Citeam recent că s-a ajuns la o disperare așa de mare cu Facebook-ul încât sunt companii care trimit acum comunicate despre atingerea unui anumit număr de fani pe pagina de Facebook. Pe bune? Chiar are impresia vreun PR-ist că este relevantă informația asta, că numărul de fani al unei pagini chiar contează?
Nu vreau să mă înțelegeți greșit, e ok dacă aveți un brand destinat publicului larg și aveți mulți fani pe pagina de Facebook, dar ăsta nu poate fi un motiv de laudă. Știm cu toții că există site-uri și indivizi care vând Like-uri pentru pagini, la prețuri cuprinse între 200 si 1000 lei pentru 5000 de fani. Există suficienți clienți care cred că un număr mai mare de fani crează impresia succesului în social media.
În afară existau de mult site-uri și oferte de genul ăsta, acum văd că se înmulțesc și la noi, de când cu nebunia Like-urilor. E suficient să căutați pe google vând fani Facebook și vă lămuriți cum stă treaba, deci cred că putem exclude faptul că avem mulți fani pe pagina de Facebook ca motiv de laudă.
La ce ar trebui să se uite brandurile este nivelul interacțiunii pe pagina lor de Facebook. Ok, am 5000 de fani, câți dintre ei reacționeză la conținutul postat de mine? Câți dintre ei dau Like sau share la mesajele postate, câți comentează? Dacă vă uitați la Facebook Insights un indicator bun este reprezentat de oamenii care vorbesc despre pagina voastră. Când ai 5000 sau 10000 de fani și doar 10-20 de oameni care vorbesc despre pagina ta e clar că interacțiunea tinde spre zero. Ori postezi mesaje care nu sunt relevante pentru fani, ori fanii ăia nu sunt obținuți prin creștere organică, nu au dat Like paginii pentru că erau interesați de brand.
De exemplu eu gestionez o pagină de Facebook pentru un brand care are doar 150 de fani, e la început. Partea faină este că sunt fani interesați de brandul respectiv, la orice mesaj postat ei dau Like, Share, comentează, vin cu sugestii, 40% dintre fani interacționează săptămânal pe pagină. Baza e bună, deci pagina poate crește organic și poate deveni o platformă reală de comunicare între brand și clienți.
Cum să obții 5000 de fani pe pagina de Facebook
Dacă aveți mult timp liber există și metode mai simple și mai ieftine de a avea o pagină cu 5000 de fani. Zilele trecute am fost suprins să văd că cineva pe care îl credeam prieten și-a convertit profilul personal într-o pagină pentru un brand. Deși trecerea de la profil la pagină se justifică dacă ai făcut un cont personal pentru o firmă și după ți-ai dat seama că ai nevoie de fapt de o pagină, în cazul fostului prieten el doar a vrut să ajungă la câți mai mulți prieteni pentru a transforma ulterior profilul în pagină.
Metoda e simplă, începe cu crearea unui cont personal de Facebook, de exemplu Facebook.com/gigi.popescu. Urmează adăugarea de prieteni, cunoștințe, anonimi, nu contează, scopul e să ajungem la 5000 de prieteni, limita maximă admisă de Facebook. Este posibil ca atingerea pragului de 5000 de prieteni să dureze ceva timp, pentru că dacă adaugăm prea multe persoane pe Facebook într-un interval scurt de timp și aceștia nu ne recunosc ca prieteni sau mai rău, spun că nu ne cunosc Facebook ne blochează contul de Facebook. Detalii…
Lovitura de grație – după ce am ajuns la limita maximă, 5000 de prieteni, ne convertim profilul personal de Facebook într-o pagină, de exemplu Facebook.com/ceamaibunabere, folosind aplicația de conversie profil – pagină oferită chiar de Facebook.
Procesul e cam gata, ne putem lăuda acum că avem o pagină de Facebook cu 5000 de fani, ba poate chiar trimitem și un comunicat de presă. În continuare putem trimite comunicate plictisitoare despre cât de iubit e brandul nostru pe Facebook.
Morala? Degeaba avem 5000 de fani pe Facebook dacă fanilor respectivi nu le pasă de brandul nostru și nu interacționează cu noi.
Câți dintre fanii tai dau Like sau share la mesajele postate, câți comentează? http://t.co/iMfvZx49 via @mariussescu
Am primit si eu spanace dintr-astea, cu oferta de fani. Chiar ca e foamea mare.
vorbiti de parca ati sti ceva? sau ca sa va aflati in treaba?cate pagini ati convertit voi de stiti ca merge?un exemplu ceva?
Lucian, ia du-te tu și mănâncă rahat în altă parte, nu pe blogul meu și la agenția înființată de mine. Și pune mâna pe o carte de gramatică.
Da Lucian, am convertit eu acum o săptămână. Vrei și dovezi concrete ?:d
Si eu am avt peste 17 mii si facebook mi-asters fnii asa incetuc, deci atentie cand cumparati asa cva ca ai sansa ca peste 2-3 luni sa scada drastic din 10 mii sa ramai la 3 mii!
Am incercat si eu sa convertesc dar pagina sa creat dar fani 0
Prea, prea, prea mult de munca. Nu mai bine comanzi 5000 si gata? Eu ma ocup de peste 2 ani cu treaba asta. Si pot spune ca merge excelent. Ba mai mult: http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Business/217784/Ce-mai-vand-romanii-Fanii-de-pe-Facebook.html
@Vali – cum spuneam și în articol, 5000 de fani sunt inutili dacă nu au dat Like paginii pentru că sunt interesați de brandul respectiv. Ce faci cu ei?
Marius Sescu Ai dreptate. Dar si sa aduni 5000 de prieteni, ca apoi sa-ti transformi profilul intr-o pagina, nu e acelasi lucru? Sau stai! Cauti "prieteni" doar care crezi/stii ca vor fi interesati de pagina ta?
Din 5000 de fani, un 2-3000 poate tot sunt interesati. Depinde de profilul paginii.
Iar acum, ca sa faci o campanie pe facebook, preturile sunt de 3-5 ori mai mari. Si atunci, de ce sa nu-i cumperi?
O alta chestie e atunci cand cineva "cumpara" doar pentru brand. Am intalnit clienti 🙂
Vali Dragomir Păi eu nu am spus că recomand metoda cu adunatul prietenilor și convertitului profilului în pagină, din contra, doar arătam că sunt și alte metode de a aduna fani, dar rezultatul e același. Ai mulți fani care nu sunt interesați de brandul tău. Mda, Facebook împinge tot mai mult reclamele proprii, în câțiva ani se va prăbuși tot sistemul. Apropo, ești interesat de un interviu legat de vânzarea/cumpărarea de fani pe Facebook, care să apară pe blog?
Marius Sescu Interviu… nu stiu ce sa spun. Cred ca da. Imi poti trimite un mail cu mai multe detalii la isshmen [@] gmail.com
Maine va aparea in cancan un 'fel de interviu' al meu. Te voi anunta 🙂
Vali Dragomir Ok, lasă un link aici.
Marius Sescu Despre asta vorbesc: http://www.cancan.ro/showbiz/showbiz-intern/adi-sina-a-tocmit-un-mercenar-cibernetic-pentru-a-l-face-celebru-pe-facebook-a-cumparat-50-000-de-fani-cu-500-euro-209925.html
Vali Dragomir mercenar cibernetic… 🙂
Cum să obții 5000 de fani pe pagina de Facebook fără a cheltui nici un ban http://t.co/ab1K1NS9 via @mariussescu
Cum să obții 5000 de fani pe pagina de Facebook fără a cheltui nici un banMarius Sescu http://t.co/iv36fT2p
[…] că îi obții prin Facebook Ads, că îi aduni ”bob cu bob” e treaba ta. Cum zicea și Marius Sescu degeaba ai țșpe mii de fani dacă cei care interacționează cu brandul tău sunt de sub […]
[…] că îi obții prin Facebook Ads, că îi aduni ”bob cu bob” e treaba ta. Cum zicea și Marius Sescu degeaba ai țșpe mii de fani dacă cei care interacționează cu brandul tău sunt de sub […]
[…] acum cei care vroiau să adune cât mai multe Like-uri pe Facebook pentru diverse pagini mergeau la cumpărături sau recurgeau la convertitul prietenilor în fani, mai nou se practică un alt sistem, cerșitul […]
[…] Există o întreagă industrie în jurul like-urilor, care a apărut inițial datorită concursurilor și a fost amplificată de brandurile care erau dispuse să plătească pentru a avea mai mulți fani pe paginile lor de Facebook. În momentul de față sunt foarte multe site-uri ce permit schimbul sau cumpărarea de Like-uri ori fani la prețuri foarte mici, deși sunt și alte variante pentru a obține fani pe Facebook. […]
[…] sa fac 1.000 pe pagina de facebook ? E simplu, am scris chiar despre cum poți aduna gratis 5000 de fani pe pagina de Facebook. Totuși, ar trebui să vă întrebați și dacă aveți nevoie de fani mai mulți sau fani mai […]
[…] că pe Facebook firmele își fac pagini, nu conturi personale, ori pentru că era mult mai ușor să adauge prieteni decât să obțină Like-uri, cert este că în continuare sunt multe branduri care activează pe Facebook folosind conturile […]
Angela Similea are peste 88.coo de aprecieri.Fanaticii ei si-au facut zeci de conturi false,au rugat rudele, prietenii sa dea like paginii. Cum poate ajunge cineva sa aiba atatea aprecieri, o artista a carei muzica NU se mai asculta ,NU se mai vinde de 20 de ani? Nu e companie de detergenti.Si,totusi…Traim intr-un mediu pacatos ,intr-un climat pacatos, avem o cultura decazuta intr-o societate corupta.Nu as vrea sa dezvolt si nici sa comentez despre calitatea oamenilor care i-au apreciat pagina,sunt intr-o mare proportie analfabeti.De fapt,sunt aprecierile pe care le merita.La asa vremuri,asa oameni.Pagina ,,George Enescu Festival” are 6000 de fani,iar N.Grigorescu 514.Traim vremuri grele…
revenind la subiectul ,,Similea” consider ca, majoritatea voturilor au fost cumparate printr-o campanie mizera.
ai incercat tu sa convertesti paginile si a mers? de ce vb fara sa verifici?esti varza si te dai specialist in marketing?daca iti place nu inseamna ca si stii mai marius.si vad ca desi te straduiesti de mult nu se prinde nimic de tine.nu mai incurcati mai oamenii daca nu aveti competente recunoscute oficial
Competențe recunoscute oficial de către cine?
Dacă citeai articolul de la început vedeai că e scris în 2012, între timp Facebook a efectuat multe schimbări. Încearcă să te documentezi înainte să jignești aiurea, nu am nici o obligație să accept comentariile postate aiurea de oameni care nu știu să citească.
Eu am 2 pagini pe fcb. maxbebe.ro si ANII ’80-’90. La maxbebe.ro am apelat la cineva si a urcat nr de likeuri destul de repede, dar din 4500 de oameni, cred ca 100 sunt activi. La cealalta pagina sunt likeuri reale stranse dupa mii de postari. Problema e ca sunt foarte putini.. Deci cum e mai bine?
As vrea sa citesc despre cum stimulezi omul sa dea share postarilor. Asta ar fi varianta rapida de a creste nr utilizatorilor,parerea mea..
Păi cea mai simplă soluție e postarea de conținut interesant pentru fani, nu doar articole de genul Uite ce produse tari avem noi, cumpărați-le!
[…] a primi cupoane sau reduceri și pentru a afla noutăți legate de acel brand. Am cam rezolvat și dilema conținutului interesant, de fapt majoritatea fanilor speră să câștige ceva în urma acelui […]
[…] Cum să obții 5000 de fani pe pagina de Facebook fără a cheltui nici un ban […]
Nu lua in seama gurile rele, mereu vor avea ceva de obiectat.
Felicitari