Cum funcționează de fapt remarketingul

Dacă tot a început și la noi remarketingul să fie mai popular, să explicăm puțin cum stă treaba cu el, dincolo de teorie.

Remarketingul e un instrument de marketing online ce presupune plasarea de cookies în browserul vizitatorului unui site, pentru ca atunci când acesta vizitează alte site-uri, bloguri, forumuri etc ale unor publisheri ce afișează bannere din rețeua respectivă (Google Adwords la noi e cea mai cunoscută) să fie întâmpinat cu bannere personalizate ce îi reamintesc vizitatorului de site-ul respectiv. Pentru a derula o campanie de remarketing trebuie inserat un cod în interiorul paginilor de pe site.

Remarketingul este foarte util pentru magazinele online și site-urile ce comercializează produse sau servicii. Remarketingul nu e un instrument pentru creșterea notorietății, deși poate fi folosit și pentru asta, dar scopul lui e altul. Când vine vorba de remarketing nu e relevant numărul de afișări, ci numărul de clicuri și mai ales rata de conversie, câți au făcut clic pe banner și au cumpărat produsul respectiv. Google Analytics plus Google Adwords e combinația câștigătoare în cazul de față, cel puțin din ce știu la noi nu avem alt tool de remarketing mai eficient.

Știu că multora le plac afișările, dar când faci remarketing nu te interesează afișările. Ok, ai făcut o campanie de remarketing cu 100.000 de afisări ale bannerelor tale pe alte site-uri, ai avut 3000 de clicuri și ai generat 2 vânzări. Putem spune că asta e o campanie de succes, pentru că ai avut 100k afișări? Nu prea, pentru că în final ai făcut doar 2 vânzări. Partea bună e că plătești la clic.

Puteți considera remarketingul un fel de reminder care îi amintește clientului de produsele sau serviciile pe care le-a văzut pe site-ul tău dar nu le-a cumpărat, cu invitația de a le cumpăra.

Exemplu practic

Gigel intră pe magazinul online magazinuldepieseauto.ro. Vede un ulei de motor care l-ar interesa, citește un pic despre el, poate chiar îl adaugă în coșul de cumpărături dar NU îl cumpără. Gigel pleacă mai departe, peste ceva timp ajunge pe un blog auto unde citește articole despre ultimele mașini apărute. Blogul auto afișează bannere prin Google Adwords. Putem derula o campanie prin Google Adwords pentru a îi afișa lui Gigel, pe blogul auto, un banner prin care să îi reamintim că uleiul de motor îl așteaptă în magazinul nostru. E simplu, nu?

În perioada următoare vor apare probabil tot mai multe discuții despre remarketing prin online-ul românesc. Afară metoda e folosită de ceva timp, la noi abia în ultimul an s-a auzit de ea. Oricum ar fi, nu faceți remarketing pentru notorietate și branding, faceți remarketing ca să vindeți ceva. Numai zic.

Și da, facem și campanii de remarketing prin Google Adwords la Advertica. Surprize surprize!

Bonus:

Ghid de Adwords Remarketing

Explicații detaliate despre remarketing

Cum puteți folosi listele de remarketing

S-a mai jucat cineva dintre voi cu remarketingul? Cum vi se pare, ce rezultate ați avut?

Recomandă prietenilor!



7
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] – daca nu stiti ce este (ca si mine), aflati de la Marius Sescu aici. Share this:ShareFacebookEmailStumbleUponLinkedInGoogle +1TumblrTwitterPrintPinterestLike […]

Andrei
Vizitator

“Remarketingul e un instrument de marketing online ce presupune plasarea de cookies în browserul vizitatorului unui site”..plasarea de cookies prezintă din câte ştiu eu două forme: “session cookies” şi “persistent cookies”, la care din ele te referi?..

trackback

[…] Reclamele prin remaketing vor fi pe buzele tuturor. În 2013 a început să fie folosit și la noi remarketingul, deși mai timid. Totuși, în 2014 […]

trackback

[…] nu cumpără din prima ar trebui activat și remarketingul, dar depinde și de produsul pe care îl vindeți. Ideea e simplă, nu bombardați clientul […]

Paul Melinte
Vizitator

Intrebare: ai ideea cine face remarketing pentru elefant.ro? Sunt curios deoarece fac remarketing la un produs pe care elefant nu il are in stoc de cateva luni. Problema este ca eu dau click de fiecare data cand vad reclama ( in speranta ca de data asta il voi gasi ) si asta costa. Pe mine ma costa timp, iar pe ei banuiesc ca ii costa bani. Oare nu se poate evita treaba asta? In plus, remarketingul este un instrument de marketing direct, ceea ce presupune ca ar trebui sa masoare rezultatele ( asa cum ai zis si tu ). Sunt… Citește tot »