Că tot se discută despre scăderea reach-ului pe paginile de Facebook, vă arăt ce înseamnă să produci conținut direct pe Facebook, comparativ cu postarea de linkuri externe.
În stânga e linkul către un articol de pe blog, cu thumbnailul preluat automat de Facebook, postat direct din WordPress, cu titlu și descriere. 88 de afișări.
În dreapta e un clip video urcat direct pe Facebook, cu o descriere similară cu cea din stânga, luată tot din articol. 1515 afișări, plus că au fost și mai multe like-uri, share-uri.
De 17 ori mai multe afișări pe Facebook pentru clipul video urcat direct față de linkul postat automat, iar diferența de timp dintre mesaje e mică. Concluzia e simplă, Facebook favorizează conținutul urcat direct pe pagini și postat manual. Chiar dacă reach-ul organic a scăzut, conținutul creat direct pe platformă ajunge la mai mulți fani decât postarea de linkuri către alte site-uri. Chestia asta e valabilă și pe profilurile personale, nu doar pe pagini.
E și normal, scopul Facebook e să păstreze utilizatorii pe site-ul propriu, nu să îi trimită pe alte site-uri, deci creatorii de conținut sunt avantajați. Totuși, câți au chef să facă videoblogging pe Facebook?
Iar incep discutiile alea cum ca 2015 va fi anul videobloggingului, cum NU a fost și 2014? 🙂
Depinde. Cel puțin pentru a ajunge la mai mulți oameni sigur ajută.
[…] creativi, să creați conținut pentru pagină, iar dacă puteți să faceți și clipuri video veți fi avantajați, de exemplu eu am obținut de 17 ori mai multe afișări pe Facebook pentru clipul video urcat […]
[…] nu mai zic de faptul că Facebook avantajează producătorii de conținut video. V-am convins? […]