Am discutat cu mai mulți oameni care îmi spuneau că e greu să îți dai seama cine influențează cu adevărat o comunitate online și cine are o imagine falsă, construită doar pentru a da bine în fața brandurilor, ca să ceară bani mulți. De fapt e simplu, dar trebuie să dăm la o parte bullshit metrics, să ignorăm puțin like-urile și reach-ul și să ne uităm la beneficiile concrete.
Să spunem că ai un brand pentru care vrei să faci o campanie online, să anunți lansarea unui serviciu sau produs nou. Evident, agenția sau influencerii la care vei apela te vor lua cu nișe, reach, segmentare și așa mai departe, dar să facem simple lucrurile: lucrează cu cine vrei, dar verifică traficul trimis de influenceri.
Faci o pagină specială pe site-ul tău pentru lansarea asta, linkul pentru fiecare influencer din ăsta online îl treci prin bitly.com sau goo.gl și îl dai mai departe influencerului sau agenției cu care lucrezi. După ce se termină campania te uiți pe statistici, vezi de unde a venit traficul: blog, Facebook, Twitter, Youtube etc.
Evident, dacă un influencer zice că are o comunitate activă pe Facebook, cu zeci de mii de fani, ar trebui să ai zeci de vizitatori trimiși de el, dacă nu chiar sute, din linkul respectiv. Idem la bloguri, un articol cu sute de cititori ar trebui să aibă zeci de clicuri (de obicei între 5 și 10% din cititori fac clic, cel puțin la mine, dar depinde și de subiectul articolului).
Începi să îți pui semne de întrebare când un influencer vine și îți cere un salariu pe economie pe o colaborare din asta, dar el îți trimite 2-3 vizitatori pe site. Atunci se cam termină distracția, oricât de multă notorietate și reach ar avea el, și oricât de fain ar da cifrele despre comunitatea lui în prezentări. Sunt bune și like-urile, dar pe tine cu ce te încălzesc?
Bonus, dacă vreți să aproximați traficul unui site sau blog puteți încerca www.similarweb.com. Cred că are o marjă de eroare de 5-10%, dar e o diferență mare între zecile de mii de vizitatori vânduți de unii prin ratecard-uri și sutele din realitate.
[…] dăm la o parte bullshit metrics, să ignorăm puțin like-urile și reach-ul și să ne uităm la beneficiile concrete. Ce comunitate au influencerii ăștia în jurul lor, cum se potrivește produsul sau serviciul […]