fbpx

În 2013 vom vorbi despre native advertising. Mult.

Inițial credeam că anul ăsta vom vorbi tot despre content marketing sau marketingul prin conținut, dar deja s-au scris prea multe articole în domeniul ăsta, despre cum brandurile trebuie să creeze articole utile pentru a atrage atenția clienților pe internet. Cine s-a apucat de creat conținut bine, cine nu s-a apucat nu cred că se va suci brusc în 2013.

După aceea mă gândeam că în 2013 accentul discuțiilor va cade pe site-urile cu responsive layout, cât de bune și utile sunt ele într-o lume unde mai toți accesăm internetul de pe diverse dispozitive mobile, dar dacă până si blogul pe care citiți articolul ăsta are o temă optimizată pentru dispozitivele mobile încă din vara lui 2012, cred că trendul ăsta e deja depășit, cine își face acum site-ul responsive o face în tăcere, fără prea multă gălăgie, pe principiul me too.

Mai era o șansă cu aplicațiile pentru mobil branduite, dar am impresia că brandurile mari au testat suficient apele și s-au lămurit că sunt alte metode mai profitabile de atragere a clienților în care să bage banii, sărind peste aplicațiile mobile care costă de la câteva mii de euro în sus și pe care nu le folosește aproape nimeni dacă nu sunt utile cu adevărat. Câte aplicații mobile realizate de branduri aveți acum pe telefon? Nici una? Ce coincidență, nici eu.

Deci native advertising va fi subiectul cel mai fierbinte al anului în marketingul online, că dă bine în strategiile de marketing.

Ce e native advertising sau publicitatea integrată, publicitatea naturală?

Pe scurt, reclame care sunt integrate așa de bine într-un site, încât par a fi conținut. Adică reclame care nu par a fi reclame.

Dacă vorbim de Facebook e vorba de Sponsored Stories, pe Twitter avem Promoted Tweets, nu mai zic de reclamele video care apar pe diverse site-uri. Sau, dacă vă uitați la site-urile mari de știri de afară, s-ar putea să vedeți că multe articole sunt realizate cu sprijinul unor branduri, iar produsele acelui brand sunt integrate oarecum natural în articole, lucru care este și menționat la final, ceea ce e foarte ok.

Pe Ad Contrarian găsiți o opinie cu care nu sunt total de acord, pentru că reclamele integrate în conținut pot fi eficiente dacă sunt realizate cu cap (de ex Sponsored Stories pe Facebook mi-a oferit rezultate uimitoare, în comparație cu reclamele clasice, în promovarea unor branduri), iar mai jos găsiți un infografic despre native advertising, să nu spuneți că v-am adus pe blog pentru nimic.

native advertising infografic

Sursa infografic

Întrebarea e alta: dacă reclama devine conținut și conținutul devine reclamă, cum ne mai dăm seama de diferența dintre ele?

Nu ne dăm seama? Ah, e bine, de fapt cred că ăsta era și scopul, nu?

Recomandă

5 Comentarii

  1. Corect, asta e si scopul. Sa nu mai stresam vizitatorii cu reclame peste reclame, care intrerup sirul textului sau obosesc ochiul si sa le incadram firesc in articole. Reclamele au sansa de a deveni astfel cu adevarat utile, oferind o solutie de produs acolo unde datorita articolului vizitatorii isi pun intrebari, descopera o problema sau o idee faina. Dar, momentan e mai usor sa plasezi un banner oriunde pe site decat sa creezi continut inteligent care sa incadreze naturale reclame la produse. E un pas care cere efort, dar ofera o experienta de calitate utilizatorului.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *