fbpx

Concursurile pentru bloggeri în 2015

Cumva am senzația că nu mai am o legătură foarte strânsă cu blogosfera în ultima perioadă. Fiind preocupat cu ale mele și agenția nu prea am mai avut timp de blogmeeturi, evenimente, și trăiam cu impresia că bloggerii s-au maturizat și au învățat din greșelile trecutului. Dar se pare că nu, se repetă mereu aceleași erori.

Adrian a redeschis discuțiile la un articol de acum vreo 2 ani, despre bloggerii care participă la concursuri. Eu credeam că au dispărut concursurile de genul ăsta, pentru că bloggerii nu mai scriu despre orice, pentru orice premiu derizoriu, dar se pare că Superblog 2015 o duce bine merci, sunt zeci de bloggeri care s-au grăbit să scrie despre diverse chestii într-o perioadă scurtă, de la certificate energetice până la credite, călătorii sau mașini de cusut. Iluzia e premiul cel mare de 2000 de lei, evident.

Nu mă înțelegeți greșit, pentru branduri poate fi o investiție bună, dacă nu trebuie să pună la bătaie decât un premiu constând în produse pe care oricum le aveau, plus niște bani pentru premiul final. Vor avea zeci de articole cu trimitere către site-ul lor, poate și ceva expunere, deși blogurile participante cu siguranță nu sunt bloguri cunoscute, ci bloggeri aflați la început, de regulă cu niște zeci de vizitatori. Să zicem că brandurile ies pe plus, deși nu cu mult.

Dar bloggerii?

Cu ce îi ajută participarea la un concurs unde scriu într-o perioadă scurtă de timp mai multe articole despre mai multe branduri, cu mari șanse de a nu câștiga nimic la final?

În primul rând își scad credibilitatea în rândul puținilor cititori pe care îi au. Când tu îmi recomanzi diverse produse care nu țin de aria ta de expertiză, începând de la mașini de cusut până la inteligența artificială, e clar că bați câmpii. Și chiar dacă spui că ai un blog generalist, asta nu înseamnă că poți și trebuie să scrii despre orice, mai ales dacă ești la început și nu ai o voce conturată.

În al doilea rând își scad valoarea de piață. Nu zic acum că orice blogger scrie pe blog doar pentru bani, sunt suficienți care folosesc blogul pentru a își promova propriile servicii sau pentru notorietate, dar dacă participi la concursuri pentru bloggeri e clar că vrei să câștigi bani sau diverse produse, ăsta e obiectivuk. Ei bine, nici un brand care știe că tu poți fi prostit ușor, cu un concurs pentru bloggeri, nu te va aborda direct pentru a îți propune o colaborare. Și eu încă primesc săptămânal oferte să scriu despre diverse servicii, evenimente sau produse, mai ales moca, pe principiul …Credem că asta s-ar potrivi cu tematica blogului tău, dar asta nu înseamnă că accept orice. Atât pentru că nu vreau să îmi plictisesc cititorii cât și pentru că mi se pare normal să fiu plătit corect, dacă un brand face bani de pe urma articolului publicat de mine. Sau măcar să primesc niște beneficii concrete, nu oportunitatea de a scrie gratuit.

Sunt și concursuri decente prin online, cu premii tentante, dar de regulă sunt excepția, nu regula.

Dacă ai un blog la început de drum e bine să scrii mai ales despre domeniile pe care le cunoști, să îți creezi o audiență, o comunitate care să te susțină, nu să alergi după iluziile câștigului rapid din concursuri. Asta și vor organizatorii de concursuri, să atragă cât mai mulți fraieri care să scrie. Că unul dintre ei va câștiga premiul, asta e altă discuție.

Recomandă

16 Comentarii

  1. Tare de-acord. Totuși, am impresia că cei mai mulți dintre bloggerii care participă la astfel de concursuri nu înțeleg prin blogging ce înțelegi tu, ce înțeleg eu. Nu au cine știe ce mari pretenții de la blogul lor. Îl reactivează o dată, de două ori pe an, când se mai ivește un Superblog.

    • Și asta e posibil, dar eu știu și bloggeri ok, constanți, cu articole decente, dar mai puțin cunoscuți, care participă la concursuri din astea, pe principiul eu oricum scriu pe blog, măcar poate câștig ceva.

