Dacă aveți impresia că Facebook ține tot mai mult cu dinții de utilizatorii săi pentru a îi menține în rețea, în loc să îi trimită către site-urile voastre, nu vă înșelați. Unele studii spun că pentru cei mai importanți producători de conținut din rețea, în ultimul an numărul de like-uri pentru pagini externe a scăzut cu 55%, share-urile cu 57% și comentariile cu 64%. V-am atras atenția?
Nu degeaba Facebook investește masiv în Instant Articles, vrea să îi facă dependenți și pe publisheri și pe vizitatori, să îi mențină pe toți în rețeaua lor socială.
Cu cât utilizatorii petrec mai mult timp în rețea, cu atât pot ei să facă mai mulți bani de pe urma lor. Cu cât producătorii de conținut pun articolele direct pe Facebook, cu atât utilizatorii sunt mai puțin tentați să plece de aici. Da, Facebook este un internet în internet, pentru mulți dintre utilizatori.
Să nu mai zic de impulsionarea conținutului video, practic poți obține până la de 10 ori mai multe vizualizări ale unui clip video urcat DIRECT pe Facebook, decât dacă îi trimiți pe fani să vadă același clip pe Youtube sau alt site, din ce am testat eu. Oarecum trist, nu?
This chart shows the decline in total engagements (likes + comments + shares) on web content (not native video) for the top ten English language Facebook publishers each month, from summer 2015 to April 2016.
There was a dip between July and September 2015, with numbers slowing down for many of the sites since then. The top ten sites are made up of a mix of digital natives (the Huffington Post, BuzzFeed), major global news brands (the New York Times, Fox News, BBC, the Guardian), and others, such as the India Times and conservative site Breitbart.
The decline isn’t restricted to any single type of interaction. Likes, the dominant engagement type, saw a 55% decline for the top 10 sites combined from July 2015 to April 2016. Shares fell by 57%, and comments by almost 64%.
Marius, acum ca tot vorbim de captivitate – o tendinta pe care o observ si despre care lumea nu prea scrie pentru ca nu este juicy – este faptul ca Facebook si Google devin treptat cele mai mari companii de market research. MR nu se vede, nu tine headlines decat rar, dar impacteaza major cam orice produs/serviciu pe piata.
True, mai ales că Facebook a devenit un fel de internet în internet, pentru mulți utilizatori este singura sursă de informație, divertisment etc.