În ultimii 2 ani s-au înmulțit campaniile cu influenceri, aproape toate brandurile care au bugete de online alocă și un procent pentru asocierea cu bloggeri, vloggeri sau vedete de la TV. Dacă de vedetele de la TV nu te apropii prea ușor, bloggerii, vloggerii și vedetele online sunt mai accesibile. Totuși, faptul că ai ales un influencer care să promoveze ce vinzi tu nu garantează succesul campaniei, mai ales că multe branduri repetă greșelile de mai jos.
Alegerea influencerilor greșiți
Am scris deja despre asta, trebuie să dăm la o parte bullshit metrics, să ignorăm puțin like-urile și reach-ul și să ne uităm la beneficiile concrete. Ce comunitate au influencerii ăștia în jurul lor, cum se potrivește produsul sau serviciul nostru cu publicul lor țintă, cum reacționează fanii la asocierile cu brandurile. Nu de alta, dar în ziua de azi e ușor să faci rost de o pagină de Facebook cu sute de mii de like-uri, dar dacă la o postare despre brand se primesc doar 5 clicuri ai o problemă. Și știu că foarte multe campanii se fac pentru notorietatea brandului, dar în final brandul trebuie să vândă, notorietatea nu ține de foame.
Brieful de campanie este impus forțat
Asta e cea mai grea, și am simțit-o și eu prin unele campanii. Crezi că te potrivești cu brandul, că vei face treabă bună, dar primești un brief de campanie stupid, ți se cere să folosești șapte hashtag-uri aiurea, să incluzi neapărat anumite beneficii, folosind anumite expresii cheie, pe care tu nu le-ai folosi în mod normal în vorbire. Fanii simt asta, pentru un brand e mult mai benefic să stabilească obiectivele pe care le urmărește în campanie și să lase mână liberă influencerului în crearea conținutului, indiferent că e text, foto, video etc.
Se măsoară ce nu trebuie
Vorbim de măsurarea unor rezultate concrete, care ar trebui să fie corelate cu obiectivele, stabilite și astea la începutul campaniei. Vrei trafic pe site? Ok, măsurăm câți vizitatori a trimis influencerul de pe blog, vlog, pagina de Facebook, că nu e greu să punem niște parametrii UTM pentru linkuri. Vrei notorietate? Ok, să vedem ce share-uri, comentarii, mențiuni a generat influencerul despre brandul tău în perioada campaniei și 30 de zile după.
Altfel putem spune că am avut sute de mii de vizualizări pentru articole sau clipurile video, ne batem pe burtă că am făcut succes și la următoarea campanie repetăm aceleași greșeli.
Poate vreți și voi o campanie cu influenceri. 🙂
https://t.co/4Rn2duN7Sa https://t.co/Kqm77KZXwN
Daca-i vlogger cunoscut nu-i neaparat influencer. Sa creezi un content cancerigen nu te face influencer absolut deloc. Pentru ca daca tu iti inveti audienta sa injure si sa faca pe nebunii, nu cred ca faci ceva relevant intr-o campanie. Lumea isi va dori din nou cancer. La noi mai e de invatat cum sa profiti de vloggeri. As da exemple de “asa nu| folositi, dar ma abtin.
Influencer e cel care îi determină pe cei din jur să facă ceva într-o directie. Cumpărat un produs, serviciu, mers la un festival, ajutat pe cineva. Că aceea acțiune e pozitivă sau negativă e altă discuție, și tocmai de asta spuneam că brandurile trebuie să aibă grijă cu asocierile.
[…] al doilea rând, brandurile și agențiile s-au prins cum stă treaba, evită greșelile clasice, și au început să monitorizeze clicurile, interacțiunea reală a fanilor cu mesajele postate de […]