  2. Eu am intrat in acest concurs din total alte motive fata de cele expuse aici. Scriu in cadrul SuperBlog pentru a cunoaste branduri care cauta sa se promoveze prin bloggeri. Scriu pentru a cunoaste bloggeri pe care poti conta, lucrez in PR si niciodata nu se stie cand un client doreste o campanie cu bloggeri. Nu scriu, nicidecum pentru premiu. Recunosc, am dat si de niste bloguri care nu se pot numi bloguri, dar am gasit acolo si oameni interesanti.

    De fapt, iata aici motivele: http://rocsrocks.com/2015/03/particip-la-superblog-2015.html

    • Roxana, de regulă brandurile care se bagă la din astea nu caută să se promoveze prin bloggeri ok, nu vor calitate, ci cantitate, de aceea nici nu vei vedea ulterior brandul X că vine la tine să îți zică că i-au plăcut articolele tale, hai să faceți o colaborare plătită. Ei mizează pe multe articole, chiar dacă calitatea bloggerilor e slabă. Dacă vrei bloggeri pe care poți conta pentru a promova cum trebuie un brand cred că ai ales greșit zona, decât dacă nu cauți și tu soluții de genul Am 200 de euro, cum pot să fac rost de cât mai multe articole pe bloguri, nu contează calitatea. Dar în fond ce știu eu…

  3. Mersi de link. Exista inca o multime de concursuri pentru bloggeri si multe platforme care le organizeaza. SuperBlog, este doar una din ele insa mai putem vorbi inca de cel putin trei astfel de site-uri.

  4. Iti inteleg argumentele si sunt de acord cu ele. Nu, evident ca nu ma astept sa imi scrie brandurile, doar am vazut cum se iau notele mari, dar nu strica sa vad unde se situeaza acestea.

    Da, ai dreptate, sunt mulți bloggeri precum cei descriși de tine, dar sunt și exceptii. Drept dovadă, mulți s-au retras din competitie atunci cand au observat mai multe nereguli.

    Eu am vrut sa traiesc aceasta experienta si sunt sigura ca va avea beneficiile ei. Insa nu sunt convinsa ca voi mai participa.

    Ceea ce incercam eu sa sublinez este faptul ca nu trebuie sa generalizezi, mai ales prin cuvinte precum „fraieri”. Nu toti s-au inscris pentru cei 2 000 de lei.

    • Dacă puneam naivi în loc de fraieri era mai ok? Că tot asta e ideea, e mai ușor să amăgești bloggerii aflați la început. Și o zic cu părere de rău pentru bloggeri, nu e aroganță sau altceva.

  5. Discutia asta poate continua la nesfarsit. Am inteles argumentele tale si e ok ca vrei sa tragi un semnal de alarma, Eu m-am prins sigura care e ideea concursului si a brandurilor, dupa cum se dau notele. Incercam sa iti spun ca motivele pentru care m-am inscris erau acelea, nu premiul . Am vazut, pe parcurs, ca nu trebuia sa am asteptari atat de mari.

  6. M-am înscris pentru prima oară în SuperBlog, mai mult de-a dragul de a scrie ceva mai diversificat. Ideea e că sunt şi teme ce nu mă reprezintă, iar ceea ce iese sunt simple articole „scremute”, dacă mă-nţelegi ce vreau să zic. Nici nu mai am acel entuziasm, căci am făcut şi eu socoteala cu suma investită de ei versus numărul de articole obţinute. Am ştiut din prima că n-am şanse la acele sume de care spui în articol, deci nu m-am înscris pentru bani, ci să mă aflu în treabă. 🙂

  7. Fiind vorba de exemplul Superblog, nu m-a atras deloc. Si nu imi place nici ideea..sa scriu nu stiu cate teme, majoritatea sa fie fortate de-a dreptul. Prefer sa particip la campanii individuale, unde ma prinde tema si imbin utilul cu placutul.

  8. Ma intreb daca cineva care participa periodic la astfel de concursuri daca poate face un fel de job:)) sau sa inteleg ca este oarecum o fantezie prea mare acest lucru?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *