Este un articol foarte interesant despre adaptarea presei la noul comportament al consumatorilor de știri, adică faptul că stăm toți cu ochii în smartphone. Facebook is eating the world. Ar trebui să îl citiți, dar știu că nu o să faceți asta, deci vă fac eu un rezumat: Cine nu se adaptează moare!
Ideea e că folosim tot mai mult aplicațiile de pe telefon pentru a comunica și a ne informa, foarte mulți nici măcar nu mai deschid browserul pentru a intra pe un site. ne luăm tot ce avem nevoie din feed. Adăugăm la asta și ascensiunea adblockerelor care blochează reclamele enervante și tabloul e dezolant pentru cei care vând la mia de afișări.
Cam toți jucătorii mari știu asta, că oamenii se informează din feed, și au lansat diverse inițiative și platforme menite să ne țină și mai mult în aplicațiile lor, ca să nu mai ajungem pe alte site-uri.
Facebook a venit cu Instant Articles, din aprilie va deveni disponibil tuturor publisherilor dispuși să își pună conținutul direct pe Facebook.
Google a lansat Accelerated Mobile Pages Project Și Twitter a lansat Moments, deși ultimul nu e prea relevant la noi. Mai este și Snapchat cu Discover, dar momentan la noi are sens doar pentru adolescenți
Ce poate să facă un site care trăiește din conținut, fie că vorbim de ziar online, portal de știri sau blog?
Să se adapteze, adică să îmbrățișeze orice platformă îi permite să ajungă la cititori, sau să își creeze propria aplicație, platformă, urmând să ceară bani cititorilor pentru acces la conținut.
Problema cu prima variantă este că cedezi conținutul către altă platformă, mai ales Facebook, practic ajungi să depinzi de traficul din rețea.
Problema cu crearea unei aplicații dedicate pentru știri este că ai nevoie de un conținut al naibii de bun pentru ca cititorii să mai descarce încă o aplicație pe telefon, lucru pe care l-au descoperit și majoritatea ziarelor online de la noi, când au venit cu aplicații dedicate sau abonamente lunare contra cost pe care nu le-a băgat nimeni în seamă, deoarece la noi nu prea se produce conținut, doar se reciclează știri de afară.
Mai este și a treia variantă, native advertising, dar să fim serioși, câte ziare de pe la noi știu să integreze o reclamă discret printre articole, oferind și ceva util cititorilor. La noi încă se merge pe sistemul advertorialului lăudăros, în care produsul clientului e cel mai tare.
Oricum, vin vremuri interesante pentru cei care trăiesc din scrisul online. Și totul se învârte din nou în jurul articolelor de calitate, indiferent de platforma unde vor fi distribuite.
[…] degeaba Facebook investește masiv în Instant Articles, vrea să îi facă dependenți și pe publisheri și pe vizitatori, să îi mențină pe toți în […]