Diferența între o agenție și un programator

Toate poveștile de groază cu site-uri făcute prost încep de obicei cu Știu eu pe cineva care face site-uri, cineva-ul acela fiind de obicei o persoană care modifică niște template-uri luate de pe net și îți face un site în două zile. Se poate și așa, nu zic nu, dar dacă vrei să construiești un business, să te promovezi online, să convingi clienții să cumpere de la tine și nu de la vecinul tău de server atunci îți trebuie o agenție, sau cel puțin un consultant pe online care să nu te aburească.

Încerc să fiu destul de obiectiv, dar tot mai trebuie să mă refulez și eu din când în când, în timp ce promovez și ce facem noi la Advertica, evident. Și faza e că tot văd același tipar, clienții potențiali care o bagă pe aia cu De ce îmi cereți voi așa de mult pentru un site, că știu eu pe cineva care face același lucru cu 50 de euro?

Aici se vede diferența între un amator și un profesionist, între o agenție care se gândește și la branding, copywriting, optimizare on site, strategii de promovare și un programator care îți face o pagină web pentru a îți lua banii.

Chiar zilele trecute vorbeam cu un client potențial, vrem promovare, vrem clienți, treaba nu prea merge, cât ne costă? Păi hai să vedem ce aveți zic.

Și aveau așa: site de prezentare cu 2 pagini indexate în Google, pe domeniu .com și setat în engleză, fără optimizare pe cuvinte cheie măcar la titluri. Texte cu greșeli gramaticale evidente începând de la titluri. Call to action inexistent, textele de pe site întortocheate și cu limbaj de lemn. Nu mai zic de identitate, logo, slogan, sau faptul că aveau un domeniu fără legătură cu titlul site-ului, un alt nume pe Facebook, alte culori peste tot, iar impresia finală era că eu nu aș cumpăra de la ei.

Poate că sunt eu mai exigent, veți zice, dar în final de asta ai nevoie de o agenție digitală sau măcar de un consultant bun care să îți arate ce trebuie să faci când vrei să te promovezi online.

E 2018, nu e suficient să ai o pagină web, ai nevoie și de o identitate vizuală care să te diferențieze de restul concurenței, să rămâi în mintea oamenilor, și de texte atractive ce motivează oamenii să cumpere de la tine, și de optimizare on site, și de conținut, și de conturarea unei strategii de promovare pe termen lung, și de cineva care vede imaginea de ansamblu. Mai greu să le găsești pe toate astea la o singură persoană, de aia sunt bune agențiile.

Altfel vei spune și tu că internetul nu funcționează, deși ai plătit 50 de euro ca să îți facă cineva site-ul. Și nu merge treaba domle, oare de ce?

Recomandă prietenilor!



1
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] dintre soluții pentru branduri, înainte să aleagă o agenție cu care să lucreze, ar fi să angajeze un consultant plătit fix pentru asta, un audit al afacerii, să le zică fără perdele ce probleme au, ce ar […]