Cu 15% mai mulți utilizatori români de internet cu vârsta între 35-44 de ani, față de 2010. Foarte important pentru marketeri.

GfK România a realizat un studiu despre obiceiurile de utilizare a internetului în România de-a lungul a doi ani – 2010 şi 2012. Au apărut rezultatele studiului. Trendul e clar, tot mai mulți români stau pe internet. În România abonamentul la internet e ieftin comparativ cu celelalte țări din Europa, furnizorii de internet s-au extins cam peste tot (inclusiv în mediul rural), a crescut și acoperirea internetului mobil, s-a înmulțit numărul de smartphone-uri și tablete, deci avem acces la internet cam de oriunde, de pe o gamă largă de device-uri.

utilizare internet romania

Cifrele despre accesarea internetului în România arată astfel:

  • În 2012, aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul.
  • Numărul bărbaţilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.
  • Mediul rural – cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingând 33% din populaţia rurală.
  • Mediul urban – 61% dintre orăşeni au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6.7% faţă de 2010.
  • În Bucureşti 68% dintre persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu.
  • Aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% dintre cei între 25 şi 34 ani şi 62% dintre cei între 35 şi 44 ani.
  • Cel mai mult utilizarea internetului a crescut în rândul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010).
  • O creştere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă şi pentru intervalul de vârstă 45-54 ani.
  • 89% dintre persoanele cu educaţie superioară şi 52% dintre persoanele cu educaţie medie sunt utilizatoare de internet.

Am subliniat cifrele legate de creșterea utilizării internetului în rândul persoanelor mature, cu vârsta între 35-44 de ani, și vă explic imediat și de ce. Se spunea și în comunicat că multe companii îşi regândesc acum business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului pe internet.

Dacă vă uitați la reclamele TV (dar și în mediul online), publicul țintă preferat în mesajele publicitate sunt tinerii. Vedem spoturi la mașini (scumpe) în care apar tineri,credite pentru locuințe sau credite de consum dedicate tinerilor, reclame pentru abonamente la telefonie mobilă pentru tineri, reclame la destinații exotice de vacanță în care apar tineri, reclame la smartphone-uri ce costă cât un salariu dedicate tinerilor, ce mai, cred că 70-80% dintre reclamele din majoritatea mediilor sunt dedicate consumatorilor tineri, până în 30 și ceva de ani.

Problema? Problema e că tinerii nu prea au bani. Să fim serioși, câți tineri la 20 și ceva de ani au bani să își cumpere o mașină nouă, o casă pe credit sau să plece într-o vacanță exotică. La vârsta asta te bucuri dacă ai un job și dacă nu stai cu părinții.

Buun, acum revenim la segmentul 35-44 de ani. 62% dintre ei stau pe internet, cu 15% mai mult ca în 2010. Cum ar spune cineva, dragi marketeri, aici sunt banii dumneavoastră. Oamenii peste 35 de ani au bani pentru mașini, vacanțe, case, gadgeturi scumpe, iar dacă nu au bani, au salarii suficient de mari pentru a face credite astfel încât să își cumpere ce își doresc.

Pe segmentul ăsta ar trebui să se concentreze reclamele, inclusiv campaniile din mediul online. Iar faptul că 62% dintre oamenii cu bani din România stau pe internet înseamnă că poți să vinzi mult mai mult online față de acum 2 ani, dacă știi să te promovezi cum trebuie și unde trebuie.

Concluzia: aflați care sunt de fapt clienții care cumpără produsele voastre, clienții reali, nu cei ideali, pe care vi i-ați dori. Toți visăm să vindem tinerilor frumoși din reclame, dar realitatea e că ei nu prea au bani. Faceți campanii targetate pe clienți, internetul are avantajul că puteți adapta mesajele în funcție de public, nu trebuie să comunicați același lucru pentru toți.

Recomandă prietenilor!



2
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] Alte cifre din studiul realizat de cei de la Gfk Romania: (sursa: mariussecu.ro) […]

Nume comentator
Vizitator
Nume comentator

Chiar daca acest segment de pana in 30 ani nu si permite mare lucru, au, insa, mult entuziasm caracteristic varstei si nu sunt atat de ponderati cum sunt persoanele de peste 35. Pentru acestia din urma valoarea banului este alta, se gandesc de mai multe ori inainte de a face o investitie pe cand tinerii vad viata mai in roz, sunt mai usor de “corupt”. Cui vom incerca sa ne vindem marfa, celor care se gandesc de 10 ori daca merita sa cumpere sau nu sau celor carora putem sa le luam ochii cu o reclama bine ticluita si chiar… Citește tot »