) care vă arată de ce ar trebui să vă pese despre informațiile care apar despre voi pe Google și mai ales, cum puteți influența aceste informații.
În condițiile în care angajatorii și partenerii verifică tot mai des pe internet potențialii angajați sau colaboratori eu zic că puțină optimizare a numelui personal nu strică.
De curiozitate, voi v-ați căutat numele pe Google? Sunteți mulțumiți de rezultate?
Am încercat să-mi fac cont la brandyourself dar zice să aștept să-mi trimită invitație. Poate o trimite cândva anul ăsta 🙂
Așteaptă, nu ar trebui să dureze mult.
Hehe. Să înțeleg că sunt între cei 2% din lume? (https://www.google.ro/search?q=bogdan+pater&aq=0&oq=bogdan+pater&sugexp=chrome,mod=19&sourceid=chrome&ie=UTF-8) Sau nu se pun cele 2 interviuri care mai apar printre conturile de Social Media?
Interesant e că Facebook-ul e înainte de LinkedIN, și Vimeo pe care nu îl prea folosesc e mai sus de Twitter. 🙂
Probabil ai fost indexat mai bine la început, de ex la mine s-a schimbat situația conturilor de pe prima pagină, dar blogul a rămas mereu primul.