Cum să arunci bugetul de marketing la gunoi…la propriu

Zilele asta am văzut prin zona unde stau aruncați pe jos mulți fluturași care promovau încă un site de reduceri colective, pe lângă cele care sunt deja active în Iași. Nici măcar nu am reținut numele site-ului, la fel ca mulți alții, care probabil au primit fluturașii și i-au aruncat pe jos. Irelevant.

Ce e relevant însă e cum se aruncă bugetul de marketing la gunoi, încercând să atragi clienți la întâmplare. Să o luăm metodic, din 21 de milioane de români cam 7 milioane folosesc internetul. Deci proporția e de 1 la 3. Rata de conversie la fluturași nu mai trece de mult timp de 1, hai sa exagerez, 2%. În condițiile astea, ce șanse are un site de reduceri colective să agațe clienții offline, cu fluturași distribuiți la întâmplare? Câți dintre cei care au primit fluturașul au internet, câți s-au uitat pe fluturaș, câți știu cu ce se mânâncă reducerile colective și câți vor cumpăra efectiv ceva?

Atunci când ai un site ce acționează online nu e mai simplu să investești bugetul dedicat promovării și atragerii de utilizatori noi în…nu știu, online?

Ce fel de oameni sunt cei pasionați de site-urile de reduceri colective? Tinerii, care au ceva cunoștințe despre internet și vor să prindă oferte cu prețuri atractive la diverse produse și servicii.

Unde stau tinerii ăștia online? Pe Facebook, pe bloguri, pe forumuri, pe site-urile de știri, pe Youtube. Unde caută tinerii ăștia informații? Pe Google. Noi ce facem ca să le spunem tinerilor de oferte – distribuim fluturași prin cartier, poate poate intră vreunul și la noi pe site.

Deja sunt peste 40 de site-uri care oferă reduceri colective în România. Nu știu câte vor rezista peste 2-3 ani, dar cuașa strategii de marketing șansele sunt nule. Oricum, e bine, se mai curăță piața, rămân în joc cei care vin cu oferte reale.

Ce învățăm de aici? Degeaba ai mulți bani pentru promovarea unei afaceri, dacă tu îi arunci direct la gunoi.

 

Recomandă prietenilor!



7
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Pavel
Vizitator

Dar nici să trimiţi spam nesimţit ca tiki-taka.ro, că parcă asta era siteul. Şi nici cu fluturaşi pentru ceva ce se adresează expres oamenilor din online. Două variante total păguboase pentru o afacere ce se desfăşoară pe net.

Pentru a te face cunoscut în afara internetului, şi pentru a-l face pe om să intre pe site şi să şi cumpere, o variantă bună, văd eu, ar fi sponsorizarea de evenimente sau plasarea de afişe cât mai mare şi atractive la intrarea în magazine.

akbar
Vizitator
akbar

Eu cred că e mai ieftin așa. Cât despre eficiență, nu a măsurat-o nimeni, e prematur să zici că-s aruncați la gunoi banii. 😉

Pavel
Vizitator

E ineficientă treaba cu siteurile. Vezi poc.ro, chestia care a avut parte de mediatizare prin bannere în toate oraşele şi nu au ajuns la rezultatul aşteptat, cu fluturaşii nici atât.

Pavel
Vizitator

“E ineficientă treaba pentru siteuri.”

Yamasha
Vizitator

Poate aveau un parteneriat cu o firma de fluturasi..cine stie?!