fbpx

7 predicții pentru marketingul online în 2014 pe care sper că le știți deja

Cam de pe 20 decembrie tot apar articole despre direcțiile în care se va îndrepta marketingul online în 2014. Ce va prinde la public, ce va fi pe val, ce trebuie să facem pentru succesuri online, din astea. Partea faină e că jumătate din predicțiile astea se repetă, le-am văzut și la începutul lui 2013, ba chiar și prin 2012, semn că online-ul ăsta e mai reticent decât cred unii marketeri vizionari. Totuși, dacă vreți o recapitulare rapidă, am adunat eu la un loc cele mai importante predicții pe care le consider viabile pentr 2014.

ghicitoare-glob

Foto: Startled sexy female fortune teller via Shutterstock

1. Advertorialele vor fi iar la mare căutare. Doar că de data asta i se spune native advertising. Atenție, nu mă refer doar la advertoriale pe bloguri, ci la toate mediile: plasări de produse în emisiuni, sponsorizarea unor videobloggeri, articole sponsorizate pe Facebook, pe scurt brandurile vor face eforturi pentru a integra produsele și serviciile lor acolo unde audiența lor își petrece timpul liber.

2. Marketerii se vor obișnui cu ideea că promovarea prin social media costă. După ce toți s-au revoltat atunci când Facebook a scăzut reach-ul organic pentru paginile de Facebook (cu scopul de a scoate mai mulți bani de la advertiseri) acum lucrurile încep să se așeze. Deja se discută mai mult despre newslettere, despre conținutul pe care îl poți controla oricând, se revine iar la bazele de date proprii despre clienți, iar firmele mici caută alternative la promovarea pe Facebook, dar încep și să fie dispuși să plătească pentru a ajunge la audiența țintă. În 2013 când le propuneam clienților o sumă lunară pentru promovarea pe Facebook veneau cu replica clasică, că Facebook e gratis, acum bugetul pentru social media marketing devine ceva normal. Și nu e vorba doar de Facebook, deși ei au dat semnalul. Toate rețelele sociale lucrează puternic la partea de monetizare a utilizatorilor.

3. Brandurile mari vor investi în crearea de conținut și dezvoltarea unor rețele sociale proprii. Degeaba ai zeci de milioane de fani pe Facebook, dacă trebuie să plătești de fiecare dată când vrei să ajungi la ei cu un mesaj.  Multe companii vor aloca bugete mai mari pentru promovare, dar cele care vor să controleze și mai mult interacțiunea cu clienții și fani vor dezvolta platforme sociale proprii, atât pentru a comunica cu audiența cât și pentru a îi motiva cu diverse premii, jocuri etc. Platformele proprii nu sunt o noutate, doar că în 2014 tot mai multe branduri vor investi în ele.

4. Toate site-urile importante vor fi optimizate pentru mobil. Fie că vorbim de site-uri cu responsive layout sau de versiuni dedicate pentru mobil, în 2014 nu va mai fi suficient să fii prezent online, va trebui ca site-ul tău să arate bine indiferent că este accesat de pe laptop, telefon sau tabletă. Și când te uiți pe statisticile de trafic și constați că 15-20% din vizitatori intră de pe mobil, iar procentul e în creștere, cred că decizia e simplă.

5. Video marketingul va fi tot mai important, la fel ca și crearea de conținut video. Deja la Advertica avem mai mulți clienți care anul ăsta vor aloca mai mulți bani pentru promovarea pe Youtube și crearea de conținut video. A crescut și nivelul calității, se crează conținut video la calitate HD, filmat cum trebuie. Prețurile echipamentelor video sunt în scădere, deci dacă aveți un brand vizual, ce poate produce conținut video interesant și util, go for it. Să mai zic că Youtube e al doilea motor de căutare în România, după Google?

6. Reclamele prin remaketing vor fi pe buzele tuturor. În 2013 a început să fie folosit și la noi remarketingul, deși mai timid. Totuși, în 2014 cred vă va avea loc o explozie a campaniilor de genul acesta, imediat ce clienții vor înțelege avantajele unor reclame targetate către clienții potențiali. Încercați să nu vă enervați prea tare când bannerele și mesajele sponsorizate vă vor urmări pe tot internetul.

7. Revenirea la newslettere. Există studii care arată că newsletterele aduc mai mulți clienți decât Facebook. Odată cu scăderea reach-ului pe paginile de Facebook și conștientizarea faptului că social media costă, multe companii vor căuta și alte metode de comunicare cu clienții, iar newsletterul e printre cele mai eficiente mecanisme. Așteptați-vă la mai multe campanii de genul Abonează-te la newsletterul nostru și poți câștiga…, în locul celor de genul Dă Like și poți câștiga. Atenție, am spus newslttere create de la zero, cu abonați care s-au înscris singuri, nu cumpărarea unei baze de date cu emailuri de pe net și trimiterea de mesaje nesolicitate.

Astea sunt pe scurt cele mai importante schimbări pe care mă aștept să le văd în marketingul online pe 2014. Voi ce credeți că se va mai schimba?

Recomandă

Un comentariu

  1. video este foarte important si este foooarte la inceput in ro. cine a inceput din 2013 si se tine de treaba e mare (fara sa fie neaparat genial) si plasarea de produs e foarte usoara, cel mai putin fortata (daca este sa compar cu un advertorial pe blog de ex)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *