Nu știu voi cum evitați spamul, dar eu am pus mai multe filtre în Gmail, care șterg automat emailurile cu titluri dubioase sau anumite cuvinte în mesaj, înainte să intre în Inbox. Primele sunt cele cu În atenția domnului administrator, urmează cele cu Ofertă bază de date emailuri, Super promoție, super reducere, GRATUIT, Cumpără acum!, iar la cuvinte suspecte am băgat din start ofertele la Viagra, ochelari Ray-Ban, și lista continuă, actualizez mereu filtrele când apare un spam nou.
Ideea e simplă, dacă aveți clienți cărora le trimiteți emailuri cu noutăți, servicii, ce mai vindeți voi, încercați să fiți puțin mai creativi, să gândiți out of the box, nu concepeți aceleași emailuri banale cu titluri stupide și texte plictisitoare ca toți ceilalți, pentru că degeaba trimiteți emailurile, majoritatea intră în spam. Și nu vindeți mereu, încercați să oferiți clienților și informații utile.
Pe MarketingProfs este un top al titlurilor de emailuri care ajută la deschiderea acestora. Mi-au atras atenția cele care îndeamnă la acțiune și generează vânzări:
Voi ce titluri folosiți în emailurile trimise clienților?
Fie ca lumina sarbatorilor….
Nu poti sa nu cumperi lumina din lumina din lumina din….
As face o distinctie intre clientii targetati – subiectul si textul mailurilor ar trebui sa difere in cazul B2C (majoritatea, din cate am observat in statisticile prezentate in articol), fata de B2B. Singurul aspect comun, care atrage automat delete-ul meu, este un titlu bombastic, gen „oferta soc”, „nu rata ultimele zile de promotie” (care promotie e identica ~ in orice moment al anului) s.a. Nici nu-mi mai amintesc exact titlurile, pt ca le sterg automat, nu stiu sa pun filtre.
Revenind la subiect, atat in calitate de client al diferitilor furnizori, cat si de ofertant, sunt 100% pentru adresarea personala / solutiile tailor-made. Detest ofertele standard adresate bulk intregii baze de date a clientilor existenti/prospectilor. Decat mult si prost, prefer putin si bun. Si de durata.
N-am putut interveni mai devreme, dar mi-ar fi placut sa citesc pana acum comentarii cu exemple utilizate de cititorii tai. Bune, proaste, sa invatam cu totii din ele.
Ma risc cu un exemplu ad-hoc: pt cazul B2B, ti-as trimite un mail cu subiect „Idei pentru Advertica” / „Clienti potentiali pentru Advertica”, cu o lista de 3 lead-uri din Bacau care pot fi contactate a recomandarea mea (PJ in cautare de solutii de promovare online / hosting / promovare evenimente). Bine, bine, si de ce as face asta? Pentru ca, probabil, la finalul mailului, te-as ruga sa-mi acorzi 5 minute pt a raspunde la un mini-chestionar, ex:
„In perioada urmatoare urmeaza sa lansam oficial site-ul http://www.xxxonline.ro. Ne-ar ajuta mult daca ati putea numi 3 caracteristici ale site-ului (calitati/defecte). Cui ati recomanda produsele/serviciile noastre din lista dvs. de prieteni si cunostinte? Ce anume v-ar putea influenta decizia de a cumpara de la noi?”
Tu îți dai seama că nu poți trimite emailuri B2B personalizate fix pt fiecare companie, se lucrează maxim cu un template care se ajustează de la un client la altul.
Fix pentru fiecare companie, nu, asa e. Dar ai o baza de cca 13.200 firme din jud. BC, din care cca 1200 au adrese web si nume persoane de contact (n-am verificat adresele de mail, dar nu e o pb). Date oficiale. Plus restul, fara adrese web, dar cu potential de promovare web. Ce ai de pierdut sa incerci sa-i contactezi pe cei mai mari dpdv turnover, cu sau fara recomandare? La Advertica, chiar aveti ceva valoros de oferit.
Stii exemplul acela clasic. Un comerciant de pantofi e trimis pe o insula salbatica sa prospecteze piata. A doua zi dupa ce ajunge acolo, suna disperat la centru: „Vin inapoi. Nu se poate face nimic aici. Locuitorii insulei umbla desculti.” Dupa care e trimis alt comerciant. Acesta, imediat ce ajunge acolo, suna disperat la centru: „Trimiteti urgent 100 perechi de pantofi. Aici toata lumea umbla desculta”.
Merci, dar nu ne interesează neapărat Bacăul, prioritățile sunt in alta parte.
Daca pot ajuta cu cv, my pleasure! Ai adresa de mail. Doar sa nu fie abroad 🙂
Exact. 🙂
Hai sa ne si amuzam un pic, cu un caz concret.
In urma cu cca 1 an cautam un furnizor de hale (industriale). Din aproape in aproape, dau de un fost coleg care era country sales manager pt un importator si distribuitor de hale. Ii explic in 2 vorbe la telefon ce caut, dar insista sa ne vedem la o cafea.
In ziua stabilita, ajung la cafenea, el deja era acolo, cu laptopul deschis pe masa, niste mape de prezentare, o agenda, multe gadget-uri etc. S-a scuzat, explicandu-mi ca are de trimis niste oferte de ultim moment si ca dureaza 5-10 minute pana se elibereaza. Desigur ca am inteles, doar si eu sunt om de vanzari si stiu cat de important e sa nu ratezi vreun client interesat.
In acest timp, imi savuram cafeaua si, neavand altceva mai bun de facut, am ales sa-mi citesc mailurile pe telefon. Cand, surpriza!!!! Primesc 4 mailuri chiar de la cel cu care eram la masa. N-am comentat nimic, dar am deschis primul mail.
Ei, acum vine partea amuzanta. Ce crezi ca imi scria? In primul rand, avea subject: „…Denumirea firmei …” – Oportunitate pentru ambele parti
si iata si continutul mailului (pe care l-am pastrat ca model de „asa in NICIUN caz”)
Buna Florina,Mi-a facut placere sa te revad si iti multumesc pentru disponibilitate!Dupa cum am promis, iti transmit atasata prezentarea prezentarea conceptului halelor mobile pe care le inchiriem si comercializam.Cum si discutam, din momentul semnarii contractului, putem livra ………. bla, bla …Iti trimit mai jos coordonatele mele, iar pentru orice alte informatii iti stau la dispozitie.Mult succes in business si o saptamana frumoasa!
Am ramas muta de uimire. Pai eu abia ajunsesem la intalnire si el imi multumea pentru intrevedere (???) .. nu apucaseram sa discutam nimic .. si, evident, inca nu-mi promisese nimic 🙂 … adica, daca tot tinea sa-mi incarce inboxul cu niste mailuri stupide si cu limbaj de lemn, macar putea astepta pana a 2-a zi.
Nu mai spun ca celelalte mailuri aveau vreo 30 attachments cu poze (24 MB) si 2 prezentari (total 40 MB).
Si eu, care cautam doar o hala de cca 100 mp din materiale usoare … despre care ii spusesem la telefon …
Profesionist până la capăt. 🙂