Cu aproximativ 10 ani în urmă, pe când Twitter încă era la începuturi, Chris Messina sugera utilizarea unor expresii cu simbolul # în față pentru a grupa mai ușor conversațiile ce au loc în jurul unui subiect. Asta e postarea de atunci. Totuși, s-a ajuns acum să avem hashtag-uri la orice, pe orice rețea, și nu e ok, mai ales când sunt folosite inutil.
Ideea a prins, inițial pe Twitter, după aceea pe Facebook, Instagram, Google+, ba chiar și în aplicațiile de business, de exemplu Slack folosește etichetele pentru canale. Pe de o parte ne dăm seama cât de repede a trecut timpul, cei care am prins acele vremuri.
Pe de altă parte, acum s-a ajuns ca hashtag-urile să fie folosite de multe ori inutil. Utilizatorii obișnuiți o fac la modul ironic, de exemplu pui o poză cu marea și eticheta #workinghard, dar cel mai rău e când folosesc brandurile etichetarea, și la un simplu mesaj din 3 cuvinte sau o poză ajungi să vezi 20 de etichete care nu au legătură cu postarea și nu sunt utile nimănui, de exemplu etichete folosite strict de brand, de care nu îi pasă nimănui. #suntemceimaibuni #brandulnostruecelmaitare #campanianoastraeminunata.
Scopul inițial al hashtag-urilor era ok, să grupeze conversațiile, dar eroarea pe care o fac mai ales brand managerii este încercarea de a impune etichete care nu sunt folosite în mod normal de utilizatori, doar ca să dea bine în text. Din contră, rezultatul vizual e plictisitor.
Ai un brand de promovat și vrei să folosești etichetele pe Facebook, Twitter sau Instagram? Nu mai inventa tu etichete inutile legate de brandul tău, ci vezi ce etichete sunt deja folosite de utilizatori în domeniul tău de activitate și încearcă să le inserezi în mesaje, fotografii postate etc, dar cu grijă, ele trebuie să fie relevante.
Ma dispera etichetele astea, prea putini stiu sa le foloseasca. Ca sa nu mai vorbesc de utilizatorii individuali, e haos! #calamamaacasa, #printesalutata, etc. MOR!