F-commerce: închiderea magazinelor de pe Facebook

Pe Bloomberg este un articol interesant despre închiderea magazinelor online de pe Facebook. Ideea e cam așa: multe companii mari, văzând că Facebook are priză la public, că utilizatorii de internet petrec tot mai mult timp în rețeaua socială, s-au gândit să deschidă și magazine în cadrul rețelei, pe lângă propriile magazine online. Ei doreau să vină în întâmpinarea clienților, să îi facă pe aceștia să cumpere cât mai ușor. Facebook ar fi făcut bani din vânzarea de reclame, deci toată lumea era fericită.

Numai că lucrurile nu au decurs cum plănuiau companiile. Magazinele deschise pe Facebook se închid, pentru că utilizatorii de Facebook nu cumpără pe Facebook. Rețeaua socială nu e folosită pentru chestii serioase cum ar fi cumpărăturile online, ci pentru relaxare, amuzament, pentru a discuta cu prietenii, pentru fotografii.

E posibil să cumpăr ceva dintr-un magazin online si după aia să mă laud prietenilor de pe Facebook cu noua achiziție, deci dacă magazinul online integrează un butom pentru Share pe site e ok, dar nu voi cumpăra acel ceva de pe Facebook pentru că nu asociez rețeaua cu shoppingul, nu am încredere în a face tranzacții financiare acolo.

Voi ați fi dispuși să faceți cumpărături pe Facebook?

Recomandă prietenilor!



7
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Paul - KidsMag
Vizitator

Facebookul nu converteste in e-commerce sau daca sa zicem ca ar converti, converteste f putin. Oamenii stau pe facebook pentru “fun” sau sa ne laudam cum spui si tu in acest articol 🙂
Aceasta este concluzia la care am ajuns eu, poate ne spune Razvan Girmacea o alta opinie.

trackback

RT @mariussescu: F-commerce: închiderea magazinelor de pe Facebook http://t.co/34erpIHr

relansat
Vizitator

Din ce stiu eu, Razvan pune accent foarte mare pe Facebook. Hai sa iti mai dau un exemplu bun in acest sens – Miniprix 🙂

Ekart Dragos
Vizitator

Atunci cand te duci intr-un mall , acolo ai de toate magazine (in cazul nostru magazine online ) , restaurante sau ceainari ( unde se pot purta discuti ca pe facebook ). Daca intr-o retea social s-ar integra foarte bine si magazinele online (ar putea aduce bonusuri si in preturi (pentru ca gazduirile pot fi mai mic ) ) si multe altele

Ekart Dragos
Vizitator
Ekart Dragos

Atunci cand te duci intr-un mall , acolo ai de toate magazine (in cazul nostru magazine online ) , restaurante sau ceainari ( unde se pot purta discuti ca pe facebook ). Daca intr-o retea social s-ar integra foarte bine si magazinele online (ar putea aduce bonusuri si in preturi (pentru ca gazduirile pot fi mai mic ) ) si multe altele

irini kord
Vizitator

Din nefericire, romanii nu stiu sa faca comert si zicala:”clientul nostru, stapanul nostru”, e doar pe hartie. Cred ca turcii sunt cei mai buni comercianti, cine a vizitat aceasta tara, cu siguranta imi va da dreptate. O singura data “am avut curajul” sa intru intr-un magazin de incaltaminte din centrul Iasului si cand am intrebat ceva, mi s-a raspuns:
-“Da’, si, nu vezi in raft, doamna?”
Asta in timp ce toate vanzatoarele erau adunate in jurul unor calculatoare, iar magazinul era gol.