Cum a folosit Twitterul o companie telecom pentru a atrage clienții nemulțumiți de serviciile concurenței

Apropo de ce spuneam ieri despre companiile care ignoră dialogul online cu clienții și nu monitorizează discuțiile despre ei, cred că pe viitor vom vedea tot mai multe campanii ca cea de mai jos, în care o companie exploatează lipsa prezenței online a concurenței pentru a atrage clienți noi din rândul celor nemulțumiți de servicile altor companii similare.

Pe scurt U.S. Cellular, o companie telecom americană, a opta dacă ne luăm după Wikipedia, a derulat în vară o campanie prin care răspundeau utilizatorilor de servicii telecom de pe Twitter nemulțumiți de serviciile altor companii cu un clip video personalizat cu numele utilizatorului, clip în care explicau motivele pentru care ar trebui să îi sune pe ei. Ce este interesant e faptul că în clip apăreau chiar angajații companiei, cei care răspundeau efectiv la telefoane, nu actori angajați special pentru asta. Practic au monitorizat tweeturile care conțineau numele companiilor concurente, au filtrat mesajele clienților nemulțumiți și le-au răspuns, fiecăruia în parte.

Prezentarea campaniei e mai jos, inclusiv ideea campaniei e ingenioasă – Call Someone Who Cares (sună pe cineva căruia îi pasă). În primul rând evidențiază faptul că operatorilor actuali nu le pasă de problemele lor, iar în al doilea rând insinuează faptul că lor, U.S. Cellular, le pasă, ceea ce suna destul de bine pentru clienții nemulțumiți, din moment ce li se răspundea printr-un clip video personalizat.

Toate clipurile video sunt aici.

Știu că și Old Spice a răspuns prin clipuri video solicitărilor venite de la fani și a avut un succes enorm, dar ideea din spatele Call Someone Who Cares mi se pare mult mai interesantă.

Cum vi se pare campania?

Recomandă prietenilor!



4
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Andrei
Vizitator
Andrei

Campania e faina, dar nu cred ca vreun operator telecom de la noi va face ceva similar prea curand. Pentru a face asa ceva e nevoie si de schimbari in cadrul filozofiei companiei, nu e suficient ca agentia de marketing sa vina cu o propunere si managementul sa o accepte.

Anda
Vizitator

Great. A fost destul de munca, dar beneficiile se vor vedea in timp. Important e chiar sa se tina de cuvant, chiar sa le pese. Oricum, clientii carora li s-a raspuns vor fi atasati de US Cellular si ii vor recomanda si prietenilor. Pentru ei, US Cellular este un love brand.

Marlansky
Vizitator

Poate ai vrut sa spui “Cum s-a folosit o companie telecom de Twitter pentru a atrage clienții nemulțumiți de serviciile concurenței”. Ma si gandeam acum cum Twitter se foloseste de companii telecom.