fbpx

Facebook a lansat un nou tip de reclame, Canvas, create special pentru mobil. Practic sunt un fel de animații interactive, care se încarcă direct în aplicația din telefon, și permit o interacțiune mai faină față de reclamele clasice. Așa zice Facebook. Eu zic că am ajuns să dăm bani Facebook-ului doar pentru a afișa un banner mare în rețeaua lor, fără ca bannerul să ne mai aducă și vizitatori pe site-ul propriu.

Știu că eu sunt mai precaut și răutăcios, dar când vine vorba de noi formate de reclamă trebuie să ne gândim dacă acestea ne aduc beneficii directe afacerii noastre. Coca-Cola a rulat deja o reclamă de genul ăsta la noi, la ei are ceva sens, deoarece nu vând ceva efectiv pe site-ul lor, scopul lor este să farmece clienții prin orice mediu, să îi distreze, să creeze o poveste în jurul sucului.

În schimb dacă ai o afacere mică sau mijlocie, iar scopul tău este să atragi clienți pe site, cărora să le vinzi produse sau servicii, Facebook Canvas este frecție la un picior de lemn. Arată bine, lumea va zice că e mișto, dar în final nu te ajută cu nimic.

4 Comentarii

  1. Vezi că declarația asta a ta e falsă: «fără ca bannerul să ne mai aducă și vizitatori pe site-ul propriu.»

    În lista elementelor există și buton pe care poți să pui CTA și link. Dacă nu mă înșel, poți pune link și pe poze, video etc. Acum îți place Canvas? 🙂

    • Eu m-am jucat cu reclama aia de la Coca-Cola, după ce am tras de ecran dreapta stânga de vreo 2 ori m-am plictisit. Nu am zis că e nașpa ideea, doar că o vad ca o amenințare pentru afacerile mici, care folosesc Facebook pentru a atrage clienți pe site. Știm că Facebook e fain pentru a atrage atenția, dar e mai greu să vinzi direct, încă nu au reușit să fure și din felia de ecommerce. Dacă vrei să vinzi factorul WOW da, e ok Canvas.

Lasă un comentariu