V-a luat Facebook mințile și ați uitat că aveți nevoie și de site

Cred că e al treilea email primit în decurs de 2 săptămâni în care un potențial client mă întreabă de promovare pe Facebook, că vrea să deschidă nu știu ce afacere și să știe cât l-ar costa promovarea. Facebook e ok, dar e doar un canal de promovare, să nu uităm asta.

Evident, nici nu m-am mai chinuit să le explic clienților care au venit convinși că Facebook e mama promovării abc-ul unei prezențe online, să le explic pașii concreți, să fac estimări, i-am întrebat direct: Ok, vreți promovare pe Facebook, dar site aveți? Răspunsul pe care l-am primit cred că îl știți deja: Păi nu avem nevoie de site, Facebook e suficient.

Nu cred că aș putea lucra cu un client de genul ăsta, care crede că o pagină de Facebook e suficientă pentru a exista pe internet. Accept ignoranța, necunoașterea, unii nu știu, nu cunosc, nu au avut timp să afle, dar mi se pare decent să ții cont de opinia unor specialiști, când apelezi la ei.

  • Suntem peste 8 milioane de români pe Facebook, dar asta nu înseamnă că toți clienții noștri sunt acolo. Dacă afacerea ta există doar pe Facebook ignori mulți clienți potențiali.
  • Când postezi un mesaj tu ai impresia că toți fanii paginii tale văd acel mesaj, dar procentul real e undeva între 5 și 10% de obicei. Facebook îți vrea banii.
  • Dacă cineva îți caută numele afacerii tale pe Google sunt șanse mari să nu te găsească, pentru că afacerea ta există doar pe Facebook.
  • O afacere existentă doar pe Facebook nu e profesionistă.
  • Ești la mila Facebook, când ei schimbă regulile de utilizare a platformei, aspectul paginilor sau modul de interacțiune cu fanii nu ai ce să faci decât să accepți sau să pleci.

Facebook nu ne aparține. Dați articolul mai departe celor care vă spun că ei au pagină de Facebook și nu au nevoie de un site oficial pentru afacerea lor. De obicei când descoperă asta e prea târziu.

Recomandă prietenilor!



10
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Bucur
Vizitator

Si eu care credeam ca astfel de clientii nu exista, sau ma rog nu gandesc in asa fel… cineva ar trebuii clar sa le deschida mintea.

eBogdan
Vizitator

Acum cea vreme in urma trebuia sa construiesc un plan de promovare ptr angajatorul meu, iar cel mai mic buget primit a fost cel pentru Facebook. Nu toti trag atat de tare sa se promoveze pe retele de socializare si asta e ceva normal si de inteles..

Dan Muresan
Vizitator

Uneori e suficient sa fii pe Facebook. Cat traim noi, nu va disparea nicaieri, iar dupa cautarile pe Google, iti pare si pagina Facebook in rezultate. Nu spun ca e o strategie de urmat, dar pentru multi e suficient. Mai ales acum ca o sa introduca si partea de blogging/notes.

Luciana
Vizitator

Mi se pare că aceleași argumente se aplică și blogging-ului pe domeniu propriu versus cel ce va fi Notes, sau orice platforma gratis. Cât timp ai bifat o căsuță de Termeni și Condiții, ești îngrădit de condițiile ălora, pe care probabil nici nu le-ai citit calumea când ai dat cu subsemnatul. Nu știi cum le încalci fără să-ți dai seama și te trezești cu jucăriile în stradă.

Adrian
Vizitator

de la facebook un like and share cel mult asta depinde ce vinzi … in cazul meu lenjerie de dama … exista ceva reticenta la acest domeniu , nu toata lumea vrea sa-si vada chilotii pe facebook . Mergem mai departe facebook, google plus si twitter … sincer pentru le folosesc ca daca nu esti si acolo e nasol , asa e moda , si asa cere si domnul google ca sa te bage in seama la urcatu´ pe scara batailiei pentru prima pagina 🙂 . Totusi cred ca din clientii de pe facebook prea putine beneficii ajung la mine… Citește tot »

trackback

[…] ajutor în ultima perioadă de la proprietarii unor afaceri locale cu prezență doar pe Facebook (le-a luat Facebook mințile și au uitat că este nevoie și de site pentru un busines), care se plâng că sunt atacați de concurență pe Facebook, practic sunt postate recenzii […]