Despre scurtături în marketingul online

Primim destul de des la Advertica solicitari de colaborare pe partea de promovare online. Chestia interesantă e că aproape toți clienții vor rezultate rapide. Vor rezultatele ieri, cum se spune în București.

Dacă e vorba de SEO pentru un site își doresc să fie primii pe Google.ro pe cuvintele cheie în 2 zile de la începerea procesului de optimizare, fără să realizeze că site-urile concurente au poate ani de zile de când investesc în conținut de calitate, link building și optimizare onsite. Dacă e vorba de prezența în social media vor o pagină cu 10.000 de fani într-o lună de zile pentru că așa are și concurentul X, fără să studieze puțin concurentul, să vadă ce mesaje postează, cum le răspunde fanilor, iar dacă e vorba de campanii Adwords vor să obțină rapid cel mai mic preț pe clic/conversie, fără să realizeze că e nevoie de o perioadă de testare și optimizare pentru reclame până când obții cele mai bune rezultate, e nevoie de testarea mai multor landing pages până îmbunătățești conversia etc.

google-first-page

De fapt de ce să mint, unii clienți cred că e suficient să le faci un site pentru a apare primii pe Google (really), e suficient să bage câteva sute de lei în promovare pe Facebook sau în organizarea unor concursuri de Like&Share pentru a avea o comunitate activă pe pagina de Facebook, iar când vine vorba de landing pages pentru campanii prin Google Adwords 99% dintre clienți își trimit vizitatorii din campaniile Adwords direct pe homepage și după aia ne întreabă de ce nu au conversii.

Probabil m-am lungit cam mult pentru o idee care este simplă – fie că vorbim de marketing offline sau online, nu există scurtături. Lucrurile bune au nevoie de timp, vorba reclamei. Timp pentru a crea conținut de calitate pe site sau blog, timp pentru a ajunge să ai o pagină de Facebook cu adevărat utilă, atât pentru brand cât și pentru fanii lui, timp pentru a face campanii prin Adwords care să genereze conversii. Da, un buget mare de marketing te ajută, dar e nevoie de timp și de experiență pentru a gestiona acel buget.

Am văzut clienți care practic aruncau bugetul de marketing pe fereastră, pentru că nu știau chestiile de mai sus sau pentru că lucrau cu agenții care îi fraiereau (like-uri la kilogram, site-uri de mii de euro cu zero optimizare onsite, campanii Adwords făcute aiurea, pe cuvinte irelevante sau fără landing page dedicat etc).

Voi ce ziceți, e suficient doar un buget mare de promovare pentru a genera vânzări și a atrage clienți?

Recomandă prietenilor!



6
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Andrei
Vizitator
Andrei

Am vazut campanii de promovare cu buget mare care au dat-o in bara, deci conteaza mult si cum te promovezi, ce mesaj transmiti, nu e suficient sa cumperi multe reclame peste tot, cum cred unii.

Două Păreri
Vizitator

Evident ca nu e suficient, insa un buget mare, face diferenta.
Acum mi-am adus aminte de campania facuta de radio ZU inainte de lansare.
Eu unul am considerat-o foarte reusita. WhoisZU era peste tot in Bucuresti.

msf
Vizitator

Bugetul ar fi cea mai importanta componenta intr-o piata concurentiala in care regulile jocului nu se modifica foarte des, din pacate ceea ce faci azi nu mai este valabil peste 3 luni si trebuie sa iei totul de la capat.

Stefan
Vizitator
Stefan

Tocmai de asta… publicul roman trebuie educat! Piata romana nu e educata deloc in ce priveste online-ul, e-commerce-ul, seo, ppc etc. Bine zic? 😀