fbpx

Cumparati nenorocitilor, am taiat tot ce puteam din pret

E destul de greu sa vii cu o idee atractiva, inedita, pentru a promova ce ofera toti comercianti acum, in sezonul schimbarii colectiilor de haine, incaltaminte: cat mai multe reduceri, preturi taiate la jumatate, oferte 1+1 etc. Mesajul ar trebui sa fie simplu: „cumparati nenorocitilor, am taiat tot ce puteam din pret”. Prezentarea eleganta a mesajului, e o problema!

  • Partea buna e ca anul asta am vazut reduceri pe bune, cele mai mari reduceri ( reale, nu preturi umflate si apoi reduse ) de cand imi amintesc eu ca aparusera si pe la noi trendul reducerilor, in urma cu cativa ani. Retailerii si-au dat seama ca nu mai merge cu cioara vopsita daca vor sa faca vanzari acum, cand mass-media tipa  ” e criza, e criza, nu sunt bani… „. Acum nu sunt bani? Mai vorbim la vara, sa vad ce spuneti atunci.
  • Partea proasta e ca desi ofertele sunt mai mult decat atractive, efectul scontat nu prea e atins. Lumea nu cumpara. Veti spune ca nu au bani! Pe naiba, mergeti in weekend prin hypermarketuri si vedeti ca banii inca sunt, iar carucioarele gem ca de obicei de mancare amestecata cu lcd-uri la oferta ( „nu e patruj’ de meleoane, l-am luat cu treizeci mancati’as „. Doar ca romanii pun in continuare accentul mai mult pe burdihan si pe dorinta de a epata decat pe posibilitatea de a face o afacere buna.

Nu zic ca trebuie sa aruncam banii pe care nu ii avem ( credite s.a.m.d ) pe produse inutile, dar atunci cand stii ca iti va trebui sigur o haina, o pereche de pantofi, orice produs in afara de mancare, iar pretul acum, la reduceri, e de doar o treime din cel normal, eu zic ca se merita sa te bagi.

Exemplu personal: ghete de iarna, din alea speciale pentru munte, ca sa nu imi rup gatul. Pret normal: 240 lei. Pretul la reduceri: 68 lei. Stiu, e din colectia de anul trecut, nu o sa mai prind zapada la munte pana in toamna, sunt tampit sa imi iau acum ghete, dar prefer sa renunt la un pranz in oras si ma bucur ca am facut o afacere buna decat ma sa caut de 3 milioane prin buzunar la iarna.

In ce priveste comunicarea reducerilor catre clienti, mi-a placut printul de mai jos, realizat de DDB UK, ce promoveaza reducerile la Harvey Nichols. Deci se poate, chiar si pe timp de „criza” sa fii original. Printul:

Via Comanescu si Adsofthe world

Acum e timpul sa recunoasteti si voi, la ce v-au sclipit ochii scormonind printre reduceri?

Recomandă

6 Comentarii

  1. Perfect de acord ca e bine sa profitam de perioadele de reduceri. Dar unii chiar n-au cu ce sa cumpere acum. Am vazut si eu cateva chestii care ma intereseaza reduse bine, insa momentan pot doar sa sper ca le voi mai gasi si peste 1-2 saptamani. Insa in privinta camasii am dubii. Pantalonii sport… cred ca ii mai gasesc. Si mai stiu si pe altii in aceeasi situatie.

  2. Amicul meu Roz, Criza este artificială (părerea mea umilă – a unui muritor de rând). În scurt timp (preconizez 3-4 luni) lumea va deschide buzunarele. De ce? Se vor vedea cu bani în buzunare, și-și vor cheltui o bună parte din fonduri. Partea bună a Crizei e că a tras un puternic semnal de alarmă. Populația va cheltui mult în scurt timp, dar nu întreaga agoniseală. Fiecare iși va păstra bani la saltea. Scuzată-mi fie exprimarea incoerentă, dar este 05:33 și sunt după o noapte „grea”.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *