fbpx

Cum e să fii copilot de raliu

Super tare, vă zic eu. Am avut ieri ocazia de a fi într-o mașină de raliu alături de Alexandru Filip, la invitația Renault. Dacă nu știați în Bacău are loc acum Raliul Moldovei Comfert, ultima etapă, iar ieri a fost Shakedown-ul, testarea mașinilor înainte de începerea cursei.

Am fost și eu în Clio, modelul condus de Alex, în calitate de copilot. Trei ture cu mașina au fost suficiente să îmi ridice adrenalina la maxim.

Imaginați-vă că sunteți prins bine în centurile speciale, cu cască și echipament de protecție, într-o mașină adaptată pentru raliu, cu cauciucuri speciale, iar singurul mod de a comunica cu pilotul este prin microfon, deoarece zgomotul produs de motor este prea mare pentru a vă auzi vocea. Pilotul accelerează pe porțiunile drepte și frânează brusc în curbe, încercând să mențină mașina pe traseu și să obțină un timp bun.

În plus, media vitezei cred că este undeva pe la 150 de kilometri la oră, în timp ce se întâmplă toate astea, pe un traseu unde în mod normal nu ai merge cu mai mult de 50 de km la oră. Da, e extraordinar să fii într-o mașină de raliu dacă ai ocazia, fie și pentru câteva minute. O experiență care merită repetată, când voi mai avea ocazia.

Fotografii de la Shakedown-ul de ieri găsiți aici, azi la ora 14:00 se dă startul raliului de pe Calea Mărășești din Bacău. Afișul cu programul complet al raliului e aici.

Revin cu filmarea shakedown-ului de ieri, imediat ce o primesc de la Alex. Oricum, nici o filmare și nici o fotografie nu pot reda exact senzațiile de la bord.

Recomandă

8 Comentarii

  1. Pariu ca nu reuseai sa iei o banconta de 100 lei daca aceasta era pe bord :)) in unele momente probabil erai lipit de scaun 😀 senzatia e prea tare oricum 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *