fbpx

Diploma de influencer

Am râs un pic aseară, pentru că după ce am terminat programul la agenție am citit că IAB România anunță Programul de Certificare în Influencer Marketing în România. Nu am râs din cauza ideilor, ar fi chiar indicat să existe standarde, certificări, ci pentru că știu un pic domeniul și nu o să se întâmple niciodată nimic.

Piața se reglementează singură, dar destul de greu. Unii influenceri care o dau în bară nasol dispar o perioadă din peisaj, dar majoritatea reapar, unele branduri își mai iau țepe mari și învață să își aleagă cu grijă colaboratorii, unele agenții au început să selecteze influencerii pe criterii cât de cât corecte, dar să fim serioși, certificări, diplome, agenții care lucrează doar cu influenceri ce respectă anumite standarde? Nope.

IAB România anunță Programul de Certificare în Influencer Marketing în România, un proiect care va fi lansat în această toamnă. Acțiunea este dedicată influencerilor și creatorilor de conținut din România și vine atât în sprijinul agențiilor de comunicare, de marketing, digitale și de publicitate, dar și al companiilor, prin oferirea unei liste de influenceri care, astfel, vor demonstra că înțeleg industria, terminologia, precum și mecanismele implementării unei campanii, ori legislația.

Astfel, din toamnă, influencerii și creatorii de conținut care vor să fie certificați de către IAB România vor putea da un examen online care va cuprinde întrebări din cadrul Codului de Bune Practici în Influencer Marketing, pentru a oferi companiilor și agențiilor o bază de profesioniști pe care se pot baza în campaniile de marketing și comunicare.

Tudor a scris la cald și îi dau dreptate, certificarea ajută dacă organizația din spate e cunoscută și respectată pentru rolul ei în industrie, iar ceilalți jucători, în cazul de față brandurile mari, agențiile de comunicare și influencerii, respectă și țin cont de aceea certificare.

Și câteva întrebări de bun simț despre diplomele de influenceri:

Ar ajuta o certificare recunoscută de jucătorii din domeniu, care dovedește că influencerii respectă niște standarde în colaborările cu brandurile, practic că au bun simț?

Da, cu siguranță. Ar fi fain să mergi la o agenție ca brand, ei să îți dea o listă de influenceri cu imaginea curată, care nu se vând ieftin doar pentru că e pandemie, care nu lucrează azi cu branduri de păcănele și mâine cu vodcă și poimâine cu creme miraculoase, în timp ce ne povestesc despre parenting, de exemplu.

Este IAB suficient de relevant încât să impună acele standarde în colaborările dintre influenceri și branduri sau agenții, măcar în România?

Nu, din păcate. Mai știți ceva de recomandările pentru bannere propuse de IAB prin 2012? Nimic, ne-am umplut de bannere peste tot, în continuare e haiducie prin online.

Nu zic că IAB România nu face treabă, uite, au încercat chestia asta, personal chiar cred că încearcă mai multe decât IAB la nivel internațional.

Zic doar că astel de inițiative dau bine la PR, agențiile vor zice că da, vor standarde, brandurile vor zice și ele da, vor calitate, dar când se închid ușile și se semnează contractele sau trebuie să facă rapid o campanie …

Vor condiționa agențiile sau brandurile colaborările de existența unei certificări a influencerilor?

Niciodată, și vă pot da asta în scris, semnat. Oricât s-ar bate în public agențiile și brandurile cu cărămida în piept că vor colaborări corecte, unde să conteze rezultatele, corectitudinea, vor influenceri respectabili, în realitate încă se merge pe colaborări cu influencerii de casă, nu neapărat pe performanțe. Încă se aleargă după numere mari, după reach, nu după asocieri relevante pentru branduri.

Singura presiune reală poate veni de la brandurile cu bugete mari. Nu zic că brusc vor dispare influencerii de carton, dar dacă vor începe să refuze propunerile de influenceri pentru că nu au legătură cu valorile brandului, nu livrează sau nu respectă niște standarde, în timp lucrurile s-ar mai așeza.

Am văzut deja câteva branduri mari care își aleg cu grijă influencerii cu care se asociază, chiar și la noi.

Voi ce ziceți, ar funcționa un astfel de sistem, unde brandurile să lucreze doar cu influencerii certificați?

Recomandă

7 Comentarii

    • Nu are nici o legătură, la amenajări se merge pe recomandări, clienții mulțumiți te recomandă prietenilor, dacă faci treabă bună nu ai nevoie de diplome. Agențiile și brandurile nu prea dau din casă care influenceri au performat și care nu, chiar dacă și-au luat țeapă.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *