fbpx

Odată cu creșterea în popularitate a Instagram și la noi au început să apară tot mai multe concursuri dedicate platformei. Scopul final este evident, creșterea popularității brandului, dar pe lângă asta un concurs duce și la crearea de conținut util pentru brand, pe lângă schimbarea percepției publicului asupra brandului, atragerea de noi urmăritori și pe termen lung, generarea de vânzări. Dar cum se organizează un concurs de succes pe Instagram?

Regulile nu diferă mult față de alte platforme, cu mențiunea că pe Instagram contează foarte mult calitatea imaginilor și folosirea etichetelor. Dacă nu ai imagini de calitate deja ești pe minus.

Cel mai simplu e să ne uităm la un concurs care a prins bine la publicul de la noi, #vacanta #lafereastra mea organizat de Veka fiind printre cele mai populare vara asta. Vedeți aici pozele urcate, că mai sunt câteva zile de concurs.

Care e scopul concursului?

Pe Instagram discutăm despre creșterea prezenței brandului și atragerea de followeri, deci e clar că vei cere participanților să urce poze cu o tematică atractivă, să includă 2-3 hashtag-uri asociate brandului tău și să urmărească contul tău de Instagram. Evident, dacă produci șuruburi nu vei cere să urce poze cu șuruburi, ci poze cu cele mai sexy peisaje în care apare și un șurub, de exemplu.

Care e mecanismul de înscriere?

Cu cât e mai complicat, cu atât vei avea mai puțini participanți.  Pe Instagram merg lucrurile simple, cât timp participantul a urcat poza pe tema specificată, a urmărit contul tău și a inclus etichetele cerute e suficient.

Mare atenție la hashtag-uri, dacă folosiți etichete generice gen #mare #soare să nu vă mirați de ce lumea nu știe de concursul vostru. Vă trebuie ceva unic, dar ușor de folosit.

Cum alegi câștigătorii?

Regulamentul concursului trebuie să fie public, bine pus la punct și să menționeze clar regulile de participare, premiile, durata, când se anunță câștigătorii etc.

Pentru a descuraja concursomanii care se înscriu peste tot unde alegerea câștigătorilor e pe baza numărului de like-uri, cel mai bine e să organizezi un concurs unde premiile să fie acordate de un juriu, juriu care să nu fie format din patron și secretară, evident.

Premiile trebuie să fie tentante

Știu, nu ceri mare lucru de la participanți, vrei doar niște poze, dar lumea nu participă dacă premiile sunt chestii banale, gen tricouri sau șepci. Îți trebuie cel puțin un premiu tentant mai scump, gen gadget de ultimă generație, city-break, pe lângă mai multe premii micuțe.

Concursul trebuie să fie promovat peste tot

Presupunând că ai pus la punct mecanismul concursului, premiile, ai stabilit regulamentul și vrei să îi dai drumul, nu e suficient să anunți concursul pe contul tău de Instagram și gata. E absurd, mai ales la concursurile cu premii mari, să nu ai și buget de promovare.

Promovează concursul pe toate platformele unde e activ brandul tău (Facebook, Twitter, Instagram, blog, newsletter), trimite mici atenții bloggerilor cu care ai mai colaborat și influencerilor, ca și ei să menționeze concursul, bagă și mesaje sponsorizate pe platformele unde este activ publicul țintă.

Nu uita de monitorizarea concursului

Nu e suficient să îl promovezi, trebuie să verifici mereu ce postări se publică (atenție la încercările de deturnare a atenției și miștourile făcute de unii participanți), să vezi ce impact au fotografiile din concurs, să răspunzi întrebărilor participanților și la final, să anunți câștigătorii și să mulțumești tuturor participanților.

Hai că nu e greu să organizezi un concurs pe Instagram, nu? 🙂

3 Comentarii

  1. Comentariul meu nu are treaba cu articolul dar nu ma pot abtine  cand vine vorba despre fluturi. Alea sunt scaune cu imprimeu – fluturi?? Daca da, te rog, spune-mi de unde le ai!

Lasă un comentariu