fbpx

Facebook nu e WeChat, dar ar vrea să fie

Am apucat și eu să citesc ce a scris Mark Zuckerberg despre cum vrea să dea o nouă direcție Facebook și cum focusul rețelei se va schimba în viitor, de la postările publice la comunicarea securizată în privat, folosind cele 3 aplicații de chat (Messenger, WhatsApp, Instagram) ce vor avea la bază aceeași platformă pentru a comunica între ele. După ce am băut o bere și m-am tăvălit pe jos de râs la ideea că oamenii încă mai pun botul la declarațiile lui cum că intimitatea noastră e foarte importantă pentru Facebook mi-am dat seama că Facebook merge după WeChat, adică merge după bani.

Să nu credeți că importanța newsfeed-ului și a postărilor publice va scădea în curând, Facebook încă are interes să motiveze utilizatorii în crearea de conținut public. În fond de aici vine grosul banilor, și nu poți tăia vaca de muls prea curând.

Totuși, Facebook are probleme grave cu moderarea conținutului, guvernele se iau de ei, sunt audiați și își iau amenzi la greu, și nu prea mai vor să fie catalogați drept o companie media, cum se prezentau acum câțiva ani. Vor să fie doar o companie de tehnologie.

În plus, tinerii stau tot mai puțin pe Facebook, deja e privită ca o rețea pentru adulți, și dacă vrei să faci bani din următoarele generații trebuie să le oferi jucăriile de care au nevoie. Vali are un articol cu mai multe linkuri și detalii.

De asta scot la înaintare povestea cu securizarea comunicațiilor, mutarea accentului pe conversațiile private și posibilitatea de a comunica cu oricine folosește Messenger, WhatsApp sau Instagram, chiar dacă nu ai cont decât într-una din aplicații. Se uită la ce urmează să vină, de unde pot să facă bani în viitor, și se gândesc la WeChat, aplicația ce are peste un miliard de utilizatori activi zilnic.

În Asia Wechat nu e doar o aplicație de mesagerie, în spatele aplicației s-a dezvoltat un întreg ecosistem prin care utilizatorii pot achiziționa produse și servicii, pot face plăți către companii sau către alți utilizatori, pot cumpăra bilete, pot plăti la comercianți. Asta pe lângă partea cu afișarea de reclame și comunicarea instantă cu brandurile.

Practic WeChat în Asia e un pericol inclusiv pentru sistemele de operare mobile, deoarece majoritatea utilizatorilor nu mai au nevoie de alte aplicații pe telefon. Folosesc WeChat pentru a comunica, a se informa, a face cumpărături, a plăti facturile. Cam tot ce ai nevoie, într-o singură aplicație, fără probleme de securitate, fără acuzații, și Wechat face bani din comisioane.

Normal că și Mark vrea așa ceva, și singura soluție e să unească toate aplicațiile de mesagerie într-una, pentru a crește pe termen lung.

Recomandă

3 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *