fbpx

Influencer marketing e doar un alt canal de promovare

La început marketingul prin influenceri era tentant pentru branduri, deoarece teoretic costurile erau mici raportat la beneficiile aduse. Între timp ne-am umplut de influenceri de carton, ce cumpără followeri și like-uri, reach-ul organic a tot scăzut, și multe companii încep să se uite pe cifre. Ok, plătesc câteva sute de euro unei vedete online pentru niște poze pe Instagram sau mesaje pe Facebook, dar mie ce îmi iese?

În primul rând nu e așa de greu să ajungi influencer, mai ales dacă mergi pe o nișă mai micuță și ai un buget de investit pentru a îți crește audiența. Nu râdeți, dar sunt multe dive pe fashion ce au lucrat cu agenții ca să ajungă la nivelul de influencer.

În al doilea rând, brandurile și agențiile s-au prins cum stă treaba, evită greșelile clasice, și au început să monitorizeze clicurile, interacțiunea reală a fanilor cu mesajele postate de influenceri.

Și ajungem la punctul 3, brandurile realizează că influencer marketing nu e o soluție magică, ci doar un alt canal de promovare ce trebuie inclus în mixul de marketing online, iar oamenii cu care colaborezi trebuie filtrați:

The First Circle of Bullshit: Are the followers real?

  • Are they bots?
  • Are they stolen accounts?
  • Are the user accounts active any more?
  • Has the account holder padded their account with bought followers and engagement?

The Second Circle of Bullshit: Are influencers trusted?

The Final Circle of Bullshit: Do they have influence?

  • Some influencers are genuinely authoritative; but this is a minority of influencers out there

  • Ritson alludes to the lack of organic reach amongst an ‘influencers’ followers which is likely to be 2% reach or less.

De aici.

Și ajungem la măsurarea campaniilor cu influenceri:

How is the best way to use influencers in marketing?
Assuming that you are using influencers in the widest possible sense at the moment.
Treat the majority of influencers as yet another advertising format.
Viewing your influencer mention in that prism, it means estimating what the real reach would be (lets say 2% of the follower number as an estimate) and paying no more on a CPM rate than you would pay for a display advertising advert.

Cu alte cuvinte, degeaba vine un influencer la tine și se laudă că are 1 milion de fani pe Facebook și 500k pe Instagram, tu îți faci calculele sperând că mesajele legate de brandul tău vor ajunge la maxim 20k fani pe Facebook și 10k fani pe Instagram, tragi linie și după aceea te gândești dacă merită. Nu de alta, dar dacă ajungi să scoți 1000 de euro pentru campanie s-ar putea să ajungi la mai mulți fani prin canalele clasice de marketing online.

Nu zic că marketingul prin influenceri nu funcționează, dar mirajul a dispărut, acum trebuie să lucrăm pe cifre.

Recomandă

2 Comentarii

  1. Faza e ca din pacate sau din fericire, cam asta e viitorul.. sau mai bine zis.. asta e un canal de promovare. Acum avem bannere, articole si influenceri 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *