Experimentul Neogen Ads

Calin s-a simtit oarecum jenat pentru ca anul asta nu a mai avut bani de Blogaria, asa ca a plecat in padure ca sa mediteze la cresterea cifrei de afaceri, oferind o campanie prin Neogen Ads gratuita, cu un buget de 10 euro. Pretul minim clic era de doi centi, iar reclamele puteau fi afisate pe toate site-urile din reteaua Neogen, precum si alte 500 de site-uri afiliate. In lipsa de altceva am decis sa ma joc cu “uriasul” buget pus la dispozitie.

Prima idee a fost sa promovez blogul, mariussescu.ro.

Am setat reclama, pretul minim pe clic doi centi (normal), targetarea pe tineri din toate orasele. Rata de conversie era foarte mica, daca prindeam un clic doua la 100.000 afisari era sarbatoare. Am anulat reclama, oricum nu ma alegeam decat cu o campanie de notorietate si curiosi pe Twitter.

Promovare pentru Optzile.ro – Recomandari pentru timpul liber.

Am schimbat reclama si targetarea. Am definit o reclama pentru optzile.ro, am targetat-o pe Iasi, daca tot exista posibilitatea, si am demarat campania. Calin ma monitoriza intre timp din padure. La 100.000 afisari aveam in medie cam 75 de clicuri, in medie am avut cam 110 vizitatori/zi in plus pe Optzile. Despre bounce rate nu putem discuta inca, abia am terminat bugetul.

Neogen Ads review

Puncte tari

  1. Al naibii de ieftin pentru advertiseri, daca vor notorietate. Costul minim pe clic e de doi centi. Practic eu am obtinut cu cei 10 euro aproape 700.000 afisari si 500 clicuri, cu un CTR de 0,07. Publisherii probabil primesc 0,05 centi pe clic. Faceti voi media castigurilor.
  2. Serviciul clienti impecabil, foarte prompt. Imediat ce am activat reclama m-au contactat pentru a verifica daca am nevoie de alte informatii. La fel, dupa ce am terminat bugetul m-au sunat pentru a ma intreba ce impresii am despre serviciu, daca am sugestii, nemultumiri, nelamuriri etc. Nota 10 pentru Serviciul clienti.
  3. Calin Fusu acorda consultanta gratuit pe Twitter clientilor interesati de Neogen Ads, chiar daca sunt clienti fara bani, ca mine.

Puncte slabe

  1. Optiunile pentru configurarea reclamelor sunt insuficiente. Avem la optiuni doar reclama text sau grafica, unde putem seta textul , imaginea, linkul, categoria. Nu sunt disponibile mai multe formate de bannere dintre care sa poti alege. Presupun ca se poate realiza si asta, dar tot doar de la sediu.
  2. Targetarea in interfata standard doar in functie de oras, varsta si sex. Asa cum a observat si Krumel, nu e de ajuns, uneori reclamele apar exact unde nu mi-as dori. Nu ma astept ca Neogen sa fie Google, dar un potential advertiser vrea mai mult. Nu zic nivelul studiilor, desi stiu ca se poate, mai ales pentru site-urile din reteaua Neogen, dar as vrea sa poat selecta doar anumite site-uri unde sa imi apara reclamele. De la Serviciul clienti mi s-a spus ca se pot selecta aumite site-uri, dar asta se realizeaza doar de catre ei prin suport telefonic. Mai trebuie lucrat la interfata, optiunile de genul asta trebuie sa fie in meniu
  3. Monitorizarea reclamelor nu ofera suficiente informatii. Sunt afisate numarul total de vizualizari, numarul de clicuri si costul campaniei. Eu as vrea sa vad site-urile de unde s-a facut clic, ora cand s-a facut clic, cate afisari au fost pe un site si cate pe altul… Stiu, sunt pretentios, dar incerc sa ma gandesc ce as vrea sa aflu daca as fi un advertiser dispus sa bage bani in promovare online.

Recomand Neogen Ads?

Da, dar depinde pentru ce vrei sa il folosesti. Targetarea pe anumite site-uri este posibila, dar e realizata la sediul firmei. Ratecardurile, costul pe clic, numarul de afisari… astea se negociaza in functie de advertiser si campanie.

Daca vor oferi in continuare clicuri pornind de la doi centi mi se pare interesanta folosirea serviciului pentru campanii de notorietate, mai ales la nivel regional. Cu 15 euro ajungi sa obtii un milion de afisari si vreo 650 de clicuri. Nu vei primi foarte mult trafic direct, in schimb ai toate sansele sa fii remarcat pentru ca reclama ta va fi pe toate gardurile din online, mai ales daca stai intr-un oras mic. Personal eu consider ca multi vizitatori online vad bannerele, nu fac clic pe ele dar retin adresa site-ului promovat pentru mai tarziu, daca grafica si textul sunt atractive.

Va las cu screenshoturile interfetei, se pare ca deja am starnit un trend pe Twitter si lumea se grabeste sa cheltuie banii Neogenului:
reclama Neogen Ads
detalii Neogen Ads
targetare Neogen Ads

P.S: poza tipei e de pe Neogen.

Recomandă prietenilor!



16
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

trackback

[…] This post was Twitted by zoso – Real-url.org […]

Simple
Vizitator

“Nu sunt disponibile mai multe formate de bannere dintre care sa poti alege” … asta pentru ca definind o reclama text, aceasta va aparea in mai toate formatele disponibile desigur pe site-urile unde va aparea. Formatul bannerului si marimea acestuia o va alege publisher-ul. Cat despre cele imagine, nu mai stiu exact cum e acum, dar cred ca poti sa incarci o imagine in formatele standard cele mai cunoscute.

Iar o statistica detaliata nu ofera nici Google. La sa preturi insa, cred si eu. Dar sunt sigur ca si aici, daca le ceri frumos, poti sa o primesti 🙂

Alex Mihaileanu
Vizitator

Sincer, cred ca la 100k de afisari poti obtine un CTR mult mai bun, insa problema nu e la neogen.ads, ci la copy-ul reclamei. Cred ca daca ai fi incercat mai multe copy-uri, cu landing pages diferite, ai fi avut mai mult succes si, implicit, un trafic generat mult mai mare. De fapt, asta este una dintre problemele pe care le au cei care fac campanii de capul lor prin AdSense: au copy-uri proaste, banii se duc, rezultatele sint slabe din cauza ca dureaza foarte mult pina se epuizeaza bugetul, iar concluzia pe care o trag este ca PPC-ul e… Citește tot »

Marius Sescu
Vizitator

Alex, nu neg ca mesajul putea fi mai rafinat, nu am stat sa testez mai multe variante. Oricum, a functionat mult mai bine decat reclama initiala pentru blogul personal.
Imi dau seama si ca licitand pentru CPC-ul minim calitatea vizitatorilor potentiali scade. A fost doar un experiment, am mentionat.
Apropo, uite o alta campanie derulata acum, se pare ca numarul de clicuri e asemanator:
http://twitter.com/joobs/status/1859796074

trackback

[…] Marius Sescu1, Marketing Manager HC si blogger, testeaza Neogen Ads. Sarind peste faptul ca Experimentul Neogen Ads ii va aduce o invitatie la Blogaria (intalnire de bloggeri sponsorizata de Neogen), cifrele […]

sorin
Vizitator

Am folosit si eu serviciul de la neogen. Nici un avantaj.

Marius Sescu
Vizitator

Sunt avantaje, doar ca nu le sesizezi rapid. Dupa campanie vad ca se main intorc din vizitatori, a crescut usor traficul. Plus notorietatea, eu consider ca multi vad bannerul, nu fac clic dar retin mesajul sau linkul, daca e realizata reclama cum trebuie.

trackback

[…] Utilizatorul ocazional de internet nu dă clic pe reclame din 2 motive. Pentru că-i este frică să nu-şi viruseze calculatorul, dar stă pe site-uri porno. Este invidioz şi replica lui ar fi “Nu dau clic că face ăsta bani pe seama mea”. Aşa că să nu ne mai miram că la 100 000 de afişări sunt 75 de clic-uri. […]

George
Vizitator

Am zis sa testez si eu “promotia” asta. Asa ca mi-am facut cont, am predefinit o reclama.. iar acum se afla in stadiul de “Procesare”. Cat dureaza stadiul asta ? (au trecut aproximativ 24h de cand am adaugat-o)

trackback

[…] Neogen – Atkins Written by Ionut on May 25, 2009 – 6:25 pm Urmand exemplul lui Marius Sescu, am profitat saptamana trecuta de oferta Neogen si am hotarat sa vad cum va merge o reclama pentru […]

marius.sescu
Member

@george – sambata si duminica sunt zile libere din cate stiu eu, chiar si online. Trebuie sa iti verifice un consultant comanda.

George
Vizitator

Asa este… mi-au raspuns luni la prima ora. 🙂

trackback

[…] site. In comparatie, in intervalul 18 – 22 Mai am avut 50.59% bounce rate si 00:02:08 time on site. Marius Sescu testeaza si el neogen.ads si spune: consider ca multi vizitatori online vad bannerele, nu fac clic […]

Adriana
Vizitator

mai nou mie mi-a fost taiat contul de neogen pentru ca cei care au platit reclama nu au fost multumiti de vanzarile facute :)))

trackback

[…] Promovați-vă blogul prin reclame plătite – Google Adwords. Util dacă aveți bani pentru promovare, vindeți un produs sau serviciu pe blog. Rata de conversie este destul de mică de obicei, iar pentru ca cititorii să revină ar trebui ca articolele să fie foarte bune. De exemplu eu m-am jucat cu Neogen Ads în 2009. […